Jeg spiller og på kanten til spillavhengig?

 

Først må jeg bare innrømme først som sist at jeg er aktiv gamer og spiller litt når jeg har tid. Mange tror nok at jeg spiller mye spesielt med tanke på at jeg jobber med spill, men det gjør jeg ikke. Skal innrømme at jeg også tenker litt på gaming i løpet av en dag, men det tror jeg for øyeblikket er veeeldig situasjonsbetinget.
 

At jeg koser meg med gaming er det heller ingen tvil om, men jeg kan også selvsagt gjøre andre ting også og kommer helt an på hva som skjer i løpet av en dag. Om jeg skulle velge mellom å tilbringe dagen med barna eller å spille så sier det selv. Da hadde barna selvsagt vært i fokus, men det jeg liker med barna min er at de også ønsker å spille litt og er det noe jeg liker svært godt så er det å spille sammen med dem. Der er noe av beste jeg vet.
 

Okei, så over til det som er litt mer alvorlig når det kommer til gaming og gjennom en nettside som heter jeg spiller så kan jeg teste meg i hvordan ting virkelig ligger an og ja, jeg havner heldigvis ikke på den røde sonen og legger meg i den grønne delen av skalaen.  

 

Du bekreftet noen av spørsmålene i testen, mens andre ikke var relevante for deg. Folk som bekrefter de spørsmålene som du bekreftet opplever vanligvis spill som en positiv hobby, som tilfører livet noe bra heller enn å være en stor belastning. Kanskje tilhører du denne gruppen, men kanskje har du også noen ganger tenkt at spill tar litt for stor plass i livet ditt.

Om du er i gruppen som er lidenskapelig opptatt av spill og hvor spill ikke kommer i veien for resten av livet ditt, så syns vi du skal fortsette å dyrke din lidenskap. Hvis du derimot er i gruppen som synes spill tar for mye plass så kan det være lurt å begynne å lage noen strategier for hvordan spill kan få en mer balansert plass i dine aktiviteter. Begynn allerede nå med å lage klare avtaler med deg selv for hva og hvor mye du skal spille. Pass på å følge med underveis på at du klarer å holde deg til dine egne grenser.

Om du skulle ha behov for flere råd eller hjelp til å komme i gang med å endre dine vaner kan et godt tips være å ringe Hjelpelinjen, gjerne anonymt, for en samtale med noen med god innsikt i slike situasjoner. Telefon 800 800 40.

 

Arrangerer en rekke spillevents for både små og store. I tillegg har jeg et mål om at skolene skal bli flinkere til å bruke spill i undervisningen. Det finnes mange gode og lærerike spill som ikke utnyttes godt nok i disse instansene. I 2010 ble jeg også nominert til årets ildsjel på Gullstikka samt nominert til Ung Kulturpris i Nord-Trøndelag og jeg fikk Inspirasjonsprisen fra Snåsa Kommune og Sparebank 1. Har seks herlige barn, en kjempeherlig kjæreste og som jeg spiller spill sammen med. Kvalitetstid. Hva med deg?
Posts created 3424

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top