Nytt mobilspill like populært som Pokemon Go!

 

Å leve i trua er det noe som heter og mange gjør det om dagen spesielt i spillbransjen hvor alle drømmer om å lage det ultimate spillet og selvsagt bli rike på det. Noen som har klart det mesterstykket, er utvikleren Niantic, Inc med deres meget så populære Pokemon Go. En hel verden tok turen opp av sofaen og ute blant folk. Det ble samlet millionvis av pokomon-figurer og pengene strømmet inn på kontoen til utvikleren Niantic, Inc. 

 

 

Skal innrømme at jeg selv ble bitt av basillen og brukte en del timer med Pokemon Go spesielt sammen med barna. Vi fikk gått en del mil for å få samlet på disse figurene og selv den dag i dag spiller datteren min Pokemon Go noe jeg selvsagt er glad for. Konseptet er faktisk veldig bra og gjør at vi som spillere må ut å gå for å komme oss til de ulike Pokestopene og arenaene. Sommeren spillet ble lansert kom jeg i kontakt med et eldre ektepar på godt over 70 år som var på Pokemonjakt og de elsket å fange Pokemon. 

 

 

Som jeg startet med så gir utvikleren Niantic, Inc seg ikke med Pokemon Go og lanserer om ikke lenge et nytt spill med samme konsept. Denne gangen er det ikke Pokemon som er i fokus, men derimot Harry Potter-universet. Spillet som de utvikler har fått tittelen Harry Potter: Wizard Unite og skal vi tro ekspertene så kan dette spillet bli like populært som Pokemon Go. Selv er jeg usikker på det selv om Harry Potter har en veldig stor fanskare rundt omkring i verden. Pokemon derimot er mer populært, hvor barn og unge i alle aldre samler på kort, ser Pokemon på TV og hvor det har vært mye mer fokus på Pokemon samlet sett. 

 

 

Harry Potter derimot vil nok bli populært, men jeg tror det spillet vil “dø” kjappere ut enn det Pokemon Go har gjort og som den dag i dag har en trofast gjeng som fortsatt spiller det. Harry Potter: Wizard Unite vil nok fort få en stor fanskare og vil nok kanskje også få en mer flying start enn Pokemon Go, men tviler sterkt på at det klarer å holde koken like lenge som det vanedannende Pokemon Go. 

 

 

Harry Potter: Wizard Unite skal etter planen lanseres om ikke så altfor lenge, men det skulle egentlig ha vært lansert i 2018. Skal innrømme at jeg er spent og spesielt på å se om det blir like populært som Pokemon Go. Om ikke lenge så får vi vite det og skal selvsagt prøve det ut for å se om det er noe til tess. 

 

Skal du laste ned Harry Potter: Wizard Unite eller har du mistet gnisten til slike spill? Har du brukt penger på Pokemon Go? 

 

Arrangerer en rekke spillevents for både små og store. I tillegg har jeg et mål om at skolene skal bli flinkere til å bruke spill i undervisningen. Det finnes mange gode og lærerike spill som ikke utnyttes godt nok i disse instansene. I 2010 ble jeg også nominert til årets ildsjel på Gullstikka samt nominert til Ung Kulturpris i Nord-Trøndelag og jeg fikk Inspirasjonsprisen fra Snåsa Kommune og Sparebank 1. Har seks herlige barn, en kjempeherlig kjæreste og som jeg spiller spill sammen med. Kvalitetstid. Hva med deg?
Posts created 3424

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top