Skrekkblandet fryd…



Jeg
kan vel si at jeg fort blir “skremt”, det vil si om noen skremmer meg, står bak et hjørne for så å rope høyt, kan dere banne på at jeg spretter opp og setter avtrykk i taket. Gjennom mine mange år som gamer har jeg opplevd å blir skikkelig skremt mang en gang. Skal være helt ærlig å si at jeg ikke vet hvor mange merker det er i taket ovenfor meg, men det er mange. Gud, som jeg har blitt skremt. Det kan være hvor fienden plutselig har hoppe rett fremfor meg og hvor jeg på et brøkdel av et sekund må ta et valg over hva jeg skal gjøre med fienden, eller fiender som har dukket opp rett bak meg for så å gi meg hjerteklapp. 

Som spiller liker jeg stort sett alt av spill til og med grøssende spill. Et slikt grøssende spill som jeg nå er veldig spent på, er Alien: Isolation som utvikles av gjengen bak blant annet spill som Total War-serien, nemlig Creative Assembly. Denne utvikleren har merket seg med sine kvalitetssterke spill og som for meg er en bauta innenfor spillutvikling. Da jeg fikk høre at de ville utvikle et nytt Alien-spill, stod jubelen i taket. Spesielt når man også vet at spillet utvikles rundt samme univers som de kjente filmene, da kan det ikke bli bedre enn det.



Oppdage
den sanne betydningen av frykt i Alien: Isolasjon, et survival horror spill satt i en atmosfære med konstant frykt og livsfare. Femten år etter hendelsene i Alien, Ellen Ripley datter, kommer Amanda i en desperat kamp for å overleve, på oppdrag for å avdekke sannheten bak morens forsvinning. Som Amanda, vil du navigere gjennom en stadig mer fryktinngydende verden som vil gjøre alt for å gi deg panikk med en desperat befolkning og en uforutsigbar, hensynsløs Alien. Totalt tatt på senga må du søke etter ressurser, improvisere løsninger og bruke kløkt, ikke bare for å lykkes i oppdraget, men for å holde deg i live.

Om ikke dette får deg til å sikle, så vet ikke jeg. Bare så synd at det er en stund til spillet er ferdig utviklet, men den som venter på noe godt, venter ikke forgjeves.

Gleder du deg til dette spillet eller kan du ikke fordra grøssende spill? 

#alien #spill #creativeassembly #totalwar #scary #videogame #pc #Xbox360 #xboxone #playstation4 #playstation3 #alienisolation #survival #fun #sega

Arrangerer en rekke spillevents for både små og store. I tillegg har jeg et mål om at skolene skal bli flinkere til å bruke spill i undervisningen. Det finnes mange gode og lærerike spill som ikke utnyttes godt nok i disse instansene. I 2010 ble jeg også nominert til årets ildsjel på Gullstikka samt nominert til Ung Kulturpris i Nord-Trøndelag og jeg fikk Inspirasjonsprisen fra Snåsa Kommune og Sparebank 1. Har seks herlige barn, en kjempeherlig kjæreste og som jeg spiller spill sammen med. Kvalitetstid. Hva med deg?
Posts created 3424

2 thoughts on “Skrekkblandet fryd…

  1. Jeg elsker spill der de prøver og skremme meg. Det er ikke så mange som har fått det til. Jeg er en sånn person som synes skrekk paster best å spille på høsten, uten lyset på. noen telys eller noe og storm utenfor vinduet. Da er det rette stemningen 🙂 Det er derimot ikke mange spill som klarer skremme meg (men nå sovner jeg til skrekk filmer og så :p) blir like lykkelig hver gang jeg finner et som gir det lille ekstra innen for grøss faktoren.
    Alien isolaton er vel ett av de jeg har mest tro på akkurat nå, kanskje jeg til og med skevtter en gang eller to

  2. Izayoi: Du er ikke alene om å like slike spill og filmer. Gleder meg stort til spillet og som blir utviklet av en kjent utvikler som vet å lage kvalitetsspill.

    Har du forresten instagram?

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top