Spillet kommer til en av de sjangerne jeg liker best…

 

Alle som kjenner meg vet at jeg liker mange sjangere innenfor spill. Spesielt spill i sjangerne strategi, simulator, sport, arcade, pinball, RPG, RTS, eventyr så er det en sjanger som virkelig slår godt an hos meg. Klarer du å se på listen hvilken sjanger jeg ikke har skrevet ned? Jo, bilspillsjangeren. Dette er en sjanger som helt siden tidenes morgen har satt sitt preg på meg som gamer. Har alltid vært stor fan av bilspill og det helt siden jeg spilte de første bilspillene på min Commodore 64. Helt siden da har jeg vært fanget av en mengde fete, klassiske og underholdende bilspill. 

 

 

En bilspillserie som jeg har fulgt med er Test Drive Unlimited-serien. Det aller første spillet satte en helt ny standard da det ble lansert i 2006. Test Drive Unlimited var langt forut sine konkurrenter som for meg blant annet var Need for Speed-serien. Sistnevnte serie har jeg tusentalls av timer med. Kan vel innrømme at jeg er stor fan av Need for Speed-serien, selv om de siste spillene har vært middelmådige. 

 

 

Det unike med Test Drive Unlimited som ble lansert så langt tilbake som til 2006, var det åpne landskapet man kunne cruise i. Grafikken, kjørefølelsen, oppdragene og sist men ikke minst de mange mulighetene som lå i spillet, fanget meg fra første sekund jeg begynte å spille. Utvikleren Eden Games med Atari som utgiver ga oss 95 forskjellige biler og velge i mellom. Det var ikke hvilket som helst sted vi kunne fråtse med kjøreglede i. Spillet tok sted på Havaii, nærmere bestemt Oahu. Har alltid hatt en drøm om å dra til Havaii og endelig fikk jeg det i digital form. 

 

 

Helt siden da har jeg alltid vært fan av Test Drive Unlimited-serien. Om ikke så sykt lenge kommer et nytt spill i denne serien. Det har fått tittelen Solar Crown og tar oss med til Hong Kong. Nok en drøm vil da gå i oppfyllelse. Hong Kong er også en by jeg mer enn gjerne kunne ha tenkt meg å besøke. Tror nok det nærmeste her blir i den digitale verden og da med Test Drive Solar Crown. Det er utvikleren KT Racing som står bak og utgiver til dette spillet er Nacon. 

 

 

For en stund siden fikk vi vite at spillet ble utsatt. For meg synes jeg det er greit bare spillet blir såpass bra at det ikke gir dårlig spillopplevelse på grunn av irriterende bugs. I starten var det planen å slippe spillet nå i høst, men nå har det blitt bestemt at spillet ikke skal dukke opp før i løpet av 2023. Uansett når det dukker opp. Jeg gleder meg sykt mye til det kommer og om du vil vite mer så er det bare å klikke seg inn på nettsiden til spillet.

 

Hvilken spillsjanger spiller du mest og hvilke spill er i ditt fokus for tiden?  

 

Arrangerer en rekke spillevents for både små og store. I tillegg har jeg et mål om at skolene skal bli flinkere til å bruke spill i undervisningen. Det finnes mange gode og lærerike spill som ikke utnyttes godt nok i disse instansene. I 2010 ble jeg også nominert til årets ildsjel på Gullstikka samt nominert til Ung Kulturpris i Nord-Trøndelag og jeg fikk Inspirasjonsprisen fra Snåsa Kommune og Sparebank 1. Har seks herlige barn, en kjempeherlig kjæreste og som jeg spiller spill sammen med. Kvalitetstid. Hva med deg?
Posts created 3424

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top