Plus Plus for store og små!

 

Er det noe jeg og mine prøver å få til blant i juletider så er det aktiviteter. I år har det blitt litt mindre enn tidligere, men så har man også jobbet litt mer enn det man normalt har brukt og gjort opp igjennom årene. Uansett, for meg er det å tegne, spille brettspill, kort, på Nintendo Switch eller bake de herligste kaker er noe jeg liker godt sammen med mine. I julen fikk vi anledning til å prøve ut noe nytt. Plus Plus er byggesett som på en måte ligner på Lego, men i stedet bygger du kreasjoner med brikker som er satt sammen som to plusstegn. Disse brikkene former igjen objekter. Her er det bare fantasien som stopper for hva du kan bygge.

 

Plus Plus gir en helt ny måte å bygge ting på. Du må tenke litt annerledes enn f.eks. bygging med det populære Legoklossene. I starten slet vi bitte litt. Vi prøvde nemlig å bygge de ulike objektene uten tegninger. Akkurat det var ikke så smart. Vi følte oss bitte litt dumme, men da vi tok til vettet og begynte med å se etter tegningen for hvordan objektet skulle bli, gikk alt så mye bedre. Selv om Plus Plus oppfordrer til kreativ lek, så følte vi at tegningene måtte følges om vi i det hele tatt skulle få til noe av de objektene som hadde mulighet til å bygge. Barna var i alle fall i hundre og hvor de hadde planer om både kjøretøy, bygninger, smykker, armbånd med mer.

 

Ikke annet enn å bare hive seg i rundt og prøve å skape de mest fantastiske kreasjoner. De ulike settene vi har til rådighet kan bygges av rimelig små barn, men anbefaler at en voksen er med og hjelper til. Spesielt om objektene du skal bygge er litt av den større sorten. Da kan det være veldig krevende å få ting til å bli seende rett ut for de aller minste. Er det noe jeg virkelig er stor fan av så er det når hele familien kan samle seg om aktiviteter. Her kommer definitivt Plus Plus til sin rett med uante muligheter. 

 

Om man følger anvisningene og tegningene så er det søren mye bra man kan bygge med Plus Plus. Jo mer jeg får bygd sammen med barna, jo mer solgt blir jeg. Spesielt med tanke på at dette er en litt annerledes måte å bygge opp ting på. Jeg er imponert over hva som finnes til rådighet av varierte objekter å bygge. Her har selskapet bak gjort en god jobb hvor man får med seg både de minste og de litt eldre. I tillegg så er det lagt opp til at både jenter og gutter skal bli hekta på Plus Plus. 

 

I løpet av julehøytiden har det blitt litt bygging av Plus Plus hvor vi har prøvd oss på de objekter som har fulgt med på pluss noe som vi helst ikke vil presentere. Uansett så kan jeg ikke annet enn å anbefale Plus Plus som et godt alternativ til de tradisjonelle legoklossene. Her får man alt man kan begjære av kreativ bygging for våre søte små og oss voksne. Du visste garantert at Lego kommer fra Danmark, men tror du pitrade ikke at Plus Plus også kommer vårt naboland i sør. Godt jobbet og nå er det bare å vente på av verden med flere spennende kreasjoner kommer til sin rett. Familien kommer garantert til å få mang en fin byggeopplevelse med Plus Plus, men bare pass på at en som voksen må være der for å hjelpe litt til om det skulle trengs. Familiekos på det beste. Godt konsept som virkelig kan “bygges” på videre.  

 

 

 

 

Arrangerer en rekke spillevents for både små og store. I tillegg har jeg et mål om at skolene skal bli flinkere til å bruke spill i undervisningen. Det finnes mange gode og lærerike spill som ikke utnyttes godt nok i disse instansene. I 2010 ble jeg også nominert til årets ildsjel på Gullstikka samt nominert til Ung Kulturpris i Nord-Trøndelag og jeg fikk Inspirasjonsprisen fra Snåsa Kommune og Sparebank 1. Har seks herlige barn, en kjempeherlig kjæreste og som jeg spiller spill sammen med. Kvalitetstid. Hva med deg?
Posts created 3424

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top