Cities: Skylines – Plazas and Promenades annonsert!

 

Visste du at dette populære bybyggespillet ble lansert så “langt” tilbake som i april 2015? Fra lanseringen og til i dag har spillet fått svært mange tilhengere og sist men ikke minst tilleggspakker. Selv har jeg mange langt over 1000 timer med spillet som fra første sekund tok meg med storm. Etter det middelmådige og meget kritiserte SimCity 2013 som ble lansert i mars samme år, var det ikke mye som skulle til for den finske spillutvikleren Colossal Order å skinne med deres Cities: Skylines. Colossal Order har også spillene Cities in Motion og Cities in Motion på samvittigheten. Lite visste de at Cities: Skylines skulle slå så godt an og ble stjernen på himmelen over bybyggespill. 

 

 

For å holde liv i spillet så lenge har Colossal Order sendt ut den ene tilleggspakken etter den andre. I tillegg til å gjøre spillet skikkelig modifisert som gjør at hvem som helst kan bidra med innhold til spillet via en god utbygd workshop.  

 

 

Det siste skuddet på stammen som nylig ble annonsert er Plazas and Promenades og skal i følge utvikleren Colossal Order og utgiveren Paradox lanseres om ikke lenge. Det gir enda litt mer liv i det litt eldre spillet. Selv om jeg elsker disse tilleggspakkene, så må jeg si at jeg egentlig under disse Gamescom-dager hadde håpet på annonseringen av Cities: Skylines 2. Her er jeg ikke alene om å ønske en oppfølger til spillet, men skjønner også Colossal Order som bygger videre på et allerede godt spill. Om en oppfølger skulle dukke opp, så tror jeg de må tenke litt utenfor boksen og komme med nye aspekter i oppfølgeren. Akkurat det tror jeg er vanskelig med tanke på hvor godt Cities: Skylines egentlig er. Hva tror du? 

 

 

Om ikke lenge lanseres altså Cities: Skylines – Plazas and Promenades og jeg gleder meg stort. Om ikke lenge blir undertegnede å formatere PCen og legge inn alt på nytt. I tillegg har jeg av min kone fått 50 års gaven på forhånd, nemlig 3000 kroner til et nytt skjermkort. Dette skjermkortet ble bestilt i går og som nå forventes å ankomme i morgen eller torsdagen. 

 

Uansett, nå er det altså bare å se frem til Cities: Skylines  – Plazas and Promenades og gleder meg til det. Gjør du? 

 

Arrangerer en rekke spillevents for både små og store. I tillegg har jeg et mål om at skolene skal bli flinkere til å bruke spill i undervisningen. Det finnes mange gode og lærerike spill som ikke utnyttes godt nok i disse instansene. I 2010 ble jeg også nominert til årets ildsjel på Gullstikka samt nominert til Ung Kulturpris i Nord-Trøndelag og jeg fikk Inspirasjonsprisen fra Snåsa Kommune og Sparebank 1. Har seks herlige barn, en kjempeherlig kjæreste og som jeg spiller spill sammen med. Kvalitetstid. Hva med deg?
Posts created 3424

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top