Turtle Beach med Battle Buds – For et produkt

 

Først må jeg innrømme at jeg er mektig imponert. Turtle Beach har virkelig overgått seg selv denne gangen. De kommer her med noe som er så lite, men har stort lydbilde. Det er ikke alltid at jo større ting er jo bedre. For Turtle Beach Battle Buds er smått, men likevel så stort.

 

Regner med at de fleste av dere har hørt om Turtle Beach. Tenker det er mange av dere som garantert har spilt med eller opplevd gamingprodukter fra denne kjente leverandøren. Kanskje er det noen av dere som også har litt dårlige opplevelser, men stort sett er jeg bra sikker på at dere er fornøyde med produktene fra Turtle Beach.

 

 

Med mine mange års erfaring med gamingprodukter har jeg til dags dato ikke blitt misfornøyd med Turtle Beach. Har testet alt fra tastaturer, headset, muser med mer fra denne kjente produsenten. Derfor var jeg ganske så happy da Battle Buds dukket opp i postkassen. Spesielt etter å ha lest litt om disse unike ørepluggene på forhånd så visste jeg hva jeg gikk til.

 

Mange vil nok si at øreplugg er øreplugger. Til en viss grad har de som mener det rett. Det er vanskelig å finne opp kruttet opp på nytt igjen når det kommer til øreplugger. Den store forskjellen på ørepluggene er stort sett lyden. Sjelden det er andre ting som skiller det ene merket ut i forhold til det andre.

 

 

Øreplugger er ikke helt øreplugger denne gangen. For her har faktisk Turtle Beach tenkt litt utenfor boksen og kommer med et produkt som virkelig flytter litt grenser i forhold til hva en er vant med. I alle fall, hva jeg er vant med når det kommer til øreplugger.

 

Det er designet som spesielt skiller seg ut i forhold til ordinære øreplugger. Putene som puttes inn i ørene er vel kanskje det som skiller seg minst ut her. Kanskje ikke så mye man kan gjøre med den biten. For i esken ligger det tro det eller ei tre forskjellige størrelser på alt, smått, medium og stort. Putene finner i tre størrelser. Ørebøylen finner også i tre størrelser. Nettopp her Turtle Beach har tenkt litt utenom boksen og sørger for at ørepluggene kan tilpasser ned til den minste detalj. Alle disse detaljene der er rett og slett geniale. Ørepluggene sitter som støpt i øret. Om du sitter stille og spiller spill, ser film eller hører musikk til du er ute og løper, sykler eller «kjører» sparkesykkel. Ørepluggen rikker seg ikke en cm.

 

 

På den ene ørepluggen kan du feste på en mikrofon og denne er så sensitiv at alle du snakker med hører deg krystallklart. Jeg testet ut ørepluggene på min Xbox One, Nintendo Switch og sist men ikke minst min gamingPC. Under alle disse testene funket ørepluggene og mikrofonen perfekt. Til og med når jeg brukte ørepluggene på min Samsung S8 fungerte de superbra. Ikke noe problem å snakke med folk uansett chatteprogram, konsoll eller PC. Det følger også med en ledning. På denne sitter også en mikrofon samt volumkontroll og knapp for muting av mikrofon. Som om ikke det er nok, på undersiden har Turtle Beach klemt til med en knapp for å ta telefonen om den skulle ringe samt legge på når du er ferdig med å prate. Snedig.

 

Turtle Beach har virkelig gjort jobben når det kommer til Battle Buds som i grunnen beskriver ørepluggene godt. Lydbildet var også noe som overrasket med stort. At noen bittesmå øreplugger kan gi en så krystallklar lyd med god dybde i bassen og akkurat perfekt balanser mellomtone kan jeg nesten ikke tro. Her får du i pose og sekk så det holder. Har aldri hørt på makan. Oppe igjennom årene har jeg hørt i en rekke øreplugger. Det fra forskjellige produsenter, men til dags dato har jeg ikke hørt noen som har så inn i granhampan god lyd som det Battle Buds fra Turtle Beach har.

 

 

Flere spill har fått kjørt seg. På listen finner du Battlefield V, Battlefield 1, Far Cry Primal, FX3 Pinball og sist men ikke minst Cities Skylines. I spill som Battlefield og Far Cry er det meget viktig med god. Spesielt om en skal klare å høre om fienden lurer bak deg med kniven klar for å skjære over strupen. Eller om en sabeltanntiger smyger seg opp bak deg for så å sette sine spisse blodtørstige tenner i deg. Da er det viktig at lyden fanges opp slik at du slipper å oppleve å bli tatt ut. Turtle Beach Battle Buds hjelper deg enormt her og sørger for at du hører alt som skjer i rundt deg med et godt balansert lydbilde. Finner du ut at det er nok med spilling, ja så sett deg til å se litt film eller høre god musikk. Lyden her er også perfekt til denne bruken. Battle Buds funker med andre ord til alt.

 

For å komme med en konklusjon så er det ikke annet enn å si at Turtle Beach har lagd et meget meget godt produkt som oser av kvalitet. Ikke noe problem å sitte med ørepluggene time etter time. Alt kan jo tilpasses ned til den minste detalj noe de ulike størrelsene på putene og ørebøylene sørger for. Lydbildet er helt fantastisk til at ørepluggene er så små. Faktisk er lyden like bra som i flere av headsetene jeg har prøvd i det siste. Det sier litt. Ørepluggene finnes i fargene turkis og sort/sølv. Er du på utkikk etter nye øreplugger så bør du for guds skyld vurdere Battle Buds fra Turtle Beach. Her får så valuta for pengene at jeg ikke kan få sagt det. Om jeg skulle ha rullet et terningkast for dette produktet så måtte det bli en sekser. Uten tvil! Gamere – løp og kjøp!

 

Vil du vite mer om Turtle Beach fra Battle Buds så gå inn på nettsiden til produktet.

 

Arrangerer en rekke spillevents for både små og store. I tillegg har jeg et mål om at skolene skal bli flinkere til å bruke spill i undervisningen. Det finnes mange gode og lærerike spill som ikke utnyttes godt nok i disse instansene. I 2010 ble jeg også nominert til årets ildsjel på Gullstikka samt nominert til Ung Kulturpris i Nord-Trøndelag og jeg fikk Inspirasjonsprisen fra Snåsa Kommune og Sparebank 1. Har seks herlige barn, en kjempeherlig kjæreste og som jeg spiller spill sammen med. Kvalitetstid. Hva med deg?
Posts created 3424

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top