Min herlige hvite gaming mus gir meg gode underholdningsøyeblikk!

 

Er det noe jeg er veldig nøye på så er det å ha utstyret i orden. ingenting går til tilfeldighetene her i gården nei og alt skal være i skjønneste orden når jeg hopper inn i boblen min og spiller spill. Selv om mange tror at jeg bruker mesteparten av tiden min på spill, så gjør jeg slettes ikke det. Okei da, litt tid går med og da er det også viktig at spillutstyret også funker.  

Med mange, mange år på baken som en tro spillentusiast og gamer, så er jeg nøye med spillutstyret mitt. I gjennom alle disse årene har jeg ikke klart å ødelegge noe selv om ting har gått på tverke på slagmarken i spill som Battlefield 4 og Call of Duty: Ghost. Jeg har aldri latt mitt spillutstyr føle min vrede. Det er nok heller omgivelsene som har fått sitt ved verbale ord og uttrykk som ikke egner seg på trykk.

Derfor har jeg det med å ha spillutstyret lenge og er veldig snill i bruken. Inn i mellom må man bytte ut ting og tang som gamingmuser, tastaturer og headset på grunn av “slitasje”. Dette har nok skjedd opp igjennom årene uten at det har vært noe med kvaliteten på produktene.



Nylig
ble jeg introdusert for en ny mus fra Roccat, nemlig deres Kone Pure White Edition. Fra første sekund ble jeg forelsket og har siden vært det. Jeg har tidligere stiftet bekjentskap med Roccat Kone-musene og visste hvilken kvalitet det er snakk om, men da jeg fikk Kone Pure White Edition mellom fingrene, ja så smeltet jeg totalt. For en mus, for et design og sist men ikke minst FOR EN NØYAKTIGHET! Nettopp sistnevnte er überviktig for meg og spesielt med tanke på at jeg spiller en del skytespill. Da er det særs viktig at musen og musmatten fungerer godt. For en liten millimeter kan være nok til at man misser på hodet til fienden.

Gjennom Roccat sin laserteknologi så er ikke dette noe problem i det hele tatt. Nå har jeg en del titalls timer med Kone Pure White Edition og har ennå ikke opplevd noen problemer med nøyaktigheten og det med dpi opp i hele 8200. Det sier litt over kvaliteten.

Det første du må gjøre når du har puttet inn musen i en USB-utgang er å laste ned driverne til den. Når det er gjort, har du all verdens av innstillinger. Til og med kan du med bruken av musen nå nye milepæler. F.eks. gjennom programmet til musen får du vite hvor mange ganger du har trykket å knappene, hvor langt du har “kjørt” med musen og hvor langt du har skrollet med musehjulet. Alt dette er interessant å følge med.



Når
du f.eks. stiller opp eller ned på dpi, får du via en stemme vite hvilken dpi-innstilling du befinner deg i. Rett og slett genialt. Da slipper du å lure og under kampens hete vet du hvilken dpi som må til. Du kan også programmere inn farger som presenteres i logoen på musen. Her har du over 16.8 millioner farger å velge i mellom. Det er søren meg mange farger det.

Selve designet tiltaler meg enormt og musen ligger som støpt i min hånd. Selv om overflaten er glatt, så sliter jeg ikke med det. I tillegg har den nok med knapper og kombinasjoner som gjør at det ikke er noe problem å stille inn musen til ditt eget beste. Musehjulet er til og med dekket med gummi, noe som gjør at skrollingen går som en lek. Rett bak mushjulet sitter dpi-knappene og på venstre side sitter to knapper som selvsagt kan programmeres til de funksjonene du måtte ønske. På undersiden finner du to store glidere som sørger for at musen glir godt på mange forskjellige underlag.

Trykksensitiviteten på knappene er også passe harde og reagerer momentant på dine trykk. Man trenger slettes ikke å slite seg ut med harde trykk på knappene.

Roccat har nok en gang overbevist meg med et godt produkt. Det funker knallgodt og gir meg alt det jeg trenger i kampen mot fienden om det er i Battlefield 4, Far Cry 3 eller Call of Duty: Ghost. Som vanlig i Roccat sine gaming muser finner du “easy-shift” som igjen gir deg utrolig mange innstillingsmuligheter pluss flere programmerbare knapper. Nå er jeg på nytt forelsket og denne gangen i en hvit gamingmus. Hvitt er tøft og Roccat har igjen gitt meg gode opplevelser fremfor min BenQ skjerm og det skal jeg selvsagt ikke klage over. Takk Roccat! 

#roccat #kone #pure #white #gamingustyr #spillutstyr #mus #gamingmus #gamer #pcgamer #pcgaming #gamingpc #ilovegaming #gamingdude #intel #kingston #gigabyte “benq #coolermaster 

Arrangerer en rekke spillevents for både små og store. I tillegg har jeg et mål om at skolene skal bli flinkere til å bruke spill i undervisningen. Det finnes mange gode og lærerike spill som ikke utnyttes godt nok i disse instansene. I 2010 ble jeg også nominert til årets ildsjel på Gullstikka samt nominert til Ung Kulturpris i Nord-Trøndelag og jeg fikk Inspirasjonsprisen fra Snåsa Kommune og Sparebank 1. Har seks herlige barn, en kjempeherlig kjæreste og som jeg spiller spill sammen med. Kvalitetstid. Hva med deg?
Posts created 3424

One thought on “Min herlige hvite gaming mus gir meg gode underholdningsøyeblikk!

  1. Jeg har også Roccat Kone, men ikke den hvite, jeg har den valige grå/svarte. Vant den faktisk på en starcraft twitter konkurranse, og har elsket den siden. Det er ikke for mange knapper (fatter ikke hvordan folk bruker mus med en dullion knapper på) og den passer hånda mi perfekt. Kommer helt klart til å kjøpe en til, sånn å ha tilbackup!

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top