PRODUKTOMTALE: SUREFIRE GX3 GAMING HDD

Hvor mange av dere har hørt om gamingmerket Surefire? Tror nok flere av dere ikke har det og at det er et selskap som egentlig er underlagt det kjente Verbatim. Før i tiden da jeg var ung, eller for en mannsalder siden…kom spillene på floppydisker. Husker de aller første diskettene på 5 1/4″ og som til slutt endte opp på 3.5″. Spillene den gang kunne komme på flere disketter. Når spillene var ekstra store måtte man ut med den ene disketten og inn med den andre for så å fortsette spillingen etter noen titalls sekunder med innlastning. I verste fall kunne ta minutter før spillene var innlest fra diskettene.

Det var tider det. Dagens ungdommer har ikke noen som helst kjennskap til disketter og hvor viktige lagringsmedier disse var. Nå er det bitte små SSDer, harddisker, ørsmå minnepenner og minnekort som gjelder. Lagring i dag har forhold til da jeg var “ung” blitt mye mindre. I tillegg kan man lagre sykt mye på dagens enheter enn det man kunne før i tiden. Å ha vært med på denne reisen i lagringsmedienes tidsepoke har vært meget interessant. Har lært utrolig mye og sist men ikke minst, satt veldig pris på at dagens teknologi er mye bedre enn den var for bare noen tiår tilbake.

Surefire er altså et helt nytt merke som nå satser på gaming. Nye selskap er alltid spennende, spesielt når de i tillegg dukker opp som et lyn fra klar himmel. Da jubles det godt for å si det slik. Surefire er et merke man skal følge med på tiden fremover spesielt med tanke på hvordan de nå har kommet som en storm med dette produktet. Deres “mentor”, Verbatim har gjennom utrolig mange år lagd produkter med god kvalitet og som alltid har vært i deres første rekke. Kvalitet, god brukerfunksjonalitet og sist men ikke minst prisgunstig. Hvert eneste produkt har gått igjennom nøye kontroller før det til slutt har havnet opp til sluttbruker som du og jeg.

Med Surefire er jeg spent som bare det. Er bra sikker på at de kommer til å befeste seg godt i markedet med deres nye produkter som nå ettersigende kommer sprettende som perler på en snor. Tiden fremover blir det altså å følge med og sørge for å holde seg oppdatert på dette interessante merket.

Jeg har altså vært så heldig å få tak i deres første produkt, nemlig Surefire GX3 Gaming HDD. Som du da skjønner er det snakk om et lagringsmedie spesielt lagd for oss gamere. Er det noe man ikke får nok av så er det nettopp nok lagringsmedier for å ha sine spill på. Spillene i dag krever mer og mer plass på harddisken eller SSDen. Det er ikke for ingenting at jeg har fem SSDer og tre harddisker stående proppet med spill på gamerPCen min.

Nå har min lille lagringsfamilie fått et nytt medlem, nemlig Surefire GX3 på hele 1TB. Om du tror dette er en enkel liten harddisk så tro om igjen. For det første har den millionvis av farger. For det andre, den har et stilig design og for det tredje, den kan tilkobles Type C på PCen noe som sørger for kjapp lese- og skrivehastighet. Alt dette sørger for at jeg fra første sekund ble totalt forelsket i Surefire GX3. Noe av det første jeg gjorde var å finne til et spill som jeg ikke har hatt plass til, men som nå får et helt nytt liv. Det aller første spillet som ble lastet inn var Watch_Dogs 2 fra Ubisoft. Det første spillet var bra og som ble gjennomført for noen år siden. Nå er det på tide å gjennomføre toeren og gjett om jeg gleder meg. Selve installeringen gikk som en lek. Surefire GX3 fikk kjørt seg godt med filene ble lastet inn på den.

I pakken med disken finnes som følger:
* SureFire Gaming Hard Drive
* Micro-B to USB-A Cable
* USB-A to USB-C Adapter
* Nero Backup Software (supports Windows only)
* Formatter Software (supports Windows only)
* Quick Start Guide
* User Manual (preloaded)

De pulserende LED-lysene skinner mot meg mens jeg venter spent på at spillet skal starte. Som lyn fra klar himmel var jeg rett inn i spillet og hvor jeg skulle hacke meg inn i ei bygning og hacke meg inn i nettverket i bygningen. For det av dere som ikke vet hva Watch_Dogs 2 går ut på så er det nettopp hacking over en lav sko som gjelder. Alt kan hackes og brukes til din fordel. Nettopp dette gjør at jeg liker spillserien svært godt. Selv om spillet leses fra en ekstern harddisk som står ved siden av gamerPCen min så går alt så smooth at man nesten ikke kan tro det. Rett og slett herlig er det.

Her er noen specs:
* Suitable for both console* and PC gaming
* Conveniently store all your games in one place
* Multi-colour changing LED accent lights
* High speed data transfer
* SuperSpeed USB 5Gbps
* Nero Backup Software**
* Can also be used as a regular external HDD for file storage

Som du kan lese så har den superfart opp i 5Gbps i lesing og skriving noe som sørger for at alle spill går smooth og godt. Som om ikke det er nok så kan du også koble harddisken til konsoller. Dette sørger også for at du får enda mer lagringsplass for dine spill. Altså, Surefire GX3 passer til både PC som konsoll noe som er helt vidunderlig. nå er det altså ikke noe unnskyldning for ikke å installere flere spill på denne lille herlige disken.

Surefire har for meg virkelig gjort seg bemerket. De har overbevist meg at de kommer til å bite hardt i fra seg. Merket sørger for god kvalitet, god bruksfunksjonalitet til en forholdvis rimelig penge. Spill, musikk, film pluss andre store og små filer leses eller legges inn på et blunk. Alt går så smooth at det ikke er til å tro. Jeg er rett og slett i syvende himmel spesielt med at det ikke er noe problem å legge inn de spill man ønsker. Hvis du nå tror du kommer til å ruinere deg på et kjøp av denne disken så tro om igjen. I overkant av 800,- koster det for Surefire GX3 og som du da skjønner gir produktet deg virkelig valuta for pengene. Har kun et ord å si jeg og det er ANBEFALES!

Om du vil sjekke ut Surefire GX3, så finner du produktene på Power.no.