Logitech G910 Orion Spark

Et av de viktigste redskapene for oss gamere er uten tvil tastaturet. I dag finnes det et hav av gamingtastaturer å velge i mellom og en av de som er med og bidrar er Logitech. De har gjennom mange år gjort seg bemerket med sine gode tastaturