Produktomtale: Mad Catz B.A.T. 6 – Tilbake med storm!

Reklame | Mad Catz

 

Har du hørt om Mad Catz? Flere av dere har nok det, men så tror jeg det er flere av dere som ikke har gjort det. For mitt sitt vedkommende har gamingprodukter fra Mad Catz betydd mye opp igjennom mitt liv som aktiv gamer. Mangt et Mad Catz produkt har funnet vei inn i mitt gamerhjerte. Nå har det vært noen år stillhet med Mad Catz og mange på lik linje som meg, fryktet at Mad Catz var blitt borte fra markedet.

 

Når noen snakker om Mad Catz tenker jeg på deres “byggbare” produkter som du kunne justere, forandre og stille inn designet slik du ønsket. Dette var lissom kjennetegnet på Mad Catz for noen år tilbake. Derfor var gleden stor da jeg plutselig fikk en mail på at Mad Catz har kommet tilbake. Spesielt med tanke på at kvaliteten på de tidligere produktene har vært top notch med god brukervennlighet og heving av spillgleden.

 

 

Det første produktet jeg har fått sett litt nærmere på og som har fått kjørt seg godt er deres “nye” gamingmus som har fått navnet B.A.T. 6. Spilling, surfing, photoshopping, jobbing og redigering er noe av det jeg har brukt gamingmusen til. Det vil si, den har blitt flittig brukt til mye forskjellig. Det unike med B.A.T.6 er definitivt designet hvor nok en gang Mad Catz tar til nye høyder. Det er ikke mange gamingmuser i dag hvor man kan omgjøre designet etter slik man ønsker. Med denne kan du det og sørge for at den ligger som støpt inne i hånden din mens du spiller de heftigste spillene i samlingen din.

 

Med to sideplater pluss en topplate kan du forvandle gamingmusen fra å ha ingen sidevinger til å ha to. Det vil si sidevinger for tommel og lillefinger. Denne egenskapen sørger for enda større brukergrensesnitt enn de fleste andre gamingmuser som finnes på markedet i dag. Nettopp denne unike muligheten å forandre designet gjør den til et spennende produkt som jeg tror vil fange mange.

 

 

Foruten designforandringen, har musen to knapper på venstre side og DPI-knapp bak mushjulet pluss selvsagt to knapper venstre og høyre foran. Her lover Mad Catz over 60 millioner trykk. Om gamingmusen tåler dette sliter jeg litt med å sjekke ut. Ut i fra andre gamingmuser vet jeg at antallet ligger på flere millioner, men har aldri sett hele 60 millioner trykk nei. Mad Catz B.A.T. 6 bruker Dakotateknologien med 2ms responsetid. Dette er også noe å merke seg spesielt om man spiller spill som Battlefield, Call of Duty, Fortnite, Valorant eller andre spill som krever god respons.

 

En annen ting som jeg virkelig merket meg med denne gamingmusen var DPI-innstillingene. Her kan du virkelig presse opp DPI-en til nye høyder. Hva sier du til 16K i oppløsning? Er ikke det bra så vet ikke jeg. Jo høyere DPI en gamingmus, jo mer skal til for at den er nøyaktig. Her må jeg si at Mad Catz virkelig har gjort sitt for nøyaktigheten. Selv om DPI-en er høy, beholder gamingmusen meget god nøyaktighet noe jeg virkelig er nøye på. Et spill jeg spiller en del for tiden er Sniper Ghost Warrior Contracts 2. Dette spiller krever virkelig finspilling om en skal treffe fienden på lang hold. Det er snakk om så små bevegelser at man nesten ikke kan måle det. Med slike tilstander kreves det også mye av gamingmusen. Her klarer B.A.T. 6 virkelig bragden sin og leverer til gangs.

 

 

Som om ikke alt dette er nok, du kan faktisk lagre opp til fem profiler på gamingmusen. Det vil si, om du f.eks. har fem favorittspill, kan du lage deg en egen profil for hvert av spillene. Dette er rett og slett herlig og noe jeg benytter meg av. For det er ikke alle i spill du kan spille med høy DPI. Med knappeinnstillingene kan du har ulike funksjoner på f.eks. de to knappene på venstre side. Det vil si du kan forandre på egenskapene til knappene etter hvilket spill du spiller via profiler. Genialt eller hva?

 

Om du er ute etter en lett mus, så er nok ikke B.A.T. 6 noe for deg. Om man går inn på nettsiden for gamingmusen, så finner man ikke noe tall for hvilken vekt den har, men den er en god del tyngre enn de fleste gamingmuser jeg har testet ut. For mitt sitt vedkommende passer vekten perfekt, spesielt i spill som f.eks. Cities Skylines og Transport Fever 2. I disse spill kreves det også ørsmå bevegelser for å oppnå dine unike kreasjoner. Her fungerer gamingmusen fra Mad Catz helt glimrende, spesielt om man i tillegg setter på sidevingene og den noe avrundende toppen.

 

Selvsagt har du også belysning på denne gamingmusen som alle de andre har. Her presenteres 16.8 millioner farger i pulserende rytme. Perfekt om du sitter i rom med lite lys. Da fanger synet opp gamingmusen. Hadde vært enda stiligere om logoen til Mad Catz hadde lyst opp i rød farge. Det hadde vært råstilig.

 

 

Alt i alt er jeg meget godt fornøyd med B.A.T. 6 fra Mad Catz. Tar av meg hatten for et strålende comeback. Snakk om å ta meg med storm…igjen. Mad Catz, Dere vet hva vi gamere ønsker. Det er dere meget gode på. Gamingmusen fungerer godt til alle slags spill og med å endre på designet så heves spillopplevelsen enda et hakk. Kun en ting jeg kan sette fingeren på og det er vekten. Denne gamingmusen passer ikke de som er ute etter en lett gamingmus. Foruten dette så har jeg bare lovord å si om B.A.T. 6 fra Mad Catz. Så nå er det bare å gjøre seg klar til nye runder med Battlefield 1 før Battlefield 2042 lanseres i november. Det skal snipes massivt i Sniper Ghost Warrior Contracts 2. Bygges fantastiske kreasjoner i Cities Skylines og sist men ikke minst, bygges et transportimperium i Transport Fever 2. Alt dette med den geniale og brukervennlige B.A.T. 6 fra Mad Catz.

 

Om du vil viter mer om gamingmusen så klikk deg inn på nettsiden til produktet.

 

 

 

Arrangerer en rekke spillevents for både små og store. I tillegg har jeg et mål om at skolene skal bli flinkere til å bruke spill i undervisningen. Det finnes mange gode og lærerike spill som ikke utnyttes godt nok i disse instansene. I 2010 ble jeg også nominert til årets ildsjel på Gullstikka samt nominert til Ung Kulturpris i Nord-Trøndelag og jeg fikk Inspirasjonsprisen fra Snåsa Kommune og Sparebank 1. Har seks herlige barn, en kjempeherlig kjæreste og som jeg spiller spill sammen med. Kvalitetstid. Hva med deg?
Posts created 3424

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top