MIN JUL: “TE DEN SOM ITJ GLÆR SÆ TE JUL”…

 

I 2014 kjørte Kirkens Bymisjon en aksjon som dem kalte for “Gled en som gruer seg til jul” og ut av det kom ei julelåt som virkelig har fått en plass i mitt julehjerte. Låten er med Charlotte Audestad og Trondheim Symfoniorkester. Snakk om å treffe et ømt punkt og spesielt når man tenker på alle de som ikke har det så godt ellers i hverdagen. Jeg har alltid sagt at man skal være glad for det man har, for hver dag man får. For plutselig får man beskjed om at man har uhelbredelig kreft, at noen nært i familien har gått bort, økonomien får seg en skikkelig knekk, huset står i full fyr eller så bor man på gata og sliter med å holde varmen. 

 

 

Uansett, låten “Te den som itj glær sæ te jul” er en aldri så liten tankevekker om at ikke alle har det like bra. Ikke alle som har en god dyne å ligge under om natten, eller har mat på bordet når det trengs. Vi skal alle ta vare på hverandre og gjøre så godt vi kan for de i rundt oss like mye som for oss selv. Spre glede og hjelpsomhet. Det er mange som ikke har det godt i Norge og som sliter med ensomhet, ikke har en god hverdag eller som har en sykdom som river og sliter i kropp og sjel. 

 

Vi skal være glade for det vi har og de dagene vi får… 

 

 

 

Arrangerer en rekke spillevents for både små og store. I tillegg har jeg et mål om at skolene skal bli flinkere til å bruke spill i undervisningen. Det finnes mange gode og lærerike spill som ikke utnyttes godt nok i disse instansene. I 2010 ble jeg også nominert til årets ildsjel på Gullstikka samt nominert til Ung Kulturpris i Nord-Trøndelag og jeg fikk Inspirasjonsprisen fra Snåsa Kommune og Sparebank 1. Har seks herlige barn, en kjempeherlig kjæreste og som jeg spiller spill sammen med. Kvalitetstid. Hva med deg?
Posts created 3423

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top