Det beste jeg vet…

Jeg kunne ha skrevet side opp og side ned om alt det jeg liker her i verden, men det er en ting som jeg liker utrolig godt og som jeg vet mange foreldre ikke gjør. Jeg liker veldig godt når mine barn spiller spill. Det vil si, når jeg og mine barn spiller sammen, det er da jeg koser meg aller mest, men det å se de spille betyr også mye for meg. Bare det å se hvor engasjerte de er, se hvordan de er kreative, se hvordan de takler spillet uten å spørre om hjelp, se de lyse opp når et nytt spill har ankommet det lille huset på landsbygda, se de blomstre når jeg viser interessen, se hvordan de utvikler seg med spillene og hvordan de lærer av spillene. 

Dette er gleder jeg som far har og jeg er aktivt med og følger med på det de bedriver fremfor sine skjermer om det er på mobilen, nettbrettet, konsollene eller PCen. Så er jeg der. Jeg hjelper, støtter og viser interesse. Det igjen gjør at jeg og min familie sjelden har konflikter når det kommer til spilling. Dessverre er det ikke mange barn som har det slik og hvor foreldre er interesserte. Dessverre er foreldre heller mer negative til spillingen slik at barna får pepper for å spille spill. Det blir feil, helt feil. 

Det ikke foreldre vet er hvor positivt det er å spille spill i dag. Det finnes så mange gode, kreative og underholdende spill som både lærer og hvor man trener hjerne godt når man spiller. Dette vet ikke foreldre noe om og derfor ender det som oftest med en kald skulder når det kommer til spillingen. Bruk tid sammen med barna deres, vær med og spill sammen med barna deres og sist men ikke minst vis interesse når barna deres spiller. Så vil dere få et mye bedre forhold til deres barn og hvor det blir mer harmonisk. Da vil dere foreldre også se spilling ikke er så negativt som dere hadde trodd. Spill er sunt og som får alle til å føle seg godt, selvsagt med de rette rammer. Her har dere valget, her har dere muligheten til å bidra som foreldre til en verden som i dag inneholder denne formen for underholdning. Bli en del av den. 

Det beste jeg vet er når jeg koser meg med Mario Kart 8 på Wii U sammen med mine barn. Det er kvalitetstid det. 

Hva er det beste du vet med gaming?

Bildet tatt av Tore Viem. 

#foreldre #familieunderholdning #familiehygge #familiespill #spillpappa #lærerikespill #underholdendespill #spillforfamilien #godtråd #råd #spillersunt 

Arrangerer en rekke spillevents for både små og store. I tillegg har jeg et mål om at skolene skal bli flinkere til å bruke spill i undervisningen. Det finnes mange gode og lærerike spill som ikke utnyttes godt nok i disse instansene. I 2010 ble jeg også nominert til årets ildsjel på Gullstikka samt nominert til Ung Kulturpris i Nord-Trøndelag og jeg fikk Inspirasjonsprisen fra Snåsa Kommune og Sparebank 1. Har seks herlige barn, en kjempeherlig kjæreste og som jeg spiller spill sammen med. Kvalitetstid. Hva med deg?
Posts created 3424

One thought on “Det beste jeg vet…

  1. Dette er hygge, ja:) Jeg har ikke barn selv, men hvis jeg får det kommer jeg garantert til å ville spille med dem – hvis de liker gaming, da!
    Jeg har heldigvis nieser og nevøer og i det siste har vi laget baner til hverandre i Super Mario Maker og spiller dem enten fysisk sammen eller via skype så vi kan se hvordan det går. Sist gang var det jeg, moren dems (altså min søster) alle tre barna og noen unger fra nabolaget som var sammen. Det var moro for alle!
    Gaming har absolutt makt til å samle folk og få smilet fram i ansiktet:)

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top