Vinter, vinter og atter vinter…

 

Et spill jeg virkelig har spilt en del av side det ble lansert i 2015, så er det Cities Skylines fra finske Colossal Order. Hittil har jeg fått spikret inn 1086 timer med spillet og flere kommer det garantert il å bli. Nå er det en liten stund siden Cities Skylines ble lansert. Derfor tenker jeg at vi snart må få en annonsering av Cities Skylines 2. Krysser alt av fingre og tær på det. Uansett, jeg har til og med fått med dama mi på å spille Cities Skylines noe jeg liker svært godt. For inn i mellom sitter vi begge to og spiller. Da blir det også tid til sammenligning, råd og tips. For dama mi er ny i gamet og har aldri spilt sånne spill på PC før. Da er det godt at jeg har og kan gi henne litt rettledning i hvordan man bygger. 

 

 

Nå er det vinter i vårt langstrakte land. Da er det bitte litt selvfølge for at byen jeg bygger på er i vinterdrakt med vinterlige aktiviteter. Byen jeg nå holder på med har jeg kaldt for “originale” Dalen. Selv synes jeg den har potensiale hvor jeg digger å bruke tid på små detaljer. Det er nettopp her Cities Skylines skinner opp. For er det noe du virkelig slå deg løs med så er det å designe din egen by helt slik du ønsker med så mye stæsj du bare kan drømme om. En velfylt Workshop for spillet sørger for nettopp den biten. Titusener med ting og tang kan du laste inn i spillet, men vær obs på at jo mer du laster inn, jo tregere blir spillet. I alle fall min erfaring med nesten 2000 mods innlastet. 

 

 

Her er noen bilder fra byen jeg nå “jobber” med hvor målet er å prøve å få inn en del “norske” ting. Selv om det ikke er helt enkelt det der så ser det ikke råille ut. Gleder meg for hvert tre jeg planter, for hver vei jeg legger opp, for hver park jeg gir til mine innbyggere. Alt blir så bra og hvor jeg ser innbyggerne blir glade og bruker det jeg setter opp. Akkurat nå har jeg ikke rare antallet innbyggere, men nærmer meg snart 8000. Når jeg passerer 8500 kan jeg bygge jernbane og det gleder jeg meg til. Kartet jeg bygger på er veldig norskinspirert og det gjør at jeg mer enn gjerne vil sette mitt norske preg på byen. 

 

 

Håper du liker bildene av vinterprosjektet mitt. Spiller du Cities Skylines og hva liker du best med spillet? 

 

 

 

 

 

Arrangerer en rekke spillevents for både små og store. I tillegg har jeg et mål om at skolene skal bli flinkere til å bruke spill i undervisningen. Det finnes mange gode og lærerike spill som ikke utnyttes godt nok i disse instansene. I 2010 ble jeg også nominert til årets ildsjel på Gullstikka samt nominert til Ung Kulturpris i Nord-Trøndelag og jeg fikk Inspirasjonsprisen fra Snåsa Kommune og Sparebank 1. Har seks herlige barn, en kjempeherlig kjæreste og som jeg spiller spill sammen med. Kvalitetstid. Hva med deg?
Posts created 3424

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top