Fytti rakkern så imponerende! Her ligger det en god del trening bak.

 

Badminton er en idrett som passer alle. Om du er ung eller gammel så er badminton for det første en aktivitet som ikke koster all verden å drive med. For det andre så kan selv bestemme hvor mye man vil satse, men likevel ha det moro. For det tredje så er det en sosiale aktivitet som samler mange for både moro, seriøs trening og sist men ikke minst variert trening hvor så og si alle muskelgrupper får kjørt seg godt.

 

Å bli god i badminton krever en god del trening. I verden finnes det mange som er gode, virkelig gode. Det er nesten ikke til å tro at det går an. Det ser så sykt enkelt ut, men så vet jeg selv hvor vanskelig det likevel er. Badminton for meg og min familie betyr mye. Hver gang vi samles prøver vi å få spilt litt sammen. Alle barna er gode på sitt vis og har alle sine gode egenskaper, men også ting som må trenes på for å bli enda bedre.

 

Badminton er en aktivitet som trener koordinasjonen samt også treffsikkerheten. I aktivitetene som fotball, håndball m.m. så har man kun armer og ben som “våpen” mens i badminton, Squash, tennins og bordtennis så har man en racket i hånden. Det er her koordinasjonen kommer. For det å treffe ballen/flua/høna krever at hjerne klarer å fange opp avstanden samt farten slik at man treffer godt slik at man får servert et slag over til den man spiller med eller mot. Dette gjør at man hele tiden trener koordinasjonen godt. I tillegg må man også bevege seg for å oppnå best mulig tilbakeslag slik at de man spiller i mot for problemer og må slå enkelt tilbake. Da først er det enklere å komme i powerplay. Som jeg alltid har sagt med badminton, så er det nærmest som å spille sjakk, man må tenke ut flere trekk i forveien som igjen til slutt ender med å spille ut motstanderen.

 

For å bli god som han i videoen nedenfor krever sykt mye trening. Tørr ikke å tenke på hvor mange timer han har med racketen(e) i hendene, men er nok uhorvelig mange ja. Se hvor godt han treffer med fluene i glasset, hvor hardt slaget er og hvordan han utklasser to personer med å spille med to racketer. Så inn i granskogen imponerende er det. Moro å se på. 

 

Så nå er det bare å legge seg i hardtrening. Se om en får til noe av det han her gjør…selv om jeg er i tvil om jeg noen gang klarer det. I alle fall, badminton er moro og en aktivitet som jeg setter stor pris på og som både holder meg i form, skjerpet samt konsentrert i hverdagen. Så får en prøve å komme seg på trening i sommer og hvor en får møtt mine gode venner i Orkanger Badmintonklubb. 

 

En riktig god sommer til dere alle. Kos dere med badminton helt til sola går ned.

 

Arrangerer en rekke spillevents for både små og store. I tillegg har jeg et mål om at skolene skal bli flinkere til å bruke spill i undervisningen. Det finnes mange gode og lærerike spill som ikke utnyttes godt nok i disse instansene. I 2010 ble jeg også nominert til årets ildsjel på Gullstikka samt nominert til Ung Kulturpris i Nord-Trøndelag og jeg fikk Inspirasjonsprisen fra Snåsa Kommune og Sparebank 1. Har seks herlige barn, en kjempeherlig kjæreste og som jeg spiller spill sammen med. Kvalitetstid. Hva med deg?
Posts created 3424

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top