Intervjuet av NRK radio for å feire ti år med Wordfeud!

*Bildet tatt fra NRKs Språkteigen*

 

I august er det nøyaktig ti år siden det utrolig populære Wordfeud ble lansert på mobil og nettbrett. Det er Håkon Bertheussen som utviklet spillet og lite visste han at det skulle bli så populært og bety så mye for en hel verden som det spillet virkelig har gjort. Spillet har blitt lansert i et hav av land verden rundt og blitt lastet ned av mange, mange millioner spillere. Selv kan jeg med hånden på hjertet si at spillet er veldig lett å bli hekta på og timene flyr om du blir sittende med det. 

 

Jeg opplevd både frustrasjon, glede og sist men ikke fått lært meg noen nye ord som jeg ikke i det hele tatt ikke visste fantes. Spesielt om det er motstanderen som har lagt et ord som jeg ikke har hørt om før, da har frustrasjonen vært meget så stor. Stort sett har spillet vært av det underholdende slaget da og et spill jeg uten tvil vil anbefale alle å spille. Mye lærdom i Wordfeud og spesielt om spillet utnyttes maksimalt i skolene. Da kan man både som lærer se hvordan elevene takler språket samt at de igjen kan lære seg mye nytt om språket vårt. 

 

Uansett, i dag søndag 23. august kom intervjuet som selveste “språkteigen” gjorde med meg for et par uker siden. Her får vi høre mer om Wordfeud sitt renome og hvorfor det har samlet en hel verden. 

 

Klikk deg inn på denne linken så får du høre hva jeg har å si om Wordfeud og hvorfor det er så populært som det er. 

 

 

 

Arrangerer en rekke spillevents for både små og store. I tillegg har jeg et mål om at skolene skal bli flinkere til å bruke spill i undervisningen. Det finnes mange gode og lærerike spill som ikke utnyttes godt nok i disse instansene. I 2010 ble jeg også nominert til årets ildsjel på Gullstikka samt nominert til Ung Kulturpris i Nord-Trøndelag og jeg fikk Inspirasjonsprisen fra Snåsa Kommune og Sparebank 1. Har seks herlige barn, en kjempeherlig kjæreste og som jeg spiller spill sammen med. Kvalitetstid. Hva med deg?
Posts created 3424

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top