Gud, som jeg er hekta!

Å være hekta i ting og tang er noe vi alle blir før eller siden. Det trenger nødvendigvis ikke å være noe negativt med det, men enkelte ganger kan man bli så hekta at man ikke kan legge det i fra seg. Selv dette skjer meg inn i mellom. Som dere vet, så er jeg langt over gjennomsnittet interessert i spill (uansett konsoll og plattform) og spiller en god del om det er på mine kjære konsoller eller min hypermoderne PC. Siden jeg fikk meg en ny mobil, ZTE Grand In X (se bilde nedenfor). Så er det et spill jeg virkelig har blitt hekta på og det er Temple Run 2. For et spill. Uansett hvor jeg befinner meg og ikke har noe spesielt å gjøre, klikker jeg meg inn på spillet bare for å kunne la meg bli underholdt. 

Det spesielle med Temple Run 2 er at spillet er veldig enkelt, så enkelt av mine barn uten problemer kan sette seg ned og spille. Det krever en god del tålmodighet, men først og fremst en ufattelig god reaksjon og sist men ikke minst koordinasjon. Alle disse elementene er viktige om du skal lykkes i å nå dine mål. I spillet styrer du flere forskjellige karakterer og likheten med disse er at de løper fra et monster som gjør alt for å få seg et godt måltid. 

din ferd så kan du samle opp diverse egenskaper samt en form for mynter. Med disse myntene kan du låse opp flere karakterer å spille med (menn/damer), diverse egenskaper som magnet, løpe super fort, forsprang pluss masse annet. I tillegg på din vei kan du finne grønne diamanter. Disse gir deg mulighet til å starte opp der du misset ut. Så er det bare løpe, hoppe, skli gjennom jungel, ruiner og tunneller. Etter hvert som du kommer deg lengre og lengre inn i spillet, løper karakteren din fortere og fortere. Med stor fart gjelder det å holde tungen rett i munnen og styre så godt du kan. Det er mange farer som lurer og det er fort gjort å hoppe for kort og man faller ned i avgrunnen til en sikker død eller blir hindret i ett eller annet slik at monsteret får tak i deg. Årsak til at man blir hekta, kommer nok av at spillet i seg selv er veldig enkelt og krever ikke mye for å sette i gang. Alle mine barn elsker spillet og låner mobilen titt og ofte bare for å spille, foruten når de spiller det på vår iPad 3. 

I tillegg til å samle opp ting og tang som dukker opp, får du også daglige og ukentlige utfordringer i tillegg til utfordringer som ikke er tidsbestemte. Dette gjør at man også blir hekta på å klare disse målene selv om noen er hårete vanskelige å nå. Med slike utfordringer, blir også levetiden på spillet en god del lengre. 

Temple Run 2 finnes til Android og IOS hvor de forskjellige versjonene fungerer like godt. På min ZTE Grand In X fungerer spillet perfekt og hvor det flyter veldig godt. En annen ting som er viktig er at touchskjermen og bevegelsessensoren fungerer godt noe det gjør på mobilen min. Med disse premissene spikret, ja så fungerer det også godt å spille nettopp Temple Run 2. Da vil jeg som du sikkert skjønner, komme med en anbefaling av dette spillet som jeg selv har hatt mye glede av.

Som foredragsholder av “Spill er sunt” vil jeg anbefale deg Temple Run 2.

Spiller du spill på mobilen din og i så fall hvilke spill? 

 

Arrangerer en rekke spillevents for både små og store. I tillegg har jeg et mål om at skolene skal bli flinkere til å bruke spill i undervisningen. Det finnes mange gode og lærerike spill som ikke utnyttes godt nok i disse instansene. I 2010 ble jeg også nominert til årets ildsjel på Gullstikka samt nominert til Ung Kulturpris i Nord-Trøndelag og jeg fikk Inspirasjonsprisen fra Snåsa Kommune og Sparebank 1. Har seks herlige barn, en kjempeherlig kjæreste og som jeg spiller spill sammen med. Kvalitetstid. Hva med deg?
Posts created 3423

5 thoughts on “Gud, som jeg er hekta!

  1. Det her har jeg brukt en del timer på også … Toalettbesøkene blir tre ganger så lange!
    Off-topic: Som lærerstudent interesserte bloggen din meg, på grunn av arbeidet du driver med. Kommer til å følge deg videre 🙂

  2. crazydigital: Hehe – du er ikke alene om å kanskje bruke litt lengre tid på do med spill som dette nei 😉

    Det er jo kjempeflott å høre 🙂 Prøver å gjøre gaming til noe spennende for alle uansett alder og med foredraget mitt så er det viktig å få foreldrene til å forstå at det er viktig å starte i tidlig alder med gaming for sine barn selvsagt under visse rammer som gjør at spilling en blir sunn 🙂

    Er det noe du lurer på så gjerne kontakt meg 🙂

  3. Jeg er enig i at spilling er en ressurs som kan og bør utnyttes bedre. Det er vel streng tatt ikke et veldig stort skille mellom nettbaserte ressurssider for skolefag og spill. De er begge sammensatte tekster.
    Takk for det, det kan det hende jeg gjør en dag. 🙂

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top