Produktomtale: HyperX Cloud Alpha S Gaming Headset

Nok en gang er det bare å bøye seg i støvet for HyperX. Nok en gang er det bare å anbefale alle å finne en nettbutikk (i disse Koronatider), bestille og deretter nyte herligheten HyperX har kommet med. For de av dere som ikke vet det så er HyperX gamingmerket til Kingston Technology hvor sistnevnte spesialiserte seg på SSD-er, minnepenner, minnekort, og RAM i den spede begynnelse. Etter hvert begynte Kingston Technology å lukte litt på annet gamingutstyr hvor det påfølgende dukket opp musmatter, muser, headset, øreplugger, tastaturer pluss konsollutstyr.

Historien bak gamingheadseten til HyperX er litt å merke seg. For helt i starten for sine gamingheadset startet HyperX et godt samarbeid med Qpad hvor designet til blant annet Cloud Alpha S stammer fra Qpad QH-90, 92 og 95. Disse headsetene er grunnlaget for Cloud-serien til HyperX sine headset. Dette er kanskje ikke så mange som vet, men gjør det nå. Kvaliteten i Qpad sine gamingheadset var helt overlegen og nettopp dette har HyperX nå tatt med seg i sin Cloud-serie som jeg virkelig elsker.

De første årene meg HyperX her i Norge var jeg med på å bygge opp. Jeg frontet HyperX med alt jeg kunne. Kjørte tonnevis med konkurranser, delte ut masse gamingheadset i premier på diverse store og små arrangementer, datapartyer m.m. Når et merke som er så bra som det HyperX er, var det klart at jeg må legge til rette for at alle andre også skulle få vite det. Nå kan det kanskje høres ut som om jeg er kjøpt og betalt av HyperX, men det er jeg ikke pr. dags tato og tester masse andre gamingmerker også.

Vet ikke hvor mange gamingheadset jeg har testet ut opp igjennom mitt lange gamingliv, men det er mange og det med ulike opplevelser. De opplevelsene jeg har med HyperX er av de beste man kan drømme om som gamer. Her får man virkelig alt man ønsker og litt til. Alt er så godt timet og tilrettelagt slik at vi får det vi kresne gamere ønsker oss. Nettopp dette har også ført til populariteten HyperX har i dag blant verdens gamere.

Over til Cloud Alpha S som jeg nå har fått gleden av å oppleve. Som du da har fått med deg så er designet av headsetet i stil med sine Cloud og Cloud Alpha. Ikke noe vesentlig nytt her. Øreklokkene er 50mm med neodymium magneter dekket med skinnlignende materiale. Øreklokkene er såpass store at de dekker de aller fleste ører. Dette gjør at headsetet er veldig behagelig å bruke. Bøylen er også lagd slik at den ikke presser på hodet og ørene. Perfekt rett og slett.

På øreklokkene har HyperX satt en bryter på hver side hvor du kan bestemme basstrykket i headsetet. På venstre side sitter en sensitiv mikrofon som sørger for at praten på chatteprogrammer som Discord, TeamSpeak, Skype m.m. fungerer godt. De jeg snakker med hører meg godt og lite bakgrunnsstøy noe som gjør Cloud Alpha S meget brukervennlig til mye annet også. Det er ikke noe problem å koble til headsetet til en mobiltelefon eller nettbrett. Selvsagt kan du bruke headsetet på blant annet Playstation 4, PC og sist men ikke minst også på Nintendo Switch.

Med headsetet følger et 7.1 “lydkort”. Det vil si, du har 7.1 lyd på PC og Playstation 4 noe som er helt fantastisk. På PCen er surroundlyden god noe som gjør at du hører hva som lusker i bakgrunnen, på sidene, bak og fremfor deg. I spill som f.eks. Battlefield V, Far Cry Primal, Overwatch og Fortnite så hører du det som skjer i nærheten veldig godt. Viktig å høre hvor fienden dukker opp. Nettopp det klarer Cloud Alpha S meget godt.

Her er noen specs:
* Custom-tuned HyperX 7.1. surround sound1
* Bass adjustment sliders
* HyperX Dual Chamber Drivers
* Game and chat balance
* Signature HyperX comfort
* Durable aluminum frame
* Advanced audio control mixer
* Compatible with PC and PS4

Når en skal kjøpe seg et headset er det mange som gjør det med tanke på at de vil ha knakende god lyd. Jeg er heller ikke her noen unntak. God lyd er alfa omega om man skal klare seg godt på slagmarken i spill som Battlefield V, Fortnite, PuBG, CS:GO, Apex, Call of Duty: Warzone. I alle disse spillene betyr god lyd svært mye. Derfor er det også en fryd å kunne si at Cloud Alpha S har god lyd om du spiller på Playstation 4, PC eller på en annen plattform. Enda litt mer bass for mitt sitt vedkommende hadde ikke vært å forakte, men utenom det så er både mellomtonen og diskanten perfekt sammensatt mot hverandre. Har sågar prøvd headsetet på Spotify og Youtube for å se om en kan bruke det til annet enn bare gaming. Selvsagt kan man det. Med HyperX sitt eget HyperX NGENUITY har man full kontroll på lyden. Her kan headsetet stilles inn akkurat slik du ønsker. Om du har gamingmuser fra HyperX som du bruker, kan du via samme program gjøre diverse innstillinger.

Nok en gang kan jeg ikke annet enn å anbefale HyperX Cloud Alpha S. Snakk om godt headset. For det første tåler det en støyt med bøylen i aluminium, øreklokker som er bygd solid. For det andre har headsetet krystallklar lyd som virkelig gir mye i fra seg under gamingseansen. For det tredje, det er utrolig behagelig å ha på selv etter flere timer med gaming. For det fjerde, mikrofonen er sensitiv og fanger opp stemmen min godt uten altfor mye støy. For det femte, gjennom et eget program har du full kontroll på innstillingene for headsetet. HyperX har nok en gang sørget for et kvalitetsprodukt i det øvre sjiktet. Bitte litt mer bass og jeg hadde vært i skyene. Uansett, takk HyperX.

Om du vil vite mer om HyperX Cloud Alpha S så gå inn på denne nettsiden.