Ikke for sarte sjeler – Wolfenstein på blodig alvor!

1981 var det året da jeg for første gang ble presentert for Wolfenstein. Da ble nemlig 2D-spillet Castle Wolfenstein lansert til min Commodore 64. Spillet var utrolig fengende på den tiden og jeg ble regelrett hekta på Castle Wolfenstein. Om man kaster et blikk på grafikken, så ser det hele veldig så enkelt ut, men tro meg, lengre ut i spillet så ble det veldig så utfordrende og det gjaldt å søke etter våpen, kuler og nøkler. Spill taktisk og kjemp deg igjennom horder av nazisoldater. 

Klippet ovenfor er tatt fra DOS-versjonen av spillet.

er det ikke mange dagene til et nytt Wolfenstein-spill er ute og jeg har for lengst begynt å gjøre meg klar, så da måtte jeg mimre litt med klipp fra det første spillet fra 1981. Wolfenstein: The New Order heter det nye spillet som kommer og jeg gleder meg stort til å kunne spille det. Har alltid vært en stor fan av Wolfenstein og nylig la Bethesta Softworks ut slippklippet til spillet. Som du kan se av klippet, så har grafikken forandret seg en god del. Blitt en god del blodigere og detaljene er nærmest virkelighetstro. Selv om spillet fra 1981 var herlig, så skal jeg ærlig innrømme å si at Wolfenstein: The New Order ser veldig så bra ut.

Flere som gleder seg til Wolfenstein: The New Order? 

ENTC-mAQ0tI


#wolfenstein #castlewolfenstein #bethesdasoftworks#action #gamer #gaming #pc #pcgamer #intel #gigabyte #kingston #creative #coolermaster #gaming4life #gamer4life #lovegaming #machinegames #SS #nazi #pcgaming #gamingpc #gamerpc #konsoll #console #xboxone #playstation4

Arrangerer en rekke spillevents for både små og store. I tillegg har jeg et mål om at skolene skal bli flinkere til å bruke spill i undervisningen. Det finnes mange gode og lærerike spill som ikke utnyttes godt nok i disse instansene. I 2010 ble jeg også nominert til årets ildsjel på Gullstikka samt nominert til Ung Kulturpris i Nord-Trøndelag og jeg fikk Inspirasjonsprisen fra Snåsa Kommune og Sparebank 1. Har seks herlige barn, en kjempeherlig kjæreste og som jeg spiller spill sammen med. Kvalitetstid. Hva med deg?
Posts created 3424

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top