SureFire på Sabaton Open Air – populært for besøkende og artister!

 

Først må jeg ta av meg hatten for Team ProPain som har lagt alt til rette for at besøkende, artister, barn, unge, foreldre og meg inkludert. Gjennom den gode kontakten til Sabaton Open Air, så var vi invitert med SureFire Gaming til å arrangere gaming i Junior VIP-teltet. Her hadde gjengen fra Sabaton lagt alt til rette for oss slik at det var bare å koble seg til med konsoller med mer.

 

 

Det hele startet natt til 4. august. kl. 01:00. Etter å ha sovet fire timer, startet jeg turen til Falun. En tur som skulle by på mye spenning. Først regnet det som bare rakkern og det med fare for vannplaning. Med andre ord, det gikk rolig fra Orkanger til Stølen. Da ga regnet seg litt og man kunne skimte til stjerner bak et lettere skydekke.

 

 

Å kjøre fra Orkanger til Falun tar ca. 8 timer. Det som gjorde turen sykt spennende var alle dyrene som oppholdt seg nærme veien eller som ville krysse like fremfor meg. 20 talls elger, flere rådyr, rever, grevlinger, harepuser, katter og sist men ikke minst kamikazefugler gjorde turen til en meget spennende affære.

 

 

På turen hadde jeg en pause og det var en dopause på en time før jeg kom frem til Falun. Etter det var det å slappe litt av før jeg møtte mine svenske venner i Team ProPain. Så gikk turen til Sabaton Open Air som ble arrangert på skistadionet i Falun. Fremfor de legendariske hoppbakkene i Falun skulle metalband spille sine heftige låter, mens vi skulle underholde med gaming hvor den ene premien etter andre skulle deles ut.

 

Sabaton Open Air er en populær metalfestival som samler mange av de mest kjente metalbandene i Norden og Europa. En festival som virkelig fanget meg. Ekstra artig at det er Sabaton selv som står bak og inviterer kjente metalband til denne heftige festivalen.

 

 

I junior VIP-teltet tilbrakte vi mesteparten av tiden fra ettermiddagen og frem til tidlig kvelden. Barn, unge og familier var velkommen inn i Junior VIP-teltet. Det var satt opp en rekke instrumenter som kunne spilles på, lagt frem tegnesaker, en egen gjestebok man kunne skrive eller tegne i. Det ble servert drikke og pølser til de som kom innom. Team ProPain hadde som mål å la alle spille Minecraft og Forza Horizon 5. I tillegg kjørte vi trekninger blant alle de som kom innom teltet hvor også artister med mer dukket jevnlig opp i.

 

 

Er det noe jeg virkelig elsker så er det å ha giveaways. Å se gleden til de som vinner eller er heldige å bli trukket ut, gir en så god følelse at jeg ikke har ord. En annen ting som overrasket meg stort. Mange av medlemmene til de kjente bandene faktisk er gamere. At så mange av dem var det, tok meg litt på sengen for å si det mildt. Team ProPain hadde også sørget for at vi hadde et festivalpass som ga oss mulighet for å gå hvor vi ville. Om det var backstage, oppe der hvor bandene bodde og hadde pauser med mer. Det var fritt frem å bevege seg over alt på Sabaton Open Air.

 

 

Selv om mesteparten av produktene jeg hadde med meg skulle deles ut som premier, var også noen av SureFire-produktene satt av til noen av metalbandene. Deriblant fikk Amaranthe, Hammerfall, Dark Tranqullity samt en av de i managmentet til Sabaton som fikk med seg SureFire-produkter. Disse var helt i skyene og flere av dem tok i bruk produktene nesten med en gang som igjen ga gode tilbakemeldinger på produktene. Fornøyd som rakkern var jeg og gjengen i Team ProPain på mottakelsen SureFire-produktene fikk.

 

 

At SureFire-produktene skulle bli så godt mottatt hadde jeg aldri trodd, men beviser nok en gang at Verbatims gamingsatsning har livets rett. Som du kan se av alle bildene, så er det fornøyde vinnere, mottakere av SureFires produkter.

 

 

Team ProPain hadde også på forhånd lagd en rekke Minecraft-prosjekter for blant annet Sabaton, Lordi og Dark Tranqullity. Disse prosjektene ble presentert for metalbandene samt lokalavisen i Falun som lagde en reportasje om dette i tillegg til det vi hadde fått i oppgave på Sabaton Open Air’s Junior VIP-telt. Artig som tusan.

 

 

Turen tilbake til Orkanger gikk godt og hvor jeg satt igjen med et stort glis. Herlig å vite at man har bidratt til mange gode opplevelser for barn, unge og godt voksne med gaming med SureFire i fokus. Rett og slett magisk å få være en del av dette med å bygge opp SureFire-merket med slike anledninger.

 

 

Med det vil jeg takke Sabaton, det svenske communitiet Team ProPain og sist men ikke minst metalbandene som vi fikk treffe under dagene Sabaton Open Air ble arrangert. Falun er en vakker by som jeg trivdes godt i og håper på å kunne få flere muligheter til å ta turen dit for å arrangere gamingaktiviteter for Sabaton sammen med Team ProPain.

 

 

Var du på Sabaton Open Air? Har du hørt om SureFire Gaming før? I så fall, hvor har du hørt om dette merket før?

Arrangerer en rekke spillevents for både små og store. I tillegg har jeg et mål om at skolene skal bli flinkere til å bruke spill i undervisningen. Det finnes mange gode og lærerike spill som ikke utnyttes godt nok i disse instansene. I 2010 ble jeg også nominert til årets ildsjel på Gullstikka samt nominert til Ung Kulturpris i Nord-Trøndelag og jeg fikk Inspirasjonsprisen fra Snåsa Kommune og Sparebank 1. Har seks herlige barn, en kjempeherlig kjæreste og som jeg spiller spill sammen med. Kvalitetstid. Hva med deg?
Posts created 3424

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top