Ny kraftig konsoll på tur?

Har du hørt om Gabe Newell? Ikke, da er du kanskje ikke noen gamer. Er du derimot en gamer og fortsatt ikke har hørt om han, så begynner jeg å lure på hvilken planet du bor på. Gabe Newell er utrolig kjent for oss gamere og med selskapet Valve har de mange store spill på samvittigheten. Selv er jeg en stor fan av både Valve og Gabe Newell og kan med hånden på hjertet si at jeg har spilt spillserier som Half-Life, Counter-Strike, Left 4 Dead, Portal, Day of Defeat og sist men ikke minst spillet Team Fortress 2. Etter denne oppramsningen tenker jeg pipen fikk en annen låt.

Har du fått med deg at Valve kanskje jobber med en ny konsoll og det ved navn Steam Box. I alle fall har det versert mange rykter i det siste om nettopp dette. I skrivende stund er altså ikke noe bekreftet ennå og mange håper på å få vite litt om dette konsollprosjektet fra Valve under GDC (spillmesse) som åpnet dørene i dag.

 I følge The Verge skal det ikke være snakk om en liten konsoll, men en kraftig sak som kommer til å knuse alle de konsoller som hittil har kommet på markedet. Det er også snakk om en “HybridPC” og som faktisk er bygd opp som en PC. Dette vil gjøre at programmeringen for spillutviklere vil gå som en lek uten å måtte påtvinges lisenser med mer og sørge for at det blir enkelt å lage spill med mer til konsollen. Det som i følge ryktene skal finnes “under the hood” på denne konsollen er en i7-prosessor, 8GB RAM samt skal ha et kraftig Nvidia skjermkort. Om dette stemmer, så vil denne konsollen være milevis fremfor noen av konsollene vi kjenner i dag. 

er jeg veldig spent på om ryktene som er ute å går stemmer og kanskje får vi vite dette allerede under GDC 2012 som åpnet dørene i dag og som varer frem til 9. mars. 

Hva tror du, kommer Valve til å lansere en egen konsoll eller tror du dette er bunnløse rykter? Er det smart av Valve komme med en slik konsoll nå eller burde de ha ventet?

Arrangerer en rekke spillevents for både små og store. I tillegg har jeg et mål om at skolene skal bli flinkere til å bruke spill i undervisningen. Det finnes mange gode og lærerike spill som ikke utnyttes godt nok i disse instansene. I 2010 ble jeg også nominert til årets ildsjel på Gullstikka samt nominert til Ung Kulturpris i Nord-Trøndelag og jeg fikk Inspirasjonsprisen fra Snåsa Kommune og Sparebank 1. Har seks herlige barn, en kjempeherlig kjæreste og som jeg spiller spill sammen med. Kvalitetstid. Hva med deg?
Posts created 3424

One thought on “Ny kraftig konsoll på tur?

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top