Kjøp melk fra automat på coop-en?

Å drikke melk er noe alle bør gjøre sies det. Som liten drakk jeg minst en liter melk hver dag og det til så og si alle måltider. Nå som voksen har det blitt mindre melkedrikking. Ligger kanskje på et par tre liter i uka nå. Årsaken er nok at det finnes mye annet man kan drikke og da alt fra forskjellige juiser, nektarer, safttyper, kaffe, tesorter, vanntyper med smak, for ikke å glemme de mange forskjellige kullsyrholdige leskedrikker. Alt dette har ført til at melkekonsumet her til lands har gått ned i forhold til før i tiden. 

Ernæringsspesiallister sier at man bør drikke melk for å få i seg viktige næringsstoffer som finnes i melken og selvsagt vet jeg jo det. Derfor prøver jeg også å drikke litt melk i ny og ne. I Åre i Sverige prøves nå ut noe nytt. En melkeautomat hvor man kan tappe melk på flasker er satt opp det. Melken er upasturisert (det vil si ikke forvarmet til over 70 grader) og hvor man kan kjøpe så mye melk de bare vil. Selv synes jeg dette høres veldig spennende ut og mon tro om ikke melkesalget kanskje ville ha gått opp om man hadde satt opp slike automater rundt omkring i Norge med Mr. Melk avbildet på fremsiden.  Kanskje hadde flere tatt med seg en flaske, for så å fylt den opp med rykende fersk melk. Ikke umulig det.

Hva synes du om å kjøpe melk som tappes direkte ned på en flaske fra en automat på Coop-en? Tror du flere ville ha drukket melk om det fantes slike automater? Drikker du melk? Hva drikker du mest av? 


Fresh milk anyone? 

Arrangerer en rekke spillevents for både små og store. I tillegg har jeg et mål om at skolene skal bli flinkere til å bruke spill i undervisningen. Det finnes mange gode og lærerike spill som ikke utnyttes godt nok i disse instansene. I 2010 ble jeg også nominert til årets ildsjel på Gullstikka samt nominert til Ung Kulturpris i Nord-Trøndelag og jeg fikk Inspirasjonsprisen fra Snåsa Kommune og Sparebank 1. Har seks herlige barn, en kjempeherlig kjæreste og som jeg spiller spill sammen med. Kvalitetstid. Hva med deg?
Posts created 3424

One thought on “Kjøp melk fra automat på coop-en?

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top