Stadig utvikling i River City!

Et spill som virkelig får kjørt seg på PCen min er Cities Skylines, et spill utviklet av finske Colossal Order og som har tatt over tronen som det beste bybyggespillet på marked. Spillet ble lansert våren 2015 og ble fort en stor favoritt hos meg etter et middelmådig SimCity som ble lansert i 2013. Sistnevnte led av små områder å bygge på, men ideen av å samarbeide derimot var velkomment og ikke noe jeg har opplevd i et lignende spill. 

 

Pr. i dag har jeg over 900 timer med spillet og jeg håper det mange hundre til. Er det noe jeg virkelig liker med Cities Skylines så er det allsidigheten i spillet, alt det herlige innholdet moddere verden rundt lager og sist men ikke minst alle tilleggspakker utvikleren inn i mellom lanserer. Her har Colossal Order virkelig vært unike og sendt ut den ene tilleggspakken etter den andre og alle sammen har i mine øyne definitivt vært verdt pengene.

 

Nedenfor kan du se en haug med bilder fra River City og hvordan den har utviklet seg fra å være en liten landsby til nå å ha passert 30 000 innbygger. Det jeg liker med spillet er hvordan man kan sitte time etter time å flikke på omgivelsene i spillet. Faktisk kan jeg sitte en time eller to og sette ned planter eller skog mellom bygningene bare for at det skal se så naturtro som mulig.

 

Her er bildene og håper du liker det du ser. 

 

Spiller du Cities Skylines og hvor mange timer har du evt. med spillet? 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Arrangerer en rekke spillevents for både små og store. I tillegg har jeg et mål om at skolene skal bli flinkere til å bruke spill i undervisningen. Det finnes mange gode og lærerike spill som ikke utnyttes godt nok i disse instansene. I 2010 ble jeg også nominert til årets ildsjel på Gullstikka samt nominert til Ung Kulturpris i Nord-Trøndelag og jeg fikk Inspirasjonsprisen fra Snåsa Kommune og Sparebank 1. Har seks herlige barn, en kjempeherlig kjæreste og som jeg spiller spill sammen med. Kvalitetstid. Hva med deg?
Posts created 3424

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top