Spill er sunt i Karasjok #1 – Vente, vente og atter vente!

 

Den 16. september var dagen da jeg fikk oppleve å dra så langt mot nord jeg aldri før har vært. Dagen startet ikke helt på min side og regnet høljet ned. Ble søkkvåt på den lille turen til bussen fra der jeg bor. Selv om det ikke var snakk om å gå mer enn ca. 500 meter så ble jeg gjennomvåt nesten helt inn til boxeren. I alle fall, jeg kom meg inn på bussen og satte snuten mot Trondheim Lufthavn. Klokken hadde passert så vidt 7 da jeg trommet inn bløt som en katt inn på flyplassen. Mens jeg satt på bussen og ante fred og ingen fare fikk jeg plutselig en melding inn på mobilen om at flyet som opprinnelig skulle gått fra Trondheim Lufthavn var innstilt på grunn av teknisk feil. Svarte svingende tenkte jeg. SAS som skulle ta meg nordover hadde fikset et nytt fly til meg og de andre som skulle dra nordover. Fra den opprinnelige tiden kl. 09:10, gikk ikke flyet før kl. 11:10. Oppdaget også mens jeg ventet at det det ble en god del venting på tur nordover og at jeg i tillegg var satt opp på en aldri så liten “melkerute” med Widerøe.

 

 

Da klokken var 11:10 begynte flyet å takse seg ut på rullebanen og tok så av fra Trondheim Lufthavn med snuten vendt mot Bodø som var neste stopp. Flyturen gikk fint og jeg sovnet nesten med en gang flyet tok av. Flyturen opp til Bodø gikk fort uten noe form for turbulens. Vel fremme i Bodø var det bare å gjøre seg klar til et par timer til med venting før neste etappe på turen mot nord. Er det noe jeg er svært glad for så er det å vente…not! Men uansett, det var bare å stålsette seg med enda mer venting. På grunn av kanselleringen av flyet i morgentimene ble turen påført fem timer ekstra med venting, men i grunnen skal man ikke klage. For det er nok de som må vente mye mer enn det jeg har gjorde på turen nordover.

 

 

På turen til Tromsø måtte vi mellomlande i Stokkmarknes og på turen opp derfra så jeg at Hurtigruten gikk under brua og da måtte jeg ta noen bilder. Snakk om snap shot. Heldig som rakkern der ja. Ellers gikk turen med Widerøe fra Bodø til Tromsø helt perfekt og for en utsikt det var. Snakk om panoramautsikt. Nydelige fjellformasjoner, nysnø på fjelltoppene og et så fantastisk vær som en kan drømme om. Helt annet vær enn det var hjemme hvor regnet fortsatte og hølje ned. Da jeg kom frem til Tromsø var det nok en times venting før turen gikk videre med Widerøe igjen til Lakselv. Fra Tromsø ble det mer skyet og jo nærmere Lakselv vi kom jo mer skyet ble det. Til slutt var det vanskelig å se noe som helst nede på bakken. Vel fremme på Lakselv var det bare å finne Hertz bilutleie og leiebilen som jeg skulle låne frem til Karasjok. For å si det slik, kjøreturen gikk smertefritt foruten noen rein som løp langs med veien. Etter hvert som jeg nærmet meg Karasjok så åpnet viddene seg. Det var en drøm å kjøre for makan til rette strekningen skal man lete lenge etter.

 

 

Klokken 20:15 var jeg vel fremme i Karasjok. Sliten som f… Mat måtte jeg derimot fikse meg og bestilte Scandics Burger noe som smakte himmelsk godt. Etter middagen…kveldsmaten traff jeg Yvonne, hun som hadde leid meg inn om foredragsholder. Vi snakket vel og lenge om alt mellom himmel og jord pluss litt om foredraget Spill er sunt. For de som skulle høre foredraget var rådgivere for den videregående skolen i Finnmark. Hadde lagd et helt nytt foredrag for anledningen og med en god del videoklipp. Etter det trivelige møtet med Yvonne skilte vi lag og hvor jeg gikk på rommet for å sove. Så var dagen omme og jeg kunne lukke øynene før en ny dag ventet og selveste foredragsdagen.

 

Arrangerer en rekke spillevents for både små og store. I tillegg har jeg et mål om at skolene skal bli flinkere til å bruke spill i undervisningen. Det finnes mange gode og lærerike spill som ikke utnyttes godt nok i disse instansene. I 2010 ble jeg også nominert til årets ildsjel på Gullstikka samt nominert til Ung Kulturpris i Nord-Trøndelag og jeg fikk Inspirasjonsprisen fra Snåsa Kommune og Sparebank 1. Har seks herlige barn, en kjempeherlig kjæreste og som jeg spiller spill sammen med. Kvalitetstid. Hva med deg?
Posts created 3424

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top