Produktomtale: HyperX Pulsefire Haste – Lett og freidig!

Reklame | HyperX

 

Alt det HyperX tar i blir til gull. I alle fall føles det slik for en som har fulgt HyperX frem til dit de er i dag. En av verdens ledende innenfor gamingutstyr. I starten da de begynte å bygge seg opp her i Norge var jeg en del av HyperX-gjengen. Gjennom mine mange foredrag, små og store arrangementer og datapartyer fikk stadig flere og flere gamere i Norge vite om HyperX. Husker godt deres første samarbeid med Qpad og hvordan deres headsetserie Cloud ble til. I dag er Cloud vitens kjent gamingverden og dets kvalitet. HyperX har siden da og frem til i dag bygd seg opp til ha det meste innenfor gamingustyr. Det vil si flere kjente headsets, tastaturer, muser, musmatter, mikrofoner, SSD-er, RAM pluss en rekke andre produkter.

 

For ikke mange dagene siden kunne vi lese at gamingmerket HyperX som har vært under paraplyen til Kingston Technology nå har blitt oppkjøpt av HP. Det vil si, HP satser stort gjennom deres produkserie Omen som har bitt seg godt inn på markedet med sine gamingPCer. Med oppkjøpet av HyperX vil nå HP virkelig ta store kvantesteg for å bli en produsent av gamingutstyr som ikke er å kimse over. Uansett, jeg er superspent på hva som vil skje i tiden fremover og vet at HyperX kommer med mange spennende produkter i år.

 

 

Et av produktene som nettopp har sett dagens lys er HyperX Pulsefire Haste. Som du da har gjettet, så er det en videreføring av deres serie Pulsefire som jeg tidligere har fått gleden av å se på. Pulsefire Haste er en litt annerledes gamingmus sammenlignet med sine søsken. Det vil si, HyperX satser denne gangen på en “honeycomb” variant. Om du ikke er helt inne på hva honeycomb betyr så så ser musen ut som en bikube med masse hull. Gjennom hullene ser du ikke honning, men teknologien som er lagt til grunne for denne gamingmusen.

 

Opp igjennom mine mange år som progamer hvor jeg før i tiden var med å kjempet om titler på slagmarken. Så er jeg ikke med aktivt der, men forholder meg til en normal gamingtilværelse som fortsatt betyr enormt mye for meg. Gaminghjertet kommer aldri til å slutte og slå. Det kan jeg si først som sist. Når Covid-19 pandemien avtar vil jeg på nytt kjøre i gang med foredraget Spill er sunt hvor jeg der vil fortelle til de fremmøte hva som finnes av spennende gamingutstyr. Da er jeg glad for og fått opplevd såpass mye på denne fronten av jeg har noe å rutte med.

 

 

Okei, det var en aldri så liten de tour. Tilbake til Pulsefire Haste. Så og si alle utstyrsprodusenter for gamingmarkedet har en honeycomb-mus. Derfor er det kanskje ikke merkelig at HyperX også hiver seg på denne trenden. Alle gamingmusene jeg har spilt med fra HyperX har hatt en utrolig god kvalitet både når det har kommet til nøyaktighet og sist men ikke minst holdbarhet. Gamingmusene mine fra HyperX har virkelig fått kjørt seg i FPS-spill, strategispill til byggespill slik som blant annet Cities Skylines. I disse spillene er det veldig viktig med god nøyaktighet. For det er så lite som skal til før at alt går til helvete. Det er snakk om millimetere fra suksess til tap. Her er teknologien HyperX bruker i sine gamingmuser overlegen. Snakk om god nøyaktighet selv med høy DPI.

 

En annen ting som for meg er viktig er designet. Spesielt om knappene sitter på rett plass. I skytespill som f.eks. Battlefield er det viktig med en venstreknapp for tommelen. På denne knappen ha har jeg til kniven. I nærstridskamper er dette særs viktig. Å kunne dra frem kniven kjapt er dødsviktig. Igjen kan det være snakk om vinn eller forsvinn. Ikke alle merker gamingmuser har knappen på rett plass for meg, men derimot alle gamingmusene fra HyperX jeg har spilt med har knappen vært på perfekt plass.

