Hvorfor begrense oss Electronic Arts?

Er det en spillaktør som jeg liker veldig godt så er det uten tvil Electronic Arts. Gjennom en mannsalder har dette selskapet vært i førersetet og kommet med det ene store spillet etter det andre. Selv er jeg stor fan blant annet av spillserier som Need for Speed, Battlefield, Dragon Age, Mass Effect, FIFA og SimCity. Gjennom deres “digitale spillbutikk” Origin har man full kontroll. Her kan man sjekke ut spillene man har fått tak i, holde kontakten via vennerlisten og sist men ikke minst, man kan kjøpe kommende spill. Dette gjør Origin til et hjerte i min spillverden (på lik linje som Steam). For ikke så lenge siden kom en oppdatering som jeg ikke likte så enormt mye. Denne oppdateringen forårsaket at man kun fikk lov til å 100 venner på listen. Det verste med denne listen var den også ble overført til Battlefield 3s Battlelog, noe som irriterer meg noe grufult.

Jeg har et kjent navn i spill Norge og får hele tiden venneforespørsler via Origin og Battlelog. Via Battlelogen kan man se hva dine venner spiller og hvilke brett som spilles. Dette synes jeg er et genialt verktøy som gjør at man kan joine den man vil og spille sammen. Dessverre har dette nå fått vond bismak etter at EA reduserte antall venner man kan ha på Origin og igjen Battlelog. Før denne oppdateringen kom hadde jeg over 150 venner på listen. Etter oppdateringen måtter jeg slette unna venner på listen. Rett og slett håpløst. Hvorfor skal det være så vanskelig å kunne ha så mange venner man vil på en slik liste? Hva er bagrunnelsen for at listen ble redusert? Disse spørsmålene har jeg stilt meg mange ganger. Det som er frustrerende er at jeg daglig får fire til fem nye venneforespørsler og som jeg må si nei til på grunn av begrensningene. 

Hvorfor måtte dere i Electronic Arts begrense oss? 

Spiller du spill hvor du opplever slike begrensninger og hva synes du om begrensningene som kom i Origin og Battlelog? 

Arrangerer en rekke spillevents for både små og store. I tillegg har jeg et mål om at skolene skal bli flinkere til å bruke spill i undervisningen. Det finnes mange gode og lærerike spill som ikke utnyttes godt nok i disse instansene. I 2010 ble jeg også nominert til årets ildsjel på Gullstikka samt nominert til Ung Kulturpris i Nord-Trøndelag og jeg fikk Inspirasjonsprisen fra Snåsa Kommune og Sparebank 1. Har seks herlige barn, en kjempeherlig kjæreste og som jeg spiller spill sammen med. Kvalitetstid. Hva med deg?
Posts created 3449

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top