Logitech G29 Driving Force

I disse tider snakkes det mye om <<kraften>> og da tenker jeg selvsagt på Star Wars. Det kommer film og sist men ikke minst spill. Når jeg ser teksten på Logitech sitt nye vidunder  Driving Force, så kan jeg ettertrykkelig si <<The force is strong with that one>>!

Som gamer har jeg opp i gjennom årene fått den glede å teste og spilt med Logitech sine mange ratt og pedalsett. Jeg har vært vitne til Momo, G25, G27 og sist men ikke minst deres siste G29. Alle disse rattene har vært med på å sette preg på meg som gamer og som bilspillentusiast.

Jeg har alltid vært stor fan av bilspill helt siden jeg spilte PitStop på min Commodore 64 for mange, mange år siden. Da var det å styre med en Joystick som gjaldt. Siden den gang har det blitt mangt et bilspill og som i dag har gjort denne sjangeren til en av mine favoritter.

Logitech har vært på markedet i mange, mange år og har opparbeidet seg et skikkelig kvalitetstempel på sine produkter. Nå har jeg altså fått gleden av å teste og spille med G29 og gleden var stor da det dukket opp for en liten stund siden.

Jubelen både til meg og mine to sønner var stor. Nå, endelig skulle vi få bruke ratt på våre mange bilspill. Barna stod med store øyne da jeg brettet opp esken til ratt og pedalsettet. De grep fort tak i rattet og begynte å styre. Min eldste sønn kleppet tak i girspaken og begynte å gire som om han ikke hadde gjort noe annet i sitt liv selv om han bare er 14 år.

Med en gang jeg åpnet esken og så hva som lå oppe i den, oppdaget jeg fort at ingenting var lagt til tilfeldighetene. Det oste av kvalitet. Jeg for min del tok opp et skriv hvor jeg leste om ratt og pedalsettet og hva som var med på å gjøre det slik det er. Logitech er nøye her og ønsker at jeg som spiller skal få alle opplysninger om G29 før jeg starter.

Vi dro med oss G29en og stablet oss opp på gutterommet til sønnene mine. De jublet stort og viste at dette vil gi de en unik opplevelse. Det å kunne kjøre bilspill med ratt og pedaler har alltid vært en stor greie her i huset, men de siste par år har det kun vært brukt gamepads. Så oppturen kunne ikke bli større med Logitech G29.

Etter å ha montert opp ratt og pedalsettet til Playstation 4 var vi klare, alle som en. Jeg kjente det sitret litt i kroppen og ville selvsagt prøve først, men klok og snill som jeg er, tenkte jeg at barna måtte få sjansen først. Jeg kjører jo tross alt bil i real life til daglig noe de ikke gjør.

Bilspillet DriveClub til Playstation 4 ble fyrt opp, innstillingene og kalibreringen gikk som en lek. Endelig var vi i gang. For tålmodigheten til barn er ikke stor slik at det måtte gå fort å komme i gang, noe det heldigvis gjorde.

var det bare å sette seg ned i stolen og gjøre seg klar til dyst. Min yngste sønn på ti år fikk prøve først. Vi valgte en forholdsvis lett bane slik at han kunne venne seg til ratt og pedalsettet fra Logitech. I starten fiklet han godt og spesielt giringen var ikke enkel., men etter hvert som rundene ble kjørt så lærte han seg utrolig fort hvordan ting funket. Skremmende tenkte jeg og spesielt med tanke på at jeg også ikke er helt stødig med bruk av ratt og pedalsett til spillingen. Min yngste sønn kjørte som en helt og jeg ble mektig imponert over hvor lett han tok det. Kraften (forcen) i rattet var innstilt slik at sønnen på ti år klarte å styre godt.

var det min eldste sønn på fjorten år sin tur. Han fyrte opp et løp som var mange ganger vanskeligere enn min yngste sønn kjørte. Jeg oppdaget fort hvor lett han taklet rattet og kraften bak rattet. Han giret som om han ikke hadde gjort noe annet og kjørte som en helt. Huff, dette blir søren meg vanskelig, spesielt med at sønnen min utfordret meg til å kjøre samme løp som han med giring og alt.

