Kreves det for mye?

Det kan man sagtens spørre seg om. Max Payne 3 er et spill mange gleder seg til deriblant meg. Jeg har sett alle filmklipp, sett alle skjermiser og lest side opp og side ned om dette kommende spillet. At det vil bli bra er jeg ikke i tvil om og med den kjente utvikleren Rockstar Vancouver bak roret, ja så vil vi “nok” ikke bli skuffet. Jeg husker godt det første Max Payne og hvor forut sin tid spillet var spesielt med spesielt med “effekten” BULLET TIME (lik den vi kjenner i filmserien Matrix). Denne effekten gjorde at du i sakte film kunne plaffe ned dine fiender og sørget for at du sjelden bommet. En effekt som jeg brukte flittig spesielt om jeg var presset opp i hjørnet av en horv av fiender. Da kom Bullet Time effekten godt til sin rett.

Nå, en god del etter at det første spillet kom ut for den menige mann, så har spillutviklingen gådt milevis og grafikken kan i grunnen ikke sammenlignes. Mange nye elementer finnes og spesielt om man spiller med DirectX 11, så kan man definitivt få eyecandy. Nå er det altså ikke lenge til spill nummer tre dukker opp og konsolleierne trenger ikke å vente mer enn til 18. mai, mens jeg som gjerne vil spilleMax payne 3 på PC må vente til 1. juni. I starten skjønte jeg ikke hvorfor vi PC spillere måtte vente ekstra på spillet, men etter å ha lest hva som kreves for å spille det, så skjønner jeg det. Krever nok en god del ekstra programmering for å få spillet så perfekt som de ønsker. For det er ikke småtteri du må ha “under the hood” i kabinettet for å spille Max Payne 3 med maks grafikk med alle effekter. Jeg kunne nesten ikke tro det jeg leste på www.gamereactor.no om nettopp maskinkravene. Helt utrolig for å si det mildt. Man kan nesten begynne å lure om at det snart lønner seg kun å satse på konsoll, for med slike maskinkrav, blir det fort dyrt.



Som
dere vet, så er jeg en grafikkhore og elsker herlig og fin grafikk i spillene jeg spiller. Dette gjør også at man bør ha det siste innen skjermkort, RAM, SSD disker, hovedkort og sist men ikke minst kraftig prosessor noe jeg føler jeg har, men etter å ha sett at man for anbefalte systemkrav må ha 16GB RAM, så har jeg ikke det. Kun 12GB. Om dette har så altfor mye betydning for grafikken, når jeg klarer å oppfylle det andre er jeg usikker på, men håper selvsagt ikke det.


 

Dette er maskinkravene for spillet;

– Operating System: Windows 7 32/64 Service Pack 1, Windows Vista 32/64 Service Pack 2, Windows XP 32/64 Service Pack 3

– Processor: Intel Dual Core 2.4 GHZ –  i7 3930K 6 Core  x 3.06 GHZ / AMD Dual Core 2.6 GHZ – FX8150 8 Core x 3.6 GHZ

– RAM: 2GB – 16GB

– Video Card: NVIDIA® 8600 GT 512MB VRAM ? NVIDIA® GeForce® GTX 680 2GB VRAM / Radeon HD 3400 512MB VRAM – Radeon HD 7970 3GB VRAM

– Sound Card: 100% Direct X 9.0 compatible ? Direct X 9.0 compatible supporting Dolby Digital Live

– HDD Space: 35 GB

DVD Drive Please refer to your hardware manufacturer and Rockstar Support for current compatibility information. Some system components such as mobile chipsets, integrated, and AGP graphics cards may be incompatible. Unlisted specifications may not be supported by publisher.

Så nå spør jeg deg, har du maskin god nok til å kunne kjøre Max Payne 3 på PC eller må det til en oppgradering?  

Nedenfor er dere et filmklipp som blant annet beskriver grafikken.
 

Arrangerer en rekke spillevents for både små og store. I tillegg har jeg et mål om at skolene skal bli flinkere til å bruke spill i undervisningen. Det finnes mange gode og lærerike spill som ikke utnyttes godt nok i disse instansene. I 2010 ble jeg også nominert til årets ildsjel på Gullstikka samt nominert til Ung Kulturpris i Nord-Trøndelag og jeg fikk Inspirasjonsprisen fra Snåsa Kommune og Sparebank 1. Har seks herlige barn, en kjempeherlig kjæreste og som jeg spiller spill sammen med. Kvalitetstid. Hva med deg?
Posts created 3424

One thought on “Kreves det for mye?

  1. Hei!
    Kom over bloggen din i forbindelse med research for en kampanje, og ønsket derfor å ta kontakt med deg. Jeg jobber for goviral, som kort fortalt er en av de største distributørene av online video content. Vi jobber med merker som Sony og EA Games. For øyeblikke har vi en kampanje som jeg tenkte kunne passe deg og bloggen din. Flott om du svarer på epost [email protected], så kan jeg sende deg en preview av filmen og forklare konseptet nærmere 🙂 Ser frem til å høre fra deg!

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top