Blue Ember mikrofon for streaming eller konsert!

 

 

Først må jeg innrømme at jeg alltid har vært stor fan av merket Blue og deres kvalitetssterke produkter. De har bygd seg opp til å være en av de beste på markedet når det kommer til mikrofoner for spesielt streamere og Youtubere. Selv har jeg hatt flere av deres produkter noe som førte til at jeg ikke kunne si nei når jeg fikk spørsmål om å teste ut mikrofonen Ember med stativet Compass.

 

Jeg kjenner flere som bruker mikrofoner fra Blue og som er knakende godt fornøyd med produktene sine. Det første som møtte meg da jeg åpnet esken til Ember var en «lang» mikrofon. Ble faktisk bitte litt overrasket over at mikrofonen var så lang, men nok om det. Videre åpnet jeg esken til stativet Compass og fant fort ut at dette var jo som støpt for spesielt streamere men også konsertholdere. For her får man virkelig i pose og sekk.

 

 

Videre var det bare for meg å hente frem lydanlegget pluss den meget, meget lille mikseren. Deretter var det å finne frem til en mikrofonledning så til slutt koble alt sammen. Deretter var alt klart for noen «ikke» så musikkalske fremføringer. Nei da, ble nok mer i tanke på streaming og ikke fremføre musikk av noe slag.

 

Å montere opp Ember og Compass er lett som bare rakkern. Trenger ikke å være Einstein for å få til det. Bruksanvisninger og manualer er for pyser…hehe… I alle fall av det meste man roter seg borti. Blue har alltid tenkt på både design og brukerfunksjonalitet med sine produkter. Intet unntak er det med Blue Ember og Compass. Her har de lagd seg i bresjen for å få til gode produkter.

 

 

Etter å ha fomlet bitte litt med lydinnstillingene var jeg klar til kamp. Nå var det bare å se hva produktene var gode for. Stille opp mikrofonen og stativet slik til at jeg ble hørt. Det eneste du må passe på er at mikrofonen står oppreist fremfor deg. Sensitiviteten i mikrofonen er helt i ypperste klasse. Som med mange mikrofoner så skal man snakke direkte i den eller tett inntil den. Med Ember så trenger man ikke å gjøre det og man kan faktisk stå et godt stykke unna selv da fanger mikrofonen opp stemmen samt instrumenter godt. Her ble jeg skikkelig overrasket over hvor sensitiv Ember er.

 

Her er noen tekniske spesifikasjoner:
Transducer Type: Condenser capsule
Polar Pattern: Cardioid
Frequency Response: 38 Hz-20 kHz
Sensitivity: 12 mV/PA
Output Impedance: 40 ohms
Rate Load Impedance: 1k ohm
Maximum SPL: 132 dB SPL
Power Requirements: +48V DC Phantom Power
Weight: 0.38 kg (0.84 lbs.)
Dimensions: 219 mm (L), 38.26 mm (W), 31.91 mm (D)

 

 

Designet på Ember er veldig stilrent noe som gjør at den passer inn uansett hvor det måtte være. Om det er i et platestudio, en stue med flere artister eller hvor det måtte være så passe Ember inn. Sammen med mikrofonarmen Compass så har du en vidunderlig match som gir deg uante muligheter for opptak om det er streaming eller musikk.

 

Sammen med Ember fikk jeg som du da sikkert skjønner mikrofonarmen Compass. Enkelt og koble sammen, enkel og tilpasse og enkel og justere slik at man får den slik man vil ha den. Kun en ting som kunne ha vært litt bedre. Nederste delen av armen kunne ha vært bitte litt tightere. For hos meg hadde armen en tendens til å gli unna meg slik at mikrofonen kom utenfor sonen min.

 

 

Av andre ting som er verdt å nevne med Ember så må jeg ta med at mikrofonen har håndinnstilt kondensatorkapsel som gir åpen og sykt detaljert lyd. Dette på grunn av teknologi med høy ytelse for maksimal klarhet og takhøyde. Videre har toppen av mikrofonen et kardioid polært mønster med utmerket støyavvisning utenfor aksen.  Fungerer bra til både hjemmestudio og profesjonelt studio.

 

Etter å ha vært så heldig å ha blitt kjent med Blue Ember og Compass mikrofonarm. Nok en gang ikke i tvil om at gjengen hos Blue er mestere når det kommer til mikrofoner og utstyr til mikrofoner. Kun det ene minuset med mikrofonarmen ikke helt klarte å holde seg i posisjon hos meg, men foruten det så er jeg mektig imponert spesielt over Ember. Mikrofonen er i en klasse for seg selv og gir en så skarp, klar lyd at jeg ikke har ord. Rett og slett perfekt om du enten er gamer, streamer eller artist. Er du på utkikk etter en god mikrofon så velg Ember. Det vil du så absolutt ikke angre på. Du får sykt mye for pengene hvor mikrofonen på de billigste stedene ligger litt over tusenlappen.

 

 

Vil du vite mer om Ember og mikrofonarmen Compass så gå inn på nettsiden til Blue.

 

ANBEFALES!

 

Arrangerer en rekke spillevents for både små og store. I tillegg har jeg et mål om at skolene skal bli flinkere til å bruke spill i undervisningen. Det finnes mange gode og lærerike spill som ikke utnyttes godt nok i disse instansene. I 2010 ble jeg også nominert til årets ildsjel på Gullstikka samt nominert til Ung Kulturpris i Nord-Trøndelag og jeg fikk Inspirasjonsprisen fra Snåsa Kommune og Sparebank 1. Har seks herlige barn, en kjempeherlig kjæreste og som jeg spiller spill sammen med. Kvalitetstid. Hva med deg?
Posts created 3424

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top