PRODUKTOMTALE: Turtle Beach React-R spillkontroller – Perfekt julegave til noen eller deg selv!

 

Det å kunne få muligheten til å teste ut nye spennende gamingprodukter er magisk. Det finnes så mye bra som lanseres og så mye som er med på å heve spillopplevelsen til oss gamere. Selv har jeg i over 22 år testet og spillprodukter av forskjellige slag. Har ikke antall over hvor mange gode spillopplevelser jeg har fått med ulike merker med spillprodukter, men det er mange. Skal innrømme at jeg ikke har en snøring anelse over hvor mange produkter jeg opp igjennom de årene har testet heller, med det beste er at man hele tiden utvider horisonten. Et gamingmerke som gjennom mange år har imponert meg gang på gang er Turtle Beach. Her har jeg vært bortskjemt og har sjelden vært vitne til et dårlig produkt.

 

Derfor er jeg også nå veldig takknemlig for at jeg får muligheten til å teste et nytt produkt fra dette kjente merket. Denne gangen er det ikke snakk om en flystikke slik forrige produktomtale, men en gamekontroller. Nok en gang er det for deg nå å merke deg navnet, for er du på utkikk etter et nytt produkt om ikke bare fungerer til punkt og prikke, men som også hindrer at du må tømme lommeboka for å skaffe deg det, så er det React-R fra Turtle Beach.

 

 

Hva er det første som åpenbarer seg når jeg drar spillkontrolleren ut av eska si. Jo, for det første ser jeg et stilig design og en stilig grønn farge. React-R finnes i fargene rød/sort lilla/rosa noe som kanskje ikke gjør det helt enkelt når det kommer til fargevalg. Det andre som fanget min oppmerksomhet var teksturen på håndtakene til kontrolleren. Den ligger som støpt i hendene og gir meget godt grep. Her har Turtle Beach gjort noen gode valg i forhold til design. Det tredje er alle knappene som finnes på React-R. Her kan man gå amok. Still inn funksjoner til knappene via softwaren. Gjør den til et meget viktig våpen om du er på slagmarken, spiler bilspill eller tar et realt oppgjør på banen i f.eks. FC24. Turtle Beach har hørt på ønsker til gamere verden over og sørget for at knallgodt produkt tilpasset både PC og selvsagt også Xbox. Selv har jeg kun spilt med React-R på PC. Av andre detaljer må jeg selvsagt nevne at man kan koble til et hvilket som helst gaming headset med 3,5 mm jack. Lyden blir da automatisk oppgradert til med “Superhuman Hearing” som Turtle Beach kaller sin teknologi brukt i kontrolleren. Her har du blant annet volumbalanse for spill og chat samt demping av mikrofonen som seg hør og bør. På baksiden av kontrolleren finner du to hurtigfunksjonsknapper som blant annet kan tilpasses dine kontroller for raskere reaksjoner i kampens hete.  Det aller siste som virkelig er verdt og nevne, den har også en vibrasjonsteknologi. Her føler du alt fra eksplosjoner, rekyl i våpen, ujevn bilvei til alt annet som gir risting i React-R kontrolleren. 

 

Om du vil vite mer om denne kontrolleren fra Turtle Beach, så gå inn på denne linken.

 

 

Som en tro gamer måtte jeg selvsagt teste ut hvor god den virkelig er til ulike spill. Først ut var en av mine favorittspill, nemlig Forza Horizon 5. Et magisk spill med heftig bilkjøring hvor kjappe reaksjoner virkelig trengs for å kunne vinne løp. Her glimter React-R skikkelig til og lyser opp som en tro stjerne på spillhimmelen. Snakk om herlig tilpasset kontroller. Passer Forza Horizon 5 på en prikk. Det andre spillet som fikk kjørt seg var Microsoft Flight Simulator. Nok en gang får jeg bevist at kontrollerne holder mål. Fungerer perfekt til mine manøvreringer med alt fra helikopter, småfly til Boing 747 fly. Igjen kjennes det i React-R om du ikke får kontroll på flyet hvorpå det styrter mot bakken. Da rister enormt i kontrolleren noe som føles intenst ut. Av skytespill måtte jeg prøve ut Avatar: Frontiers of Pandora. Mange vet at jeg suger big time med bruk av game kontroller i skytespill, men tro det eller ei, det gikk ikke så ille som man skulle ha trodd. Okei, nå skal jeg kanskje ikke skryte på meg og si at jeg var god, men da skal jeg ikke skylde på at det var kontrolleren sin feil, men heller mannen bak spaken. 

 

Altså, jeg har nå fått spill en god del med Turtle Beach sin React-R kontroller. Kanskje brukt litt vel lang tid på “testingen”, men vel verdt det. Har flere ganger blitt imponert over funksjonaliteten, grepet, vibrasjonen og sist men ikke minst lyden denne kontrolleren gir om du plugger inn et gamingheadset. I alle spill fungerer den til punkt og prikke. Har selvsagt programmert inn knappene på baksiden noe som gjør meg giftig i f.eks. skytespill hvor reaksjonene må komme på løpende bånd. 

 

 

Kun et par småpirk som jeg må legge frem og det ene er faktisk knappene på baksiden. Inntil jeg gjorde meg vant til dem, så trykket jeg dem ned “ufrivelig” noe som sørget for kaotiske tilstander på slagmarken. Etter hvert fant jeg frem til den rette oppskriften i forhold til grep og knappetrykking. Foruten dette så er jeg så fornøyd at jeg ikke får skrevet det. Så til det som virkelig gjør React-R til en vinner, nemlig prisen på hva det koster å kjøpe den. Den billigste  utgaven av React-R fant jeg til 449,- Her får du sykt mye for pengene. Skikkelig valuta for pengene her. I disse tider hvor alt er så kostbart, så hvorfor betale for mye når du kan få tak på noe som er billig og veldig bra. 

 

Nå skjønner du sikkert hvor jeg vil hen med denne omtalen. Jeg kan ikke noe annet enn å anbefale det React-R fra Turtle Beach om du er på utkikk etter en ny game kontroller. Kanskje kan du også ønske deg den til jul eller kjøpe den i julegave til din beste venn. Det er nesten så jeg roper ut høyt; “LØP OG KJØP”! React-R er så absolutt verdt pengene! 

 

 

 

Arrangerer en rekke spillevents for både små og store. I tillegg har jeg et mål om at skolene skal bli flinkere til å bruke spill i undervisningen. Det finnes mange gode og lærerike spill som ikke utnyttes godt nok i disse instansene. I 2010 ble jeg også nominert til årets ildsjel på Gullstikka samt nominert til Ung Kulturpris i Nord-Trøndelag og jeg fikk Inspirasjonsprisen fra Snåsa Kommune og Sparebank 1. Har seks herlige barn, en kjempeherlig kjæreste og som jeg spiller spill sammen med. Kvalitetstid. Hva med deg?
Posts created 3424

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top