Snakk om å bli satt ut av en melding…

 

Er det noe jeg ikke skal skryte på meg så er det at jeg er perfekt. Selv om flere mener det så har jeg mine feil og mangler. Inn i mellom gjør man dumme valg. Om jeg en sjelden gang må heve stemmen kommer fort angeren krypende. Sånn er jeg bare. Noe av det beste som finnes er å hjelpe andre og prøver så godt jeg kan å hjelpe de som trenger det. Dessverre når man ikke tidsmessig den siste biten. Har til og med fått hørt at jeg egentlig burde ha vært psykolog, men det er jeg “heldigvis” ikke da. Har vært perioder der man selv hadde trengt litt psykologhjelp, men heldigvis er det langt i mellom disse periodene.

 

Uansett, i 2010 var jeg veldig aktiv på mange arenaer og arrangert en god del aktiviteter for spesielt barn og unge. For meg er det viktig at denne gruppen får være med på å arrangere ting og tang. Slike ting sørger for god mestringsfølelse for de som er med. I 2010 ble jeg nominert flere ganger og plutselig fikk jeg en melding med en link av noen jeg kjenner. Personen lurte på om jeg husket dette…

Ble rett og slett helt rørt jeg og spesielt når jeg leste teksten som stod i linken

 

“For jeg har jo egentlig ikke arbeidet noe med deg. Jeg har egentlig ikke bodd i Snåsa de siste årene, men jeg følger med på det som skjer og får høre mye. Og ofte handler disse nyhetene om deg. Mange mener Snåsa er et “høl” uten noen ting å finne på. Men i løpet av bare noen få år, har du fått en tillit til mange ungdommer, du hører på ungdommen, du er kreativ og får ting til å skje. Det beste er at du samarbeider med ungdom for å få til ting og det er det mest beundringsverdige mener jeg”. 

 

“Når jeg skrev nominasjonen pratet jeg med ymse ungdom for å høre hva de har og si om deg. Dette sa de i forhold til det berømte bondeLAN:
“Bernt Erik startet bondeLAN for ungdommer som ikke drev med de typiske ungdomsaktivitetene bygda har å tilby. Det er ikke så mange som ville ha gjort det for bygda. Bernt Erik vil hele tiden at det er ungdommene som skal styre det som skjer. Han vil bare være en slags rådgiver for ungdommene sånn at de ikke er helt alene. Bernt Erik har gjort så mye for ungdommen. Folk tror at på et dataparty så sitter alle og er usosiale. Men det er stort sett noe som skjer hele tiden på scenen eller i andre rom. Mange ungdommer har fått seg ett nettverk via bondeLAN. Bernt Erik vil at de som interesserer seg i Data skal ha aktiviteter og gå til, for det er jo faktisk kultur. “

 

-” Han er 100% engasjert. Han er alltid blid og positiv. Han prater aldri stygt om noe eller noen. Jeg har faktisk aldri sett han sint.”
-“Han er en skikkelig ildsjel. Hvis jeg ikke hadde blitt med på de tingene han gjør, hadde jeg sikkert sittet på rævva og gjort ingenting. “‘
-” Han sier ikke nei, han er alltid gira på å prøve nye ting. Og det er enklere å jobbe med en som sier ja i stedet for nei. Det er altfor mange som sier nei”
-” Jeg personlig er så glad for at Bernt Erik bor i Snåsa og har det engasjementet han har. Det er gøy og jobbe med han, samtidig han som han lar ungdommen styre. Det er viktig.”
– ” Bernt Erik er ikke bare den spillfyren i gamereactor. Han har jobbet med å få til en ballbinge utenfor ungdomsklubben i Snåsa. Han er egentlig med på alt som skjer i Snåsa og ser det positive i ting. “

 

“Dette bekreftet det jeg har trodd, du er en bra person. Du er en bra person for Snåsa og mest av alt; du er bra for Ungdommen i Snåsa. Du virker på meg alltid positiv. Du gir ikke opp og har et stort pågangsmot. Jeg kan tenke meg det er noen motbakker, men det må man ha for å komme seg oppover. meldingen her er egentlig bare for å skryte av deg, for det fortjener du virkelig. Jeg tror faktisk at Snåsa har blitt en bedre plass å være for ungdommen. Du er en sånn person som viser at alt går an, hvis man bare prøver. Man kan si mye stygt om Snåsa, men det du har vært med på å bidra til, veier opp det ganske mye synes jeg. Så jeg håper du vil stå på videre. Du gjør en fantastisk bra jobb og du fortjener heder og ære.”

 

I 2010 ble jeg nominert til Ung kulturpris i Nord-Trøndelag pluss fikk Inspirasjonsprisen fra Snåsa Kommune og Sparebank 1 avd. Snåsa. 

 

Er det noe jeg liker så er det å hjelpe andre…

Arrangerer en rekke spillevents for både små og store. I tillegg har jeg et mål om at skolene skal bli flinkere til å bruke spill i undervisningen. Det finnes mange gode og lærerike spill som ikke utnyttes godt nok i disse instansene. I 2010 ble jeg også nominert til årets ildsjel på Gullstikka samt nominert til Ung Kulturpris i Nord-Trøndelag og jeg fikk Inspirasjonsprisen fra Snåsa Kommune og Sparebank 1. Har seks herlige barn, en kjempeherlig kjæreste og som jeg spiller spill sammen med. Kvalitetstid. Hva med deg?
Posts created 3424

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top