Meerkatz – et morsomt spill for hele familien!



Det
første jeg tenker på når jeg ser spillet Meerkatz er uten tvil klassikerspillet Lemming på min Amiga 500. Lemmings var en spillserie jeg ble utrolig glad i og om har satt dype spor i mitt gamerhjerte. For å si det slik, jeg har mange hundre timer med utfordrende  hjernetrim med Lemmings.

er det lenge siden jeg har sett et nytt Lemmingsspill, men hva gjør vel det nå når Meerkatz har sett dagens lys. Som du sikkert skjønner så skal du i Meerkatz styre en skokk med surikatter og som i Lemmings har disse surikattene spesielle egenskaper. For å si det slik, det er søren meg ikke enkelt å holde styr på mange objekter samtidig og spesielt når det også er mulighet for at de kan falle ned fra plattformer og ned i døden. Surikattene er også dårlige svømmere, samt liker ikke særlig høyder. Da er det opp til deg å være den reddende engel og sørge for at de kommer seg velberget til mål.

Hovedoppgaven din som spiller er altså å styre en skokk surikatter fra A til B og sørge for at så få som mulig går av med døden. Her kan du gi surikattene diverse oppgaver som f.eks. å stoppe andre surikatter slik at de forandrer retning, noen gir ut blader som fallskjerm, andre graver, mens noen blåser slik at surkattene kan flakse over hindere som finnes på de forskjellige brettene.



Alt
sammen er utrolig godt sammensatt og sørger for at du virkelig må bruke de små grå og tvinge ut løsninger for å få alle surikattene trygt i mål. Om noen dør, så ser du “engelen i dem fly oppover til himmelen, akkurat på lik linje som i Lemmings. Når du klarer å føre surikattene i mål, så hører du de si små, søte “Jippi”.

Brettene er enkle i starten, men jo lengre ut i spillet du kommer jo mer finurlig blir brettene. Du skal ikke være overrasket om du må restartet brettene, for det skjedde til tider her i gården og irritert som rakkern. Brettoppbygningen er også bra med fin, fargerik grafikk. Lydene er søte og sist men ikke minst, spillet er enkelt å spille. Selv små barn vil lære seg å spille Meerkatz.

Det er nettopp dette som gjør spillet så bra som det er også. Mine barn har kjempet med hverandre om å klare flest brett uten å misse. Som foredragsholder av Spill er sunt, så anbefaler jeg selvsagt dette spillet. Meerkatz er underholdende moro i tillegg til at det krever at man bruker kreativiteten sin på å få surikattene i mål.



Etter
mange timer med Meerkatz så er jeg fortsatt ikke lei. Vi skal gjennomføre spillet. Det er et mål vi alle i familien har satt oss. Jeg elsker Lemmings og nå har mitt gamerhjerte startet å slå for Meerkatz. Artig, underholdende og utrolig utfordrende. Hva mer kan vi ønske oss.

Spill er sunt anbefaler Meerkatz!

Om du vil vite mer om spillet, så klikk deg inn på Meerkatz challenge!

Synes du spillet ser bra ut? 

 

#meerkatz #ipad #iphone #android #game #barnespill #spill #lemmings #spillersunt #gamer #gaming #pcgamer #konsollgamer #ilovegaming #prnordic 

Arrangerer en rekke spillevents for både små og store. I tillegg har jeg et mål om at skolene skal bli flinkere til å bruke spill i undervisningen. Det finnes mange gode og lærerike spill som ikke utnyttes godt nok i disse instansene. I 2010 ble jeg også nominert til årets ildsjel på Gullstikka samt nominert til Ung Kulturpris i Nord-Trøndelag og jeg fikk Inspirasjonsprisen fra Snåsa Kommune og Sparebank 1. Har seks herlige barn, en kjempeherlig kjæreste og som jeg spiller spill sammen med. Kvalitetstid. Hva med deg?
Posts created 3424

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top