Femårsjubileum for Orkla Cup Badminton!

 

For litt over en måned siden arrangerte vi i Orkanger Badmintonklubb NM i Badminton Veteran og fikk utrolig gode tilbakemeldinger. En stor suksess sa oppmann Arne Gulbrandsen noe vi selvsagt er veldig fornøyde med. Å få slike gode tilbakemeldinger gir en ekstra gnist og den 27. til 28. april er det klart for en av Norges største badmintonturneringer, nemlig Orkla Cup. I år er det faktiske den femte gangen Orkla Cup Badminton arrangeres og det er en stor ære å invitere til denne store, innholdsrike turneringen.

 

I år som i fjor kommer det deltakere fra så og si alle Norges hjørner, fra nord til sør, øst til vest. Til og med har vi deltakere fra henholdsvis England og sist men ikke minst Tyskland. Turneringen har virkelig gjort seg bemerket noe vi som arrangør er utrolig glade for. Er det noen som virkelig skal ha stor takk for nettopp dette er Jan Aage Nyborg og Erik Winger som har samlet troppene rundt dette arrangementet og som nå snart går av stabelen i Orklahallen den 27. til 28. april.

 

Gjennom disse årene har cupen samlet mange, mange hundre deltakere og som altså gjør Orkla Cup Badminton til en av de største i landet. Påmeldingene strømmer på as we speak noe som selvsagt gleder oss i Orkanger Badmintonklubb og hvor vi håper på all time high når det kommer til antall deltakere.

 

Det kommer til å bli spilt flere hundre kamper med de ulike klassene og vi kan love mange spennende kamper hvor det vil gå slag i slag.

 

Her er noe vi kan tilby for de som kommer;
Det spilles i alle klasser og kategorier, fra U9 til Senior. Og vi har som vanlig hele Orklahallen til disposisjon, så i tillegg til 14 spillebaner og tribuner har vi også satt av en håndballbane til oppvarmingsareal!

Nytt av året er at Yonex Norge kommer med en velfylt salgsstand og her vil du kunne kjøpe alt du kan tenke deg av badmintonutstyr og hvor du kan gjøre gode kjøp. Selv gleder jeg meg stort til å se hva Yonex har med seg og i følge Karel Eriksson skal det bli mye spennende å velge i mellom. Kanskje blir det anledning til å bytte ut skoene? Hvem vet?      

I andre etasje er det som vanlig kiosk/kafeteria med salg av drikke, snacks, frukt, toast, pizza, salat, pølse m/brød, nudler og annen varmmat. Det vil med andre ord bli mulighet til å kunne slå kloa i mang en godbit.

 

Kan ikke annet enn å si at jeg gleder meg stort til Orkla Cup og om jeg blir å delta selv vil tiden vise. Formen den siste tiden har ikke vært all verden og kan ikke komme på at jeg i hele mitt lange liv har vært så syk. Skulle jeg klare å komme meg i form til cupen så er det ikke umulig og har stilt meg til rådighet om en eller annen skulle mangle en makker i f.eks. double. Dessverre blir jeg ikke å spille single i år, men håper på å kunne komme sterkere tilbake der ved en annen cup.

 

Vi i Orkanger Badmintonklubb vil med dette ønske alle hjertelig velkommen til Orkla Cup Badminton som i år har femårsjubileum. Vi i Orkanger Badmintonklubb skal i alle fall gjøre hva vi kan for at arrangementet skal bli så bra som mulig og kanskje blir det noen overraskelser også. Den som kommer får se. 

 

Kommer du til Orkanger for å delta i Orkla Cup Badminton 2019? Har du noen gang spilt badminton? 

 

Arrangerer en rekke spillevents for både små og store. I tillegg har jeg et mål om at skolene skal bli flinkere til å bruke spill i undervisningen. Det finnes mange gode og lærerike spill som ikke utnyttes godt nok i disse instansene. I 2010 ble jeg også nominert til årets ildsjel på Gullstikka samt nominert til Ung Kulturpris i Nord-Trøndelag og jeg fikk Inspirasjonsprisen fra Snåsa Kommune og Sparebank 1. Har seks herlige barn, en kjempeherlig kjæreste og som jeg spiller spill sammen med. Kvalitetstid. Hva med deg?
Posts created 3424

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top