Trials Fusion – akrobatisk, utfordrende og veldig underholdende!

Først som sist skal jeg være ærlig ovenfor deg og si at jeg ikke er sånn kjempestor fan av motorsykkelspill, men utvikleren RedLynx har virkelig truffet meg hardt med sin “Trialspil” og gjort meg til “elskovslave” av spillet. Om jeg har et lite timinutt, så prøver jeg å tilpasse det slik at jeg får spilt Trials Fusion. Om jeg spiller alene eller sammen med andre er ett fett, for jeg bare MÅ spille, uansett om dagene er travle. Spillet har klart mesterstykket å fange meg med et innhold som kan få alle og enhver til å hive etter pusten. Jeg er mektig imponert.

For et par år siden lanserte samme selskap Trials Evolution og skal innrømme at jeg ikke har spilt det. Lurer litt på om jeg kanskje har gått glipp at et fett spill der og spørs om jeg blir nødt til å sjekke det ut når jeg er ferdig med Trials Fusion. Å bli hekta på et spill er noe en spillutvikler selvsagt ønsker og RedLynx har virkelig slått til med innertier for mitt sitt vedkommende.

Handlingen i spillet er enkel og krever i og for seg ikke doktorgrad for å skjønne. Det som er viktig er å lære seg balansen mellom måten man kjører de forskjellige doningene i spillet og hvordan utføre det mest herlige akrobatiske krumspringene. Kjører du godt (uten feil), blir du belønnet med god tid og sist men ikke minst låser opp nye motorsykler i forskjellige former og farger. Brettene er akkurat passe utfordrende og om du må spille et og samme brett noen ganger, så fortvil ikke. Til slutt klarer du det.

De forskjellige banene er varierte og utrolig levende. Det er masse bevegelser og om du ikke følger med og ser på omgivelsene (noe jeg presterte titt og ofte), ja så går det galt og du ender med at føreren av doningene ligger å vrir seg mens han vræler av “smerte”. Perfeksjon er nøkkelordet for dette spillet. Det gjelder å øve, utføre halsrekkende stunts og kjøre fort. For å si det slik, det har blitt en god del tryning i spillet og noe bannskap også. For med stickene justerer du balansen på kjøreren og her må du være forsiktig. Om du ikke er særlig tålmodig av deg, ja så kan det hende Trials Fusion går deg på nervene, men eier du en god porsjon tålmodighet, ja så har du et underholdende spill på mange måter. 

For hver medalje du får, sanker du inn penger. Disse pengene kan du bruke på å oppgradere kjøretøyene eller stilige klesplagg som igjen gjør spillet mer personlig. Dette igjen gjør at spillet har en mer dybde i innholdet og som gjør at du hele tiden perfeksjonerer kjøringen slik at du får det edleste metall, nemlig gull. Om du også kjører godt, kan du sende melding til dine venner om at bestetiden er sikret og at de på nytt er utfordret. 

Trials Fusion byr også på enda mer og dette er virkelig kronen på verket. Om du går lei av å spille de ferdige banene i spillet, ja så kan du lage dine egne. Editoren som følger med er utrolig enkel og gjør at du smekker sammen en bane i en fei. Disse banene kan du selvsagt perfeksjonere og så til slutt utfordre dine venner i. RedLynx har også gjort det mulig for fire personer å spille samtidig. Denne funksjonen har blitt flittig brukt her hjemme hos oss. Barna har utfordret meg til stadighet og inn i mellom har de knust meg grundig. Barna lærer så mye kjappere enn “gamle” meg, men når jeg først klarer å knuse de, ja så står jubelen i taket. 

Om du er på utkikk etter et akrobatisk, utfordrende og underholdende “racing” spill, så for guds skyld velg dette. Dette er spillet som fanger deg fra første trykk på gassen og holder deg fanget til du har perfeksjonert spillet. Jeg og barna har hatt mangt et spennende løp og vi digger spillet alle sammen. Trials Fusion er kongebra og du finner utrolig mange timer god underholdning. Min datter er seks år og kjører til tider like bra som oss eldre. Det krever bare at man finner den rette balansen og gjør man det, ja så er det bare å kjøre på med akrobatiske krumspring, noe seksåringen mesterlig klarte.

Spill er sunt anbefaler Trials Fusion! Kommer du på foredraget, vil du få prøve spillet på Playstation 4.

#redlynx #ubisoft #trialsfusion #racing #blog #blogg #gamer #gaming #playstaton4 #ps4 #sony #nerd #spillersunt #lovegaming #recommend #healthygaming #trails #fusion #fun 

Arrangerer en rekke spillevents for både små og store. I tillegg har jeg et mål om at skolene skal bli flinkere til å bruke spill i undervisningen. Det finnes mange gode og lærerike spill som ikke utnyttes godt nok i disse instansene. I 2010 ble jeg også nominert til årets ildsjel på Gullstikka samt nominert til Ung Kulturpris i Nord-Trøndelag og jeg fikk Inspirasjonsprisen fra Snåsa Kommune og Sparebank 1. Har seks herlige barn, en kjempeherlig kjæreste og som jeg spiller spill sammen med. Kvalitetstid. Hva med deg?
Posts created 3424

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top