Jeg hoppet opp i stolen, gjorde meg klar, satte den ene hånden på rattet, føttene på pedalene og den andre hånden på girspaken. Her skulle det kjøres. Etter et par runder så jeg søren meg at jeg kom til kort. Ble slått av et fattigslig sekund. Sønnen min klappet meg på skulderen og hentydet at han var flinkere med ratt og pedaler og spesielt med tanke på at jeg har kjørt bil så mange år. Jo da, du er flinkere, men er litt forskjell å kjøre bilspill og kjøre bil i virkeligheten sa jeg til han.

For å beskrive ratt og pedalsettet, så er det flust med knapper på selve rattet (se bildet nedenfor). Videre så er det flaps på undersiden av rattet og disse kan du om du ikke vil bruke pedalene, stille inn til giring. Videre så er rattet dekket med skinn, noe som girspaken (seks trinns) også er og som igjen gir et utrolig godt grep. Videre er pedalene lagd av stål med bremse, gass og clutch. Heller ikke her er det noe å si på kvaliteten.

Knappene er lagt opp slik at du uten problemer kan navigere deg dit du vil på Playstation 4 (egne PS4-knapper). Størrelsen på selve ratthjulet er 27cm i diameter og som er helt perfekt uansett om du er ung eller gammel som meg. Du får et meget godt grep selv om rattet kjemper med nebb og klør når du er ute av veibanen. Da vil du kjenne kraften godt for å si det slik. Det kjemper iherdig med deg noe jeg selv synes er herlig. Da får du liksom følelsen av å kjøre skikkelig. Videre bråker forcen lite i forhold til styrken i rattet. Det høres, men det er slettes ikke ille.

Det som virkelig setter G29 som det beste jeg har prøvd på lenge er presisjonen. Den er helt ufattelig bra. Det reagerer momentant på styringen min. Rattet har akkurat perfekt med force og jeg føler rundetidene mine bare blir bedre og bedre, noe mine barn også opplever. De har forelsket seg totalt i G29 og jeg vet ikke hvor mange venner og bekjente som har fått prøvd seg. Til og med svigerfar har fått kjørt og ble mektig imponert over hvordan G29 føltes.

Jeg kan med hånden på hjertet si Logitech G29 er det beste jeg har prøvd hittil og jeg har testet ratt fra både Thrustmaster, Fanatec, Mad Catz og selvsagt Logitech og dette slår kaka. Rattet er tight, nøyaktig, presist og sist men ikke minst brukervennlig. Alt dette gjør at jeg uten problemer kan gi toppkarakter og en sterk anbefaling til alle dere andre som skal kjøpe ratt og pedaler. Logitech G29 er produktet som for tiden hever spillopplevelsen min og barnas til nye høyder.  Herlig rett og slett!

Her finner du mer info om Logitech G29.

Terningkast: 6

#spillmagasinetreview #logitechg29 #logitech #g29 #rattogpedaler #rattmedpedaler #bilspill #driveclub #playstation4 #ps4 #anbefales #terningkast #bestscore #omtaleblogg #omtale 

Arrangerer en rekke spillevents for både små og store. I tillegg har jeg et mål om at skolene skal bli flinkere til å bruke spill i undervisningen. Det finnes mange gode og lærerike spill som ikke utnyttes godt nok i disse instansene. I 2010 ble jeg også nominert til årets ildsjel på Gullstikka samt nominert til Ung Kulturpris i Nord-Trøndelag og jeg fikk Inspirasjonsprisen fra Snåsa Kommune og Sparebank 1. Har seks herlige barn, en kjempeherlig kjæreste og som jeg spiller spill sammen med. Kvalitetstid. Hva med deg?
Posts created 3424

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top