Spiser du jord?

Selv gjør jeg ikke det. Når jeg var liten kan det nå tenkes litt av vår moder jord bars inn i munnen min uten å tenke på hvor gyselig det var, men slike ting vokser man seg heldigvis fort av. Det er mange som sammenligner det å spise snus som å spise jord? I alle fall er det et uttrykk som går igjen her opp jeg bor, i selveste “snusland”. I en artikkel på T-A.no kan vi lese at 1 av 5 personer snuser i alderen 15-24 år. Det er søren meg mange. Jeg for min del har aldri smakt snus og skal aldri gjøre det. Har aldri smakt røyk og har som mål og aldri gjøre det heller. I grunnen så kommer kanskje ikke tallet 1 av 5 som noe sjokk. Jeg kjenner mange som snuser i stedet for røyk og på en måte “i mine øyne” er det bedre. For røyk lukter, det gjør ikke snusen direkte. Bare i slekta mi er det mange som snuser og derfor kan jeg også tenke meg at dette tallet var høyt.

Det som overrasker meg mer, er antallet jenter som snuser. Dette tallet har skutt i været som bare rakkern og om man ser seg litt i rundt om man går på gata, kan man se mange jenter som snuser. Å kysse noen som snuser har aldri vært noe option for meg og derfor er jeg sjeleglad for at dama mi verken snuser eller røyker. 

Skal nå ærlig innrømme at det å se en diger snusleppe ikke akkurat er noe flott syn, men man får gjøre som man vil. Om mine barn begynner å snuse eller røyke kan jeg ikke gjøre noe med, men jeg kan påvirke barna mine til å ikke gjøre det. For alle vet jo at både snusing og røyking er skadelig for kroppen. Derfor ønsker jeg selvsagt IKKE at mine barn skal røyke eller snuse. Krysser fingrene for at de klarer å holde seg unna. 

Snuser eller røyker du og hvilket syn har du på dette? 


Snus for alle penga…

Arrangerer en rekke spillevents for både små og store. I tillegg har jeg et mål om at skolene skal bli flinkere til å bruke spill i undervisningen. Det finnes mange gode og lærerike spill som ikke utnyttes godt nok i disse instansene. I 2010 ble jeg også nominert til årets ildsjel på Gullstikka samt nominert til Ung Kulturpris i Nord-Trøndelag og jeg fikk Inspirasjonsprisen fra Snåsa Kommune og Sparebank 1. Har seks herlige barn, en kjempeherlig kjæreste og som jeg spiller spill sammen med. Kvalitetstid. Hva med deg?
Posts created 3424

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top