Dating i mørket!

På NRK 3 går det et program som faktisk er litt interessant med tanke på hvordan man oppfatter hverandre og da spesielt i mørket. For dette programmet går ut på at man skal “date” i mørket og prøve å finne sin neste livsledsager. Selv har jeg sett programmet noen ganger og er like imponert over hvor mye utseende virkelig betyr. For i stummende mørke ser du ikke personen du dater og det er kun sansene som får deg til å føle noe for den personer som sitter ved siden av deg. Her gjelder det å beføle hverandre, snakke og finne ut hvordan personen er. Helt på tampen av programmet får man i et kort glimt i lyset se hvordan den personen man har datet ser ut og da bestemme seg om man skal gå videre eller rett og slett ta med seg sneppen og forsvinne fra huset.

De fleste som dater i mørket i dette programmet ender med ikke å fortsette det lille de har startet på og ender som oftest hver for seg, men så er det faktisk noen personer som synes den nye invitten virker interessant og føler at det kanskje kan bli noe ut av det og vil fortsette å møtes. Dette er som oftest personer som er veldig like i væremåte og som også faller for hverandre utseendemessig.

Hvordan jeg ville ha vært under dating i mørket er jeg veldig usikker på i og med at jeg aldri har opplevd det, men tror nok at utseende etter å ha sett jenta i lyset hadde spilt en stor rolle selv om man også må tenke på personligheten man får en oppfattelse av i stummende mørke.

Hvordan tror du ville ha gjort i en slik situasjon hvor du hadde møtt “din” kanskje livsledsager for første gang i mørket? Det er ikke enkelt og derfor er det faktisk litt spennende og se hvor mye utseende virkelig spiller inn når man skal finne seg en kjæreste.

 

Arrangerer en rekke spillevents for både små og store. I tillegg har jeg et mål om at skolene skal bli flinkere til å bruke spill i undervisningen. Det finnes mange gode og lærerike spill som ikke utnyttes godt nok i disse instansene. I 2010 ble jeg også nominert til årets ildsjel på Gullstikka samt nominert til Ung Kulturpris i Nord-Trøndelag og jeg fikk Inspirasjonsprisen fra Snåsa Kommune og Sparebank 1. Har seks herlige barn, en kjempeherlig kjæreste og som jeg spiller spill sammen med. Kvalitetstid. Hva med deg?
Posts created 3424

3 thoughts on “Dating i mørket!

  1. Sv: Helt enig med deg! Vil tro du inspirerer mange. Og sant, skryt er viktig for at et menneske skal klare å vokse. Jeg spiller en del, så noen spørsmål vil nok dukke opp i løpet av tiden! Spiller du noe selv også heller? Hehe. Jeg følger forresten også med på Dating i mørket, har sett alle episodene. Ser det på nettsiden deres. Er jo interessesant da, sansene blir virkelig testet ut. Blir alltid litt skuffet når de får se hverandre, og ikke vil alikevel. Er utseende virkelig så viktig? Uansett, er en bra serie da!

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top