Omtale: HyperX Alloy Origins – Perfekt for gamere!

 

Endelig har jeg klart å slå kloa i et nytt HyperX gaming tastatur. Det er en stund siden jeg har det og derfor var gleden stor da vår snille postdame stakk innom med pakken fra HyperX. Er det noe jeg vet så er det hvilket kaliber HyperX produktene befinner seg i. Har aldri til dags dato hatt noen som helst problemer med gamingprodukter fra HyperX. Det sier litt over kvaliteten denne etter hvert så store aktøren på spillmarkedet er.

 

Inne i pakken jeg mottok fra HyperX var det et tastatur samt et headset. Først ut som jeg nå under lupen har undersøkt og kost meg med er HyperX Alloy Origins. Som du sikkert skjønner så er dette produktet tatt fra HyperX Alloy sin produktliste. Alloy Origins er et mekanisk gamingtastatur som skal tåle millioner av tastatrykk. Faktisk har jeg det aller første gaming tastaturet fra HyperX som har navnet Alloy og det funker fortsatt som et skudd. Fantastisk godt tastatur for å si det mildt.

 

 

Nå har jeg altså satt HyperX Alloy Origins under lupen. Som du kan se av bildene så ser kanskje ikke tastaturet så altfor annerledes ut i forhold til andre tastatur, men det jeg fort la merke til og som jeg til dags dato ikke har sett før er den lille LED-skjermen som sitter på høyre side på toppen. Her får du opp om du har trykket inn NUMLOCK-tasten, CAPSLOCK eller Scroll Lock. En liten finesse som gir litt ekstra.

 

HyperX Alloy Origins er et veldig kompakt tastatur og med en aluminiumsramme som du finner i fly så vet du at det er snakk om kvalitet. Du skal jommen gjøre mye for å slite i stykker tastaturet. Da må du nok gå hardt til verks og nærmest slå hardt for at det skal bli ødelagt. Under vanlig bruk vil du aldri i verden kunne ødelegge den innvendige rammen som befinner seg i tastaturet. I tillegg har godeste HyperX installert switcher som virkelig tåler en støyt, eller rettere sagt trykk. Flere millioner trykk skal tastaturet tåle så heller ikke her vil det være grunn til å være redd for at Alloy Origins skal gi seg.

 

 

En annen ting som nå finnes på de aller fleste tastaturene i dag er bakgrunnsbelysning. Denne er selvsagt også å finne i dette tastaturet. Her har du uante muligheter og laster du ned softwarprogrammet til Alloy Origins HER så kan du virkelig slå ut fletta. Gjennom denne softwaren kan du også stille inn makroer, lyssetting, fargekombinasjoner pluss masse annet. Nesten så det er kun fantasien som bestemmer her.

 

På undersiden av Alloy Origins finner du fotstøtter til tastaturet. Disse kan bestemme hvilken vinkel tastaturet skal stille inn på. Her er det hvor bratt stilling håndleddene dine skal være. Gjennom minnet kan du lagre opp til tre profiler etter hvilke spill du f.eks. spiller. Alloy Origins kobles til med USB Type C-kabel noe som er blitt mer og mer vanlig nå i dag.

 

 

Her er noen tekniske spesifikasjoner:
– HyperX mechanical switches1
– Full aircraft-grade aluminum body
– Compact, portable design with detachable USB Type-C cable
– Dazzling RGB lighting with dynamic effects
– Advanced customization with HyperX NGENUITY software
– Three adjustable keyboard angles
– Onboard memory for three profiles
– Game Mode, 100% anti-ghosting, and N-key rollover functionalities

 

Av spill jeg har testet ut på HyperX Alloy Origins er Battlefield V, Battlefield 1, Transport Fever 2, Cities Skylines, Euro Truck Simulator 2 og Pinball FX3. I alle disse spillene fungerte tastaturet helt fantastisk og gjorde spillingen min til en lek. Tastaturtrykkene mine reagerer momentant og som sørger for at jeg ikke hindres i reaksjonsspill som Battlefield V og Battlefield 1.

 

 

Etter å ha kost meg godt med Alloy Origins en liten stund nå så er det kun et en ting jeg savner bitte litt. Jeg er bitte litt avhengig av USB-tilgang og om det er i tastaturet så er det en aldri så liten bonus. I dette tastaturet finnes det ikke. Foruten dette lille savnet så må jeg si meg meget, meget godt fornøyd med Alloy Origins fra HyperX. Det er et fantastisk tastatur. Det sørger virkelig for at jeg klarer å holde tritt i Battlefield V. Tastene reagerer momentant på mine trykk og sørger for at jeg har full kontroll på slagmarken. Størrelsen på tastaturet er også tiltalende spesielt om en har liten plass der det skal ligge. Lysene, LED-displayet samt makroene sørger for at Alloy Origins virkelig kicker godt. 

 

 

Nok en gang klarer HyperX å overbevise meg. Nok en gang får jeg sett hva denne gjengen klarer å prestere og som får meg til å prestere godt som gamer. Slitesterkt, funksjonelt og good looking er det man kan beskrive Alloy Origins med. Hva mer kan man ønske seg? Jo, en USB-utgang, men utenom det så er dette top notch! 

 

Les mer om tastaturet på nettsiden til HyperX

 

 

Arrangerer en rekke spillevents for både små og store. I tillegg har jeg et mål om at skolene skal bli flinkere til å bruke spill i undervisningen. Det finnes mange gode og lærerike spill som ikke utnyttes godt nok i disse instansene. I 2010 ble jeg også nominert til årets ildsjel på Gullstikka samt nominert til Ung Kulturpris i Nord-Trøndelag og jeg fikk Inspirasjonsprisen fra Snåsa Kommune og Sparebank 1. Har seks herlige barn, en kjempeherlig kjæreste og som jeg spiller spill sammen med. Kvalitetstid. Hva med deg?
Posts created 3424

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top