Nintendo har vært kreativ. Nå er det din tur!

 

Et av spillselskapene som virkelig vrir sine kloke hoder i rundt for å tenke utafor boksen så er det Nintendo. Snakk om kreative folk som jobber der. Selv har jeg hatt den glede å kunne oppleve konsoller og spill i mange år nå med Nintendo. Alltid har jeg blitt underholdt på beste måte og nå sistnevnte Nintendo Switch som virkelig kicker på alle fronter underholdningsmessig. Er det et spill som virkelig har fått kjørt seg godt her i familien min så er det Mario Kart. Stuen har vært fylt med fortvilelse, latter, jubel og bannskap etter noen meget heftige runder med Mario Kart-spillene. 

 

 

Helt siden mine barn har vært små så har de fått Mario Kart så og si med morsmelken noe som også har ført til at de er gode som rakkern til å kjøre. Konurransenivået har vært skyhøyt hvor ingen selvsagt ikke har lyst til å tape. Heder og ære har mang en gang stått på spill, men også diverse veddemål om rydde kjøkkenet, støvsuge stuen eller noe mer huslige gjøremål. Alt for å sprite opp det å vinne. Noen ganger har vi voksne måtte bitt i det sure eplet og innsett at barna er utrolig gode, mens andre ganger er det vi som har fått gleden av å heise flagget etter å ha vunnet. 

 

 

Nå er det ikke lenge til et helt “nytt” spillkonsept ser dagens lys. Jeg må si at jeg er spent på hvordan det hele fungere. Spesielt etter å ha fulgt med på spillets utvikling og frem til nå hvor vi får se launchvideoen til spillet Mario Kart Live: Home Circuit. Her kan du i ditt eget hjem sette opp baner og kjøre for full musikk. Alt i tro med Mario Kart-serien slik du kjenner den. Her er det bare å smekke på seg vinnerhatten å kjøre så det synger etter. Kjør inder stuebordet, stoler, bak TV-kommoden eller hvor du føler det måtte passe. Her er mye av gleden opp til deg og din fantasi. Sett opp de underligste, meste kreative og spennende baner du kan tenke deg og kjemp mot de andre i Mario Kart universet. 

 

 

Mario Kart Live: Home Circuit lanseres altså til Nintendo Switch den 16. oktober noe som tilsier at det ikke er mange dagene til. Søren meg ikke annet enn å glede seg til dette underverket dukker opp. Nintendo, dere er fantastiske til å tenke utafor boksen og som igjen gir oss meget underholdende opplevelser både alene, sammen med venner og familie. Takk!

 

Arrangerer en rekke spillevents for både små og store. I tillegg har jeg et mål om at skolene skal bli flinkere til å bruke spill i undervisningen. Det finnes mange gode og lærerike spill som ikke utnyttes godt nok i disse instansene. I 2010 ble jeg også nominert til årets ildsjel på Gullstikka samt nominert til Ung Kulturpris i Nord-Trøndelag og jeg fikk Inspirasjonsprisen fra Snåsa Kommune og Sparebank 1. Har seks herlige barn, en kjempeherlig kjæreste og som jeg spiller spill sammen med. Kvalitetstid. Hva med deg?
Posts created 3424

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top