Produktomtale: God lyd for gaming med Creative T100

 

Det er en god stund siden jeg har hatt den glede å kunne fordype meg i et Creative-produkt. Endelig er tiden inne for å se om produsenten Creative fortsatt klarer å holde koken. Opp igjennom årene har jeg testet ut alt fra lydkort, gaming headset, høytalere, tastaturer m.m. fra Creative. Faktisk var produsenten sponsor av klanen min Trønderbataljonen og som vi selvsagt var veldig stolte av. Nå har det altså gått en stund siden jeg har fått anledning til å sjekke ut nye gaming-produkter fra Creative. Derfor var gleden stor da jeg fikk spørsmål om å sjekke ut et nytt høytalersystem som har fått navnet Creative T100.

 

 

Lyd betyr utrolig mye for i flere sammenhenger. Om man spiller spill, ser film/TVserier eller hører på musikk så har god lyd mye å si for opplevelsen. Er det en produsent som opp igjennom årene har vært dedikerte til det å gjengi god lyd så er det nettopp Creative. Produsenten har virkelig bygd seg opp som en av de største innenfor dette “faget”. Vet ikke hvor mange gaming headset, MP3-spillere og lydkort jeg har hatt fra Creative, men det er mange. Alltid har jeg vært like godt fornøyd med opplevelsen som gang på gang har blitt hevet til nye høyder. Tro det eller ei, har faktisk et par MP3-spillere liggende og som funker gullende godt.

 

 

I min gamingPC har jeg fortsatt et Creative lydkort og som sørger for den beste lyden jeg kan tenke meg når jeg spiller mine spill. Derfor var gleden stor da jeg fikk spørsmål om å teste ut Creative T100. Pakken består av to høytalere som ikke bare ser designmessig flott ut, men som også har en rekke gode bruksfunksjoner for alle anledninger. Det beste med disse høytalerne er at de passer inn like godt i stua, kjøkkenet, badet som på gutte- eller jenterommet. Stilrent og enkelt design sørger for nettopp dette. Lite med knapper og en medfølgende fjernkontroller sørger for at du slipper å trykke direkte på høytalerne.

 

 

Er det noe jeg virkelig er stor fan av så er det plug and play. Dette er noe Creative alltid ivrer etter å få til. Med T100 er de kommet i mål og sørger for at alt er så enkelt som det går an. Her kan høytalerne kobles opp med Bluetooth 5.0, aux, optisk og til slutt USB Flac. Det vil si at du kan koble til høytalerne med det du måtte ønske av dippe dutter som mobiltelefoner og nettbrett.

 

I selve høytalerne finner du to 75” fulltoneelement med innebygd digital forsterker som leverer opp til 40W RMS og har en toppeffekt på opp til 80W. Det gjør at lydbildet virkelig høres. Jeg har faktisk skruvd opp lyden på maks uten at høytalerne har kollapset i lydbildet. Sammen med BasXPort™-teknologien blir bassen i høytalerne forbedret ytterligere for å kunne gjengi rike, dype toner uten behov for en subwoofer. Nok en gang beviser Creative at de virkelig kan faget sitt til det ypperste.

 

Lydbildet ellers er rikt og gjengir alt fra dyp bass, balansert mellomtone og en krystallklar diskant. I spill så hører du et fullkomment lydbilde noe som er særs viktig spesielt i spill som Battlefield V, Call of Duty: WWII, CS:GO, Far Cry Primal (som jeg koser meg en del med) pluss andre spill hvor det er viktig å kunne høre fienden godt før man selv ender opp med å bli tatt ut. I alle spill hvor FX har mye å si så glir T100 godt inn som et godt produkt. Selvfølgelig til både film, video og musikk så passer T100 godt også og som gir meg et godt lydbilde til å være i denne størrelsen.

 

 

Alt i alt er jeg meget godt fornøyd med T100 fra Creative til den bruken jeg har. Med muligheter å koble opp høytalerne til Bluetooth så er jeg fornøyd. For inn i mellom nytes musikk fra Spotify via mobilen min og da kommer Bluetooth inn som et friskt pust. Når musikk ikke nytes brukes høytalerne til spilling. Da gir T100 meg det jeg er ute etter. Krystallklar lyd, rimelig god bass ut i fra størrelsen så er jeg godt fornøyd med Creative sitt nyeste stikk innenfor høytalere. Nok en gang beviser Creative at de har peiling på lyd. Nok en gang sørger produsentene for at vi får det vi ønsker. Jeg er happy og nå er det ikke umulig at du også blir det om du skulle skaffe deg T100 fra Creative.

 

 

 

Om du vil vite mer om høytalerne så finner du det inn på denne nettsiden.

 

Arrangerer en rekke spillevents for både små og store. I tillegg har jeg et mål om at skolene skal bli flinkere til å bruke spill i undervisningen. Det finnes mange gode og lærerike spill som ikke utnyttes godt nok i disse instansene. I 2010 ble jeg også nominert til årets ildsjel på Gullstikka samt nominert til Ung Kulturpris i Nord-Trøndelag og jeg fikk Inspirasjonsprisen fra Snåsa Kommune og Sparebank 1. Har seks herlige barn, en kjempeherlig kjæreste og som jeg spiller spill sammen med. Kvalitetstid. Hva med deg?
Posts created 3424

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top