Herlig! For en drøm…

Drømme er noe alle gjør når man sover, men å huske det man har drømt er en helt annen sak. I natt hadde jeg en drøm som faktisk innbefattet hele familien og som dere sikkert for lengst har fått med dere, så spiller vil litt sammen. For meg er det kvalitetstid å samle familien for en god runde fremfor skjermen med Wii, Xbox 360 eller PS3. Drømmen i natt gjaldt Wii U og at vi voksne og barna spilte Mario Kart U. Dette spillet er ennå ikke annonsert, men jeg har stor tro på at det kommer til å skje om ikke lenge. I alle fall, jeg håper på at det ikke skjer om så himla lenge for Mario Kart Wii er flittig spilt her hos oss.

Mot helgen eller begynnelsen av neste uke kommer familiens Wii U og vi gleder oss alle sammen. Maskinen kommer til å bli veldig godt mottatt og jeg håper det blir mange runder med Nintendoland og New Super Mario Bros U. Det nærmer seg jo jul også og med disse spillene håper jeg vi kan få en flott tid sammen, for julen hos oss er litt spilling fremfor skjermen. Jeg mener bestemt at foreldre bør bli flinkere til å spille sammen med barna. Dette skaper en bedre relasjon mellom barna/de unge samt foreldrene og det er letter å holde et mer åpent forhold til spillingen. Dette er noe jeg også tar opp på foredraget mitt “Spill er sunt”

de kommende foredragene vil det bli mulighet for å prøve Wii U og se hva den duger til samt om dette er en maskin for deg eller familien din. 

Med drømmen fortsatt godt i minnet, så håper jeg Mario Kart U om ikke lenge blir annonsert slik at vi i familien har enda mer å glede oss til. 

Spiller du sammen med familien din eller er spiller du for det meste alene? Har du prøvd Wii U? 


Bildet stammer fra Nintendolife.com

Arrangerer en rekke spillevents for både små og store. I tillegg har jeg et mål om at skolene skal bli flinkere til å bruke spill i undervisningen. Det finnes mange gode og lærerike spill som ikke utnyttes godt nok i disse instansene. I 2010 ble jeg også nominert til årets ildsjel på Gullstikka samt nominert til Ung Kulturpris i Nord-Trøndelag og jeg fikk Inspirasjonsprisen fra Snåsa Kommune og Sparebank 1. Har seks herlige barn, en kjempeherlig kjæreste og som jeg spiller spill sammen med. Kvalitetstid. Hva med deg?
Posts created 3424

3 thoughts on “Herlig! For en drøm…

  1. Bartestudent: Det er neste generasjonen til Nintendo. Den presenterer spill m.m. i HD slik at grafikken blir mange hakk bedre enn i den originale Wii. I tillegg får du til å bruke de gamle Wii-motene til Wii U og man kan spille opp til fire personer samtidig 🙂

  2. Jeg spiller sjeldent med familien min 😉 De har ikke helt samme interesse for det som jeg har 😉 Men har spilt left 4 dead med den yngste broren min et par ganger 😉 Han styrte skytingen og jeg styre karakteren 😛 Han har jeg også spilt et spill som heter bubbletrubble med, hvor vi spilte mot hverandre (jeg vant hver gang) 😉 Men skal se om jeg får til å vekke litt interesse for det når jeg er hjemme 😉 Ellers spiller jeg jo mye minecraft på serveren til XioCo da 🙂

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top