Til Nord-Norge i DIRT 5!

 

YES! Endelig kommer et skikkelig DIRT-spill som virkelig kicker godt. Tro det eller ei, utvikleren Codemasters tar oss med til nordnorsk inspirert kjøring under nordlys og måneskinn mens hurtigruten sklir forbi på sjøen. Kan jo ikke få bedre stemning i et sånt type spill eller hva? Som mange av dere vet så er jeg en tro bilspillentusiast. Det har godt med en god del timer på bilspill opp igjennom mine mange år som gamer. Helt siden Commodore-tiden har jeg vært hekta på bilspill.

 

 

Husker godt Colin McRae-serien som virkelig fikk meg interessert i rallyspill. Codemasters startet tidlig med bilspill og det aller første spillet ble rullet ut til offentligheten allerede i 1991 med Micro Machines. Så i 1998 kom det aller første Colin McRae-spillet ut og ble en stor suksess for Codemasters. I 2007 byttet Codemasters navnet fra Colin McRae til DIRT som er tittelen på deres bilspillserie den dag i dag. 

 

 

Med DIRT 5 er det klart for en meget heftig rallykjøring og som er optimalisert for de nye konsollene til Sony og Microsoft med hele 120 i FPS. Det vil si, fartsfylt kjøring blir det garantert hvor man kjemper med nebb og klør for å vinne løpene. I tillegg til fet grafikk og stor fart, lover Codemasters heftige dynamiske væreffekter, utfordrende underlag å kjøre på pluss masse moduser. Dette skal sørge for at du holder deg spikret til skjermen og spillet. 

 

 

Som om ikke det er nok, vi får i DIRT 5 oppleve et nordnorsk inspirert landskap hvor det er lagt opp til en durabel fight på en spennende og variert bane. Rett og slett nydelig grafikk vil sørge for at man nesten kan kjenne sjøluften og høre måkene hyle rundt seg mens en liten snekke tøffer forbi. Gud som jeg gleder meg. Har ikke ord. Dette skal bli helt fantastisk. Datoen som du og jeg først som sist kan spikre inn i spillkalenderen vår er 22. oktober. Da lanseres nemlig spillet til konsoll og PC. 

 

 

Hvilke spill har du fra Codemasters og gleder du deg til DIRT 5? 

 

Arrangerer en rekke spillevents for både små og store. I tillegg har jeg et mål om at skolene skal bli flinkere til å bruke spill i undervisningen. Det finnes mange gode og lærerike spill som ikke utnyttes godt nok i disse instansene. I 2010 ble jeg også nominert til årets ildsjel på Gullstikka samt nominert til Ung Kulturpris i Nord-Trøndelag og jeg fikk Inspirasjonsprisen fra Snåsa Kommune og Sparebank 1. Har seks herlige barn, en kjempeherlig kjæreste og som jeg spiller spill sammen med. Kvalitetstid. Hva med deg?
Posts created 3424

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top