Hva i granskogen er Ring Fit Adventure?

 

At Nintendo alltid har prøvd å finne opp kruttet på nytt igjen er noe jeg med hånden på hjertet kan si de gjør. For er det noe Nintendo kan så er det å tenke ut nye spennende og underholdende ting til sine konsoller uansett om det er håndholdt eller “stasjonært”. Nå har gjengen trommet sammen hodene sine og kommer med noe som har fått det litt beskrivende navnet Ring Fit Adventure. Her er det snakk om å få rauva ut av sofaen og virkelig komme i bevegelse. 

 

 

Ring Fit Adventure er som du kan se på videoen en ring og denne ringen er et skikkelig treningsredskap. Tipper du kan komme til å kjenne blodsmaken sette seg godt i munnen om du ikke har trent noe særlig og hiver deg ut med Ring Fit Adventure. Selv vet jeg nøyaktig hvordan dette kommer til å gå. Opp igjennom årene har jeg testet ut diverse “treningsspill” til Nintendo sine konsoller. Ved flere av disse anledningene har jeg kjørt meg så hardt at jeg knapt har kommet meg ut av senga, ned trappa og ut på jobb. Jeg har vært så stiv og støl i kroppen at det nesten ikke skulle ha vært lov. 

 

 

I denne treningsringen skal du sette joy-con inn i og deretter blir ringen til det treningsredskapet som fanger opp dine bevegelse, måler pulsen og sørger for at du virkelig får tatt deg ut. I tillegg kan du sette på deg en såkalt joy-con leg strap og denne fanger opp dine bevegelser meg den foten den er satt på. Gjennom en horv av spill kan du mer eller mindre sette deg opp til litt av et treningsprogram. Her spiller du en rekke spill som igjen er koblet sammen slik at du også får en real runde trening. Ring Fit Adventure lanseres til Nintendo Switch den 18. oktober og det er ikke annet enn å “glede” seg til å få kjørt seg godt på matten på gulvet fremfor TVen. 

 

 

Hva synes du om dette og tror du at man kommer i form med slike treningsspill?  

 

Arrangerer en rekke spillevents for både små og store. I tillegg har jeg et mål om at skolene skal bli flinkere til å bruke spill i undervisningen. Det finnes mange gode og lærerike spill som ikke utnyttes godt nok i disse instansene. I 2010 ble jeg også nominert til årets ildsjel på Gullstikka samt nominert til Ung Kulturpris i Nord-Trøndelag og jeg fikk Inspirasjonsprisen fra Snåsa Kommune og Sparebank 1. Har seks herlige barn, en kjempeherlig kjæreste og som jeg spiller spill sammen med. Kvalitetstid. Hva med deg?
Posts created 3424

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top