Alice in Fucking Wonderlands!

Et av de spillene jeg har sittet med den siste tiden er Alice: Madness Returns. Jeg har lest en god del omtaler av spillet og det får varierende karakterer rundt omkring. Selv er jeg en stor fan av plattformspill og det er det mye av i dette spillet i tillegg til at det hele er blodig alvor. For i spillet skal du utføre blodige kamper med stor kvass kniv, tekannekanon, hobbyhesten pluss det klassiske Vorpal sverdet. Alle disse våpnene har sine spesielle egenskaper og sørger for at du få gjort kål på fienden som dukker opp underveis i spillet.


Se på den kniven da…!

Etter å ha sittet en god del med spillet, er jeg faktisk litt imponert over måten det fanger meg. Det inneholder masse action, blodige kamper, stilig grafikk og god spillbarhet. Noe av brettdesignet kunne ha blitt brukt litt mer tid på og er små enkelte ganger litt kjedelig og repeterende, men i det fulle og det hele finner du utrolig mye fantasifulle ting som du finner i den kjente tegneserieklassikeren Alice in Wonderlands fra Disney.


Hopp og sprett og tjo og hei, når fire kvister deler, som kommer gale Alice, her er jeg…!


Hvis du er interessert i spillet, så kan du faktisk kjøpe det nå. For det ble nemlig lansert den 16. juni og da til PC, Xbox 360 og Playstation 3. Selv har jeg selvsagt spilt spillet på PC med all grafikk påslått med maks grafikkoppløsning og jeg ha blitt underholdt på en herlig måte. 


La blode skvette til alle kanter!


Bakgrunn for spillet: 

For elleve år siden døde familien til Alice i en grusom brann. Hun selv fikk forferdelige brannskader og alvorlige mentale problemer i kjølvannet av hendelsen. Hun ble innlagt på Rutledge-asylet, og prøvde å takle problemene ved å la tankene ta henne med til fantasiverdenen Wonderland. Nå, ti år etter, skal hun endelig løslates, men hun bærer fremdeles på ballasten fra den tragiske hendelsen.

I Alice: Madness Returns blir Alice sluppet ut av mentalinstitusjonen for å bli tatt vare på av en psykiater i London. Mens marerittaktige hallusinasjoner fremdeles hjemsøker henne og invaderer virkeligheten, prøver hun å forstå hva som foregår for å bli frisk. Men hun er ikke i stand til å takle frykten og nevrosene som forårsakes av de merkelige minnene, drømmene og visjonene. Og når hun flytter til London, blir de bare flere og mer intense.

Kanskje hun klarer seg bedre i Wonderland. Det har alltid vært bedre der. Hun drar dit for finne det den virkelige verden ikke kan gi henne: trygghet, kunnskap og informasjon om fortiden. Men mens hun har vært borte, har det skjedde mye med Wonderland. Noe har gått forferdelig galt, og nå truer onde krefter det som en gang var hennes kjære tilfluktssted.

Kan Alice redde Wonderland – og seg selv – fra galskapen som er i ferd med å fortære dem begge?


Ikke prøv dere! Jeg har kvesset kniven så ingen slipper unna her…!

Har du et forhold til tegneserieklassikeren Alice in Wonderland og synes du spillet virker spennende ut?

 

Arrangerer en rekke spillevents for både små og store. I tillegg har jeg et mål om at skolene skal bli flinkere til å bruke spill i undervisningen. Det finnes mange gode og lærerike spill som ikke utnyttes godt nok i disse instansene. I 2010 ble jeg også nominert til årets ildsjel på Gullstikka samt nominert til Ung Kulturpris i Nord-Trøndelag og jeg fikk Inspirasjonsprisen fra Snåsa Kommune og Sparebank 1. Har seks herlige barn, en kjempeherlig kjæreste og som jeg spiller spill sammen med. Kvalitetstid. Hva med deg?
Posts created 3424

5 thoughts on “Alice in Fucking Wonderlands!

  1. Jeg husker jeg elsket Alice da jeg var liten, hele ideen av et slikt eventyrland var spennende.
    Spillet virker utrolig spennede, det er fantastisk å se hva de har fått til!
    Fikk veldig lyst til å spille det 🙂

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top