Da får vi inderlig håpe…

…at vi ikke får oppleve det som er i ferd med så skje. Jeg liker ikke at solen er så aktiv som den er for tiden og spesielt med tanke på alle de solflekkene som dukker opp. For den 24. september hadde en solflekk en kraftig eksplosjon og som igjen har ført til en strøm av ladde partikler er på tur mot jordkloden vår. Disse ladde partiklene kan i verste fall forårsake et ustabilt magnefelt rundt jorden som igjen kan føre til store problemer for strømnettet. Dette kan få følger for strømmen for mange og i 2003 var hele den sørlige delen av Sverige helt uten strøm på grunn av en slik solstorm.

Problemet med denne solflekken hvor store eksplosjoner hele tiden oppstår, er at den stadig blir mer pekende mot jorden noe som i verste fall kan få katastrofale følger om den fortsetter å spy ut store eksplosjoner. I verste fall kan deler av verden oppleve uker og kanskje måneder uten strøm noe jeg inderlig håper ikke skjer. Slike solstormer kan også påvirke satelitter, fly og annen kommunikasjon noe vi her på jorden er avhengige av.

Det beste med slike fenomen er dog nordlyset som virkelig flakker over himmelen og har noen av dere klar himmel, vil dere kunne se litt av en fargedans i kveld og morgen kveld. Vi får bare håpe på at det er kun det flotte nordlyset disse ladde partiklene fører med seg og ikke noe mer alvorlig.

Mer om dette kan du lese HER!

Har du respekt for slikt og hvordan ville du ha klart deg uten strøm i lang tid? Selv ville jeg nok ha gått på veggen og ville nok ha gjort til at levemåten hadde blitt en god del annerledes…

NASA tror også at vi i 2012 kan oppleve en mega solstorm og som i verste fall kan slå ut hele jordkloden og sende oss flere hundre år tilbake i tid.

Se dette klippet og du skjønner hva jeg tenker på!

Arrangerer en rekke spillevents for både små og store. I tillegg har jeg et mål om at skolene skal bli flinkere til å bruke spill i undervisningen. Det finnes mange gode og lærerike spill som ikke utnyttes godt nok i disse instansene. I 2010 ble jeg også nominert til årets ildsjel på Gullstikka samt nominert til Ung Kulturpris i Nord-Trøndelag og jeg fikk Inspirasjonsprisen fra Snåsa Kommune og Sparebank 1. Har seks herlige barn, en kjempeherlig kjæreste og som jeg spiller spill sammen med. Kvalitetstid. Hva med deg?
Posts created 3424

One thought on “Da får vi inderlig håpe…

  1. Vi hadde nok klart å tilpasse oss å leve uten strøm i en ukes tid. En måned hadde nok vært verre, med tanke på at det meste fra bank til butikk nå for tiden trenger strøm. Jeg tror likevel at hadde vi blitt stilt ovenfor en stor strøm krise, så hadde vi nok klart å finne på noen smarte løsninger. Kanskje hadde vi blitt mer kreative med hva man kan gjøre på fritiden og vært mer sammen som en familie?

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top