En aldri så liten julegaveguide!

 

Julen nærmer seg med stormskritt og mange har for lengst begynt å handle inn julegaver. Venner og familie står på gavelisten, men det store spørsmålet som alltid kommer krypende på denne tiden av året er hva skal man kjøpe? Når det kommer til julegaver står jeg sjelden og dveler over hva jeg skal kjøpe. Som oftest har jeg en plan før jeg går inn i en butikk eller sniker meg inn på en nettside. Er det noe jeg liker så er det å ha kontroll. Julegaveguider er også noe jeg gløtter på i jevne mellomrom. Kan jo tenkes en får noen tips over hva som florerer og som kan egne seg til de respektive mottakere.

 

I den siste tiden har jeg hatt den gleden av å teste ut diverse produkter. Disse produktene har vært av bra kvalitet noe som nå fører til at jeg legger opp en aldri så liten julegaveguide til deg som leser. Produktene jeg har fått sett nærmere på er alt fra lydplanke med sub fra Creative til spillet Kaptein Sabeltann og den magiske diamant. Alt dette passer ypperlig til julegaver hvor jeg er bra sikker på at de som mottar gavene kommer til å bli overlykkelige.

 

Creative er et selskap som har lang fartstid i gameruniverset med sine mange gode produkter. Spesielt lyd har gjengen i Creative spesialisert seg på. Gjennom flere år har de pøset ut med det ene lydkortet, headsetet, MP3-avspiller og høytaleranlegg etter det andre. De har mottatt gode kritikker fra gamere verden over og er å regne som en av de største innenfor dette segmentet. Derfor er det med stor glede at jeg nå kan anbefale dere Creative Stage som ett godt valg som julegave. Stage er et lydanlegg bestående av en lydplanke og en sub. Dette anlegget kan brukes like mye til en gamerPC, konsoll, TV eller stand alone anlegg. Det spiller godt via Bluetooth eller via tilkobling til de nevnte kildene. Lyden er god og innholdsrik som igjen gjenspeiler godt det du ser på eller hører på. Lydsystemet fra Creative ligger billigst til i overkant av 1100 kroner. Her får du virkelig valuta for pengene. Om du vil vite mer om Creative Stage så gå inn på denne lenken.

 

 

Det andre julegavetipset er en knøtt liten SSD fra Adata. Snakk om at lagringmedier bare blir mindre og mindre. Det kan man i alle fall si om denne lille dingsen fra Adata. Med hele 512GB kan du installere en hel armada av spill på denne lille greie. Herlig er det spesielt når du fra før av som meg har litt for liten lagringsplass for spill. Årsaken til dette dilemmaet er at flere bruker gamerPCen og vil da også selvsagt ha forskjellige spill enn de jeg har installert. Med SE800 SSD fra Adata kommer jeg langt på vei. Spillene kjøres smooth og fint fra SSDen som for meg betyr mye. Prisen for SSDen er heller ikke noe å si på og som ligger billigst på i overkant av 1100 spenn. Les omtalen av dette geniale produktet via denne lenken.

Til sist vil jeg anbefale et spill jeg og barna har hatt mye glede av. Nemlig Kaptein Sabeltann og den magiske diamant. Dette spillet er helt fantastisk. Norsk spillutvikling er nå i verdensklasse noe som vises i de gode spillene som dukker opp. Tro mot filmen med sammen navn er det bare å innta plassen som Pinky eller Sunniva på jakt etter den magiske diamant. Spillet passer barn stort sett i alle aldre. Kun de yngste vil nok trenge litt hjelp fra noen eldre, men ellers er det bare å nyte det du får presentert. I ren “Super Mario” glede er det bare hoppe seg igjennom spennende verdener. På din ferd møter du interessante karakterer som hjelper deg videre. Utfordringene står i kø for den gryende sjørøver. Stemmer er fra filmen noe som gjør det enda mer troverdig. Et godt barnespill som også passer for den eldre generasjon gamere. Spillet er utviklet av Ravn Studio og er utgitt til PC samt Nintendo Switch. Ai ai Captain… Les omtalen min av spillet via denne lenken.

 

 

Nå har jeg gitt deg noen julegavetips og flere kommer etter hvert som jeg får testet ut nye ting. Om ikke lenge kommer en aldri så liten smakebit fra mine opplevelser i Assassin’s Creed Valhalla. Har også flere godbiter av diverse produkter som jeg selvsagt vil anbefale. Ikke annet enn å glede seg med andre ord.

 

Er du ferdig med julegaveinnkjøp? Er du en som kjøper julegaver til deg selv eller vil er det andre som får den gleden?

 

Arrangerer en rekke spillevents for både små og store. I tillegg har jeg et mål om at skolene skal bli flinkere til å bruke spill i undervisningen. Det finnes mange gode og lærerike spill som ikke utnyttes godt nok i disse instansene. I 2010 ble jeg også nominert til årets ildsjel på Gullstikka samt nominert til Ung Kulturpris i Nord-Trøndelag og jeg fikk Inspirasjonsprisen fra Snåsa Kommune og Sparebank 1. Har seks herlige barn, en kjempeherlig kjæreste og som jeg spiller spill sammen med. Kvalitetstid. Hva med deg?
Posts created 3423

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top