Naturkjønt, på landet, urbant og variert. Transport Fever 2 annonsert!

 

Gud bedre så naturskjønt det ser ut, så urbant, så gedigent og så variert det kommer til å bli. Nå snakker jeg om et spill som jeg gleder meg sykt mye til. Et spill som er lagd av en tysk utvikler og som startet i det små og som nå har vokst seg og blitt en seriøs aktør innenfor deres sjanger, nemlig simulasjon. Utvikleren er ingen ringere enn Urban Games og jeg har helt siden deres spill Train Fever. Så kom Transport Fever og nå er altså oppfølgeren til det spillet, Transport Fever 2 annonsert.

 

 

Det unike med både Train Fever og Transport Fever er modderne bidrag og som sørger for et spill som lever med nye tog, kart, bygninger og alt som hører med i spillet. En annen ting som jeg også liker stort med disse spillene og som jeg har fremhevet i mine omtaler er den store variasjonen pluss at man kan starte fra slutten av 1800-tallet. Fra den spede begynnelsen fra de første kjøretøy med damp til dagens kjøretøy er noe av de vi får oppleve i de foregående spillene. Det å se utviklingen er noe av det beste med spillene og som sørget for at man ble sittende time etter time og bygge opp et skikkelig transportimperium. 

 

 

Nå er altså Transport Fever 2 annonsert og gud som jeg gleder meg. Er det en spillsjanger jeg er stor fan av så er det nettopp simulasjon. Et av spillene som virkelig får kjørt seg i disse dager er Cities Skylines og det beste med det spillet er communitiet bak som stadig lager nye ting og tang for bruk i spillet. Nettopp dette kommer til å bli den store styrken i Transport Fever 2 og nedenfor har du litt mer info over hva vi har i vente når spillet lanseres i slutten av året.

 

 

Gi verden den transportinfrastrukturen den trenger og gjør en formue med skreddersydde transporttjenester. Se togene dine på skinner, bussene dine og lastebiler langs veier, dine skip på vannet, og flyene høyt oppe i skyene mens de frakter alt fra passasjerer til gods. Levere råvarer og varer for å drive økonomien oppover slik at byene vokser, stadig flere passasjerer strømmer til dine tog, båter, busser og fly. Opplev de største utfordringene fra 1850 til i dag, og bygg et skikkelig transportimperium!

 

 

  • Gratis spill med utallige konfigurasjonsmuligheter
  • Tre kampanjer på tre kontinenter med over 20 timers spilletid
  • Editor for å lage kart og redigere lagrede spill
  • Tre landskapstyper: moderat, tørt og tropisk
  • Realistisk modellerte biler fra Europa, Amerika og Asia
  • Totalt over 200 kjøretøyer: tog, busser, trikker, lastebiler, fly og skip
  • Modulære togstasjoner, buss- og lastbilsstasjoner, flyplasser og havner
  • Realistisk transportsimulering inkludert enkeltveier og lyssignaler
  • Redigerbart terreng med realistiske effekter
  • Intuitive byggeverktøy for å bygge jernbaner m.m.
  • Vis viktige data som trafikk og utslipp, på separate lag
  • Dynamisk økonomi og bysimulering
  • Mer enn ti økonomiske kjeder med tilknyttede fabrikker og varer
  • Byer med utallige boliger, kommersielle og industrielle bygninger
  • Detaljert spillverden med fysikkbasert belysning
  • Individuelt simulerte landdyr, fugler og fisk
  • Over 50 utfordrende prestasjoner i fri spillmodus
  • Omfattende moddingstøtte via Steam Workshop

 

Med andre ord, her blir det mer av det gode. Grafikken i spillet ser også ut til å fått seg en kraftig opptur og med alt dette gleder jeg meg bare mer og mer til spillet lanseres i slutten av året til PC. Om du vil vite mer om spillet så ta turen innom nettsiden til Urban Games. 

 

 

Gleder du deg til Transport Fever 2? Har du spilt noen av de andre spillene til Urban Games? 

 

 

 

 

 

 

 

 

Arrangerer en rekke spillevents for både små og store. I tillegg har jeg et mål om at skolene skal bli flinkere til å bruke spill i undervisningen. Det finnes mange gode og lærerike spill som ikke utnyttes godt nok i disse instansene. I 2010 ble jeg også nominert til årets ildsjel på Gullstikka samt nominert til Ung Kulturpris i Nord-Trøndelag og jeg fikk Inspirasjonsprisen fra Snåsa Kommune og Sparebank 1. Har seks herlige barn, en kjempeherlig kjæreste og som jeg spiller spill sammen med. Kvalitetstid. Hva med deg?
Posts created 3424

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top