Trust Graphin – gamingmus med friskt design!

 

Trust er et selskap som gjennom mange år har fanget oss gamere med sine mange produkter. Jeg husker mine aller første spillspaker faktisk var fra Trust. Det er en god del år siden jeg ble presentert for Trust sine produkter Om jeg ikke husker feil så må det ha vært helt i slutten av nittitallet at jeg ble det. Derfor er det ekstra moro og se at Trust nå er på hugget som aldri før og satser maksimalt på gaming.

 

 

I disse Coronatider har det kommet en del restriksjoner spesielt på den sosiale biten. I denne forbindelse har vi som gamer blitt mer sosiale innenfor gamingen enn det å være ute blant folk. Dette har også ført til at vi spillere har brukt litt mer penger på gamingutstyr enn det normale. Dette er vel og bra for det livnærer de mange produsenter som sender ut det ene gode produktet etter det andre. At Trust er med på denne leken skjønner jeg godt. Det hadde jeg nok også gjort om jeg var i denne bransjen. Ville ha satset mye i disse tider.

 

 

Trust er altså er merke som har vært med i flere tiår nå og befestet seg på markedet med mange geniale, slitesterke og gode produkter. Derfor er det en glede at jeg nå får muligheten til å titte litt nærmere på et ny gamingmus fra nettopp Trust. Gamingmusen har fått navnet Graphin og stiller seg inn i serien GXT som er Trust sin gamingsatsning. Først må jeg si at det er litt av en fremtoning Graphin-musen har. Er det noe jeg liker svært godt så er det mye farger og som flagrer godt. Fargene er som terapi for meg og føler en sinnsro som nesten ikke kan beskrives. Nå skjønner du sikkert godt hvor dette fører hen med denne aldri så lille anmeldelsen av Graphin…

 

 

Først må jeg skryte av designet som faller godt for meg. Da tenker jeg ikke bare på fargene, men på det generelle. Som du vet så har jeg opp igjennom årenes løp testet ut på hundrevis av gamingmuser noe som gjør at jeg vet hva jeg skal se etter. Flere ting som må falle på plass før en gamingmus får sin plass i mitt gaminghjerte. Spesielt med tanke på hvilke spill jeg spiller. Alt fra skytespill, strategiske spill til byggespill som Cities Skylines og Transport Fever 2. Alle disse spillene krever sitt. Da tenker jeg spesielt på nøyaktigheten. Med disse spillene kreves det særs god nøyaktighet. Som sniper i spill som Battlefield V så er det bitte, bitte små justeringer som må gjøres. Da hjelper det lite om nøyaktigheten er helt rævva.

 

 

Over til designet igjen. En skulle tro at med masse hull i skroget så ville det ikke være så behagelig å ha Graphin i høyre hånd, men det var den utrolig nok. Har sett at andre merker har hatt slike gamingmuset med masse hull, men har ikke vært helt på hugget etter å teste ut disse. Etter å ha brukt Graphin en liten stund nå så er jeg ikke den minste tvil. Det funker godt med masse hull som det fargesprakende lyset slipper ut igjennom. Funker helstøpt og hvor gamingmusen ligger som støpt i hånden. Til og med på undersiden av musen er det hull hvor lyset slipper ut av. Helt fantastisk rett og slett.

 

 

På toppen av musen finner du sedvanlige hjulet som selvsagt er dekket med gummi pluss en DPI-knapp på toppen. Her savner jeg to knapper. En for å stille opp DPI-en og en for å stille ned DPI-en. For i enkelte spill er jeg avhengig av å ha to knapper for denne innstillingen. Spesielt i skytespill kreves dette til tider. Blir nærmest handlingslammet om det ikke er det. Om en må gå igjennom hele DPI-spektret så kan det være for seint. Spesielt om du har kjappe motstandere i rundt deg. Jeg er altså en gamer som bytter mellom DPI-innstillinger under spillingen. Er bra sikker på at det ikke er bare meg som gjør det. Du kan faktisk stille opp DPI-en til 10000 noe som er superkjapt. Under denne innstillingen sliter jeg litt med å henge med, men andre kanskje digger dette.

 

 

Venstre side av Graphin finner du to knapper som kan innstilles til de kommandoer du ønsker. Disse er også knapper som jeg benytter meg mye av i spillsammenheng, men også når jeg surfer på nettet eller jobber med ting og tang i Windows. Da er det godt med to ekstra responderende knapper på venstre side.  Når jeg sier venstre side, så er dette ikke en gamingmus som passer helt for venstrehendte. Litt mer klumsete å bruke knappene på venstre side…

 

 

Undersiden av Graphin ser ikke så ulik ut de andre gamingmuser og har to store glideflater. Disse flatene sørger for at gamingmusen glir godt på alle overflater selv på mitt litt rue arbeidsbord. Dette er gode egenskaper. Laseren som sitter i gamingmusen sørger for en sykt god nøyaktighet selv i disse skyhøye DPI-innstillinger. Akkurat denne egenskapen er det ikke alle gamingmuser som makter. Så her er det ikke annet enn å skryte av Trust som har klart den bragden godt.

 

 

En annen ting som jeg trodde kunne bli litt problematisk for meg var den meget så lave vekten på Graphin. Den er på kun 74 gram noe som er utrolig lite. Er mer vant med tyngre gamingmuser enn denne. Når alt kommer til sin rett så har jeg gjort meg vant til vekten og nå går det som en drøm å spille de spillene jeg elsker.

 

 

Her er noen specs for Graphin:
* 74 grams lightweight honeycomb shell housing for fast mouse response
* High precision optical sensor up to 10.000 DPI
* Up to 1000Hz adjustable polling rate for high responsive control
* Customizable RGB lighting incl breathing and rainbow effect
* Zero drag braided cable ensures smooth movement
* Includes 2 easy to reach thumb buttons
* Ultra low friction gliding pads

 

 

Alt i alt er jeg meget godt fornøyd med Graphin fra Trust som virkelig har tatt steget ut med sine produkter. Sylskarp nøyaktighet, fett fargesprakende lys, herlig design og en gamingmus som virkelig lyser opp tilværelsen. Lettvekter som sørger for at du treffer det du sikter på, bygger i fine rette kolonner samt fører deg dit du ønsker om det er i spill eller i Windows. Nettopp sånn skal det være. Kun en ting som jeg savnet på denne gamingmusen og det var to DPI-knapper. Dette er noe jeg har gjort meg avhengig av…dessverre. Foruten dette lille negative innstikket så er jeg særs godt fornøyd med Graphin som virkelig oser av kvalitet. Om du er ute etter en god gamingmus så kan jeg ikke annet enn å anbefale deg Graphin fra Trust. Denne gir mye glede bak skjermen.

 

 

 

Vil du vite mer om Trust GXT Graphin? Da er det bare å stikke innom nettsiden for produktet

 

Arrangerer en rekke spillevents for både små og store. I tillegg har jeg et mål om at skolene skal bli flinkere til å bruke spill i undervisningen. Det finnes mange gode og lærerike spill som ikke utnyttes godt nok i disse instansene. I 2010 ble jeg også nominert til årets ildsjel på Gullstikka samt nominert til Ung Kulturpris i Nord-Trøndelag og jeg fikk Inspirasjonsprisen fra Snåsa Kommune og Sparebank 1. Har seks herlige barn, en kjempeherlig kjæreste og som jeg spiller spill sammen med. Kvalitetstid. Hva med deg?
Posts created 3424

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top