 

rbt

 

Designet på Pulsefire Haste er som snytt ut av støpeformen til  Pulsefire Surge, kun bitte litt mindre i selve størrelsen. Ellers er formen snorlik som Surge. Knappene Haste er litt mindre uten at det har så mye si, men det som er den største forskjellen med Surge og Haste er uten tvil vekten. Surge er tyngre, mens Haste er litt av en lettvekter. Med sine 59gram så kjennes den knapt at du har den i henda. Gamingmusen er lett som en fjær og da med skjønner du sikkert også at den glir lett som rakkern på musmatten. Krever minimalt med anstrengelse for å få musen til å gli over musmatten. Rett og slett fantastisk. På undersiden sitter fire glidere som sørger for den gode gliden musen har. Selv om et litt grovere bord glis musen godt hvor laserteknologien gir sykt god nøyaktighet.

 

I dag er det viktig med god belysning på våre gamingprodukter noe du selvsagt også finner på Haste. Hadde kanskje forventet litt mer spreglende lys enn det HyperX har fått til her. Kunne mer enn gjerne for mitt sitt vedkommende vært lys under “honeycomb-skallet. Pulserende lys slik f.eks. den siste honeycomb-musen jeg testet ut, Trust Graphin. Her får du millionvis av farger servert gjennom hullene på musen. Her kunne faktisk HyperX gjort litt mer for å innfri til oss gamere som liker mer lys og farger. 

 

 

Mikrobryterne i Haste skal kunne klare opp til 60 millioner trykk noe jeg ikke betviler tatt i betraktning de andre HyperX-musene jeg har som fungerer i best velgående den dag i dag. Microbryterne i knappene er sensitive og reagerer sporenstreks på mine trykk noe som selvsagt er veldig viktig. Gjennom HyperX NGENUITY Softwaren har du full kontroll på innstillinger av Haste. Programvaren lastes ned via HyperX sine nettsider eller via Windows 10 Store. 

 

 

Her er noen flere specs:
* Ultra-light hex shell design
* HyperFlex USB Cable
* TTC Golden micro dustproof switches
* Pure virgin-grade PTFE Skates
* Grip tape included
* Customizable with HyperX NGENUITY Software
* Pixart 3335 Sensor
* Responsive split-button design

 

 

En annen ting som definitivt er verdt å nevne. Med i pakken med musen finner du grip tape som du kan feste på museknappen helt frem på musen pluss sidene. Dette sørger for at grepet om Haste blir fremragende og godt. Det vil si at du kan selv bestemme litt av utseende av Haste noe som ikke alle merker har. Nok en tommel opp for Pulsefire Haste fra HyperX. 

 

Jeg har testet ut Haste i diverse spill slik som Call of Duty Spec Ops: Cold War, Battlefield V, Transport Fever 2, American Truck Simulator, Euro Truck Simulator, Assassin’s Creed Valhalla og sist men ikke minst Cities Skylines. Alle disse spillene krever god nøyaktighet. Dette klarer så defintivt Haste å gi. Lettvektermusen glir også godt slik at spillingen går som en lek. Til en pris i underkant av 700,- så får du mye for pengene, spesielt om du er ute etter en lett gamingmus. Da er denne midt i blinken. Er du derimot på utkikk etter en mer fargesprakende gamingmus så er kanskje ikke den du skal se etter. Kun lys i musehjulet og litt tafatt etter min smak da, men er du av den sort som helst ikke vil ha så mye lys i gamingproduktene dine så for guds skyld velg Pulsefire Haste. Det vil du ikke angre et sekund på. Et herlig produkt som virkelig gir mye. 

 

Om du vil vite mer om Pulsefire Haste fra HyperX så gå inn på nettsiden deres. 

 

 

 

 

Arrangerer en rekke spillevents for både små og store. I tillegg har jeg et mål om at skolene skal bli flinkere til å bruke spill i undervisningen. Det finnes mange gode og lærerike spill som ikke utnyttes godt nok i disse instansene. I 2010 ble jeg også nominert til årets ildsjel på Gullstikka samt nominert til Ung Kulturpris i Nord-Trøndelag og jeg fikk Inspirasjonsprisen fra Snåsa Kommune og Sparebank 1. Har seks herlige barn, en kjempeherlig kjæreste og som jeg spiller spill sammen med. Kvalitetstid. Hva med deg?
Posts created 3424

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top