Plantronics Rig 500 Pro – En dames synspunkt av et gamerheadset

Reklame | Plantronics

 

Plantronics er et gamingmerke som ikke er like godt kjent her i Norge og i tiden fremover vil det bli satset mer for å få bygd opp merket her til lands. I tiden fremover vil det gjennom bloggen blir flere testet med produkter fra Plantronics og nå er det altså Bente Hansen som har fått det ærefulle oppdraget å teste ut Rig 500 Pro. Hun er husmor, men også en liten gamer på fritiden og når hun har anledning. Da spiller Bente alt fra spill på PC, konsoll, mobil og nettbrett. Av spill hun liker så kommer blant annet bilspill høyt oppe, kreative spill som SimCity, Candy Crush “look-a-like”-spill, flipperspill, Mario Kart, diverse plattformspill m.fl. 

 

Derfor var det ekstra moro og spørre henne om hun ville teste og skrive litt om hennes erfaringer med Rig 500 Pro fra Plantronics. So here you go…

 

 

*Skrevet av Bente Hansen*

 

Nå skal jeg prøve meg på noe som er helt nytt for meg, nemlig testing av headset. Min kjære holder på med testing av gaming utstyr og ettersom jeg ikke helt vet hva jeg skal skrive om til tider foreslo han at jeg kunne hjelpe litt til.

 

Det headsettet jeg får lov til å teste ut heter RIG 500 PRO.

 

 

Det er et veldig lett og elegant .Har god lyd og skiller bass, mellomtone og diskant veldig godt. En blir ikke sliten og ør i hodet for lyden er så behagelig, både når det er høy og lav lyd. Den har myke puter som sitter behagelig rundt ørene og justerbar bøyle som kan reguleres etter størrelsen på hodet. Har også en mikrofon som kan brukes til å snakke med andre under online gaming.

 

Den kan brukes på Pc, Xbox one og Ps4, og nettbrett. Den kan også fint brukes på mobilen. Var veldig fin lyd i den når jeg ringte og snakket i den, brukte den og til å høre på spotify, så for de som ikke liker sånn plugger å ha inne i ørene er denne perfekt.

 

 

Det fine med mikrofonen er at hvis en snakker med noen du spiller online game, eller skype med og du plutslig må si noe til noen i nærheten som du ikke vil de du spiller med skal høre, så bøyer du mikrofonen opp så blir den på lydløs, og når du tar den ned mot munnen igjen er lyden på.

 

Jeg anbefaler denne til alle som vil ha et headsett som er lett og behagelig å ha på, har god lyd og sitter godt rundt ørene er denne perfekt.

 

*Skrevet av Bente Hansen*

 

 

Om du vil lese omtalen av Rig 500 Pro Esport som ble lagt opp for en liten stund siden så finner du den HER. Begge disse headsetene har stort sett samme egenskaper bortsett fra litt designmessig forskjeller og at lydvolumhjulet til Xbox One kontrolleren ikke er med. Ellers er egenskapene like gode og passer perfekt til gaming. 

 

Les mer om Rig 500 Pro på nettsiden til Plantronics

 

ANBEFALES!

 

 

Arrangerer en rekke spillevents for både små og store. I tillegg har jeg et mål om at skolene skal bli flinkere til å bruke spill i undervisningen. Det finnes mange gode og lærerike spill som ikke utnyttes godt nok i disse instansene. I 2010 ble jeg også nominert til årets ildsjel på Gullstikka samt nominert til Ung Kulturpris i Nord-Trøndelag og jeg fikk Inspirasjonsprisen fra Snåsa Kommune og Sparebank 1. Har seks herlige barn, en kjempeherlig kjæreste og som jeg spiller spill sammen med. Kvalitetstid. Hva med deg?
Posts created 3424

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top