Battlefield med planter og zombier!



Alle
som kjenner meg vet at jeg er en stor fan av Battlefield og har vært det siden det første spillet så dagens lys i 2002. Battlefield 1942 var forut sin tid når det kom til onlinespilling. Her kunne man mønstre opp om spillservere og krige mot spillere fra alle verdens hjørner. Siden da og frem til i dag har Battlefield-serien vokst og blitt en veldig populær spillserie. Jeg har brukt hundrevis om ikke tusenvis av timer på denne krigsspillserien. 

Som mange av dere også vet, så er jeg far til fire nydelige barn og disse har selvsagt ikke blitt spart med tanke på hva spillverdenen har hatt å by på av godbiter. De har vokst opp med spill og konsoller på timeplanen, selvsagt med nøye vurderinger fra min side av spill som passer til de, både i forhold til alder og hva de liker. Spillene har vært varierte og passet godt inn slik at alle i familien også har kunnet delta. Selvsagt har de også fått spilt skytespill, men da spill som har passet deres alder. 



Dette
er noe jeg føler er veldig viktig og spesielt ikke slippe de til voldelige spill som definitivt ikke passer alderen. For det finnes nok av slike spill og hvor barn helt ned i 8-10 års alderen spillet spill som f.eks. Grand Theft Auto V og Battlefield 4. Dette er spill som er lagd for den eldre generasjonen gamere og ikke barn, derfor også aldersgrense på 18 år. Jeg har to sønner på henholdsvis 8 og 13 år. Spesielt sistnevnte har vært veldig på hugget for å spille spesielt Battlefield 4, noe jeg vet han kunne ha gjort en god figur i. For han er en god gamer og gjør det godt i mange forskjellige spill. Selv om han er 13 år, så mener jeg bestemt at Battlefield 4 og Grand Theft Auto V ikke er noe for han…ennå. 

Gleden var stor da et spill som virkelig tok barna og sist men ikke meg på senga, nemlig Plants vs Zombies: Garden Warfare. Selv om man dessverre ikke kan spille sammen samtidig i f.eks. split screen, så funker onlinedelen ufattelig godt. Sønnen min på 8 år har gått så langt å si at han “elsker” spillet og synes det er utrolig moro. Hva var det som egentlig gjorde han så imponert over spillet? For det første, han kan velge mellom å spille zombie eller en dødlig plante. I tillegg har disse forskjellige egenskaper. Her gjelder det å velge som passer ens spillestil og hva som funker best. Sønnen min fant fort sine favoritter. Det gikk ikke mange rundene før han faktisk eide og lå nærmest på toppen av rankinglistene. For det andre så fikke han nye oppgraderinger som igjen gjorde karakterene han spilte bedre på slagmarken.. For det tredje er spillet humoristisk anlagt selv om spillingen foregår på “død og liv”. For det fjerde så tjente han “penger” i spillet som igjen kan brukes til å kjøpe seg nye oppgraderinger. For det femte, spillet har flere artige moduser og flere ligner de jeg selv har spilt i Battlefield-spillene. For det sjette, så treffer spillet barna og meg midt i gamerhjertene våre. 



I
Plants vs Zombies: Garden Warfare gjelder det å tenke litt taktisk. Selv om du sikkert kan komme deg litt frem med å leke Rambo, så kommer du lengre om du spiller taktisk og overrasker fienden. Nettopp dette fant sønnen min på 8 år ut og ble etter hvert ganske så “lur” når det kom til å ta ut zombiene.Smyge seg bak og overrumple fienden var målet. Artig å se og spesielt når jeg selv som “erfaren” gamer gjør akkurat det samme på slagmarken. 

Grafikken i spillet er bygd opp rundt Frostbite 3, det vil si samme grafikkmotor du finner i Battlefield 4 og Need for Speed: Rivals. Fargene, omgivelsene og detaljene generelt treffer oss veldig godt. Den grafiske biten er på langt nær så fotografisk som i Battlefield 4 og Need for Speed: Rivals, men det gjør så absolutt ingenting. Vi blir rett og slett sjarmert i senk her. Noen vil nok si at det hele virker barnslig, men det er jo det som er meningen med nettopp dette spillet. 



Selv
om alt virker rosenrødt, så er det et par ting jeg har å utsette på spillet. Jeg savner rett og slett muligheten til å spille samtidig i split screen samt en egen modus som ikke krever nettilkobling. For om du skal spille Plants vs Zombies: Garden Warfare, må du ha Xbox Live. Dette er ikke alle som har, men foruten de to “tingene” så er spillet top notch og et godt alternativ i stedet for alle de supervoldelige skytespillene som finnes på markedet. Selv om dette er et skytespill, så er det et barnslig skytespill og slettes ikke realistisk for en femmer. Om barna dine gnåler på å kjøpe Grand Theft Auto V, Battlefield 4 eller Call of Duty: Ghosts, så har du her et alternativ som faktisk funker like godt. Spillet er i tillegg humoristisk og gir mange, mange timer med god, taktisk underholdning. 

Barna mine er i alle fall i syvende himmel med Plants vs Zombies: Garden Warfare og “elsker” spillet. For meg så kan det ikke bli bedre, for nå vet jeg at fokuset på de supervoldelige spillene er blitt byttet ut med dette. Så får kampen om Grand Theft Auto V, Battlefield 4 og Call of Duty: Ghosts komme senere. 

Spill er sunt anbefaler Plants vs Zombies: Garden Warfare

#plantsvszombies #gardenwarfare #garden #warfare #ea #popcap #electronicarts #frostbite3 #spillersunt #blogg #blog #spill #gamer #gaming #online #xbox360 #microsoft #videogame #fun #xboxlive #zombies #plants 

Arrangerer en rekke spillevents for både små og store. I tillegg har jeg et mål om at skolene skal bli flinkere til å bruke spill i undervisningen. Det finnes mange gode og lærerike spill som ikke utnyttes godt nok i disse instansene. I 2010 ble jeg også nominert til årets ildsjel på Gullstikka samt nominert til Ung Kulturpris i Nord-Trøndelag og jeg fikk Inspirasjonsprisen fra Snåsa Kommune og Sparebank 1. Har seks herlige barn, en kjempeherlig kjæreste og som jeg spiller spill sammen med. Kvalitetstid. Hva med deg?
Posts created 3424

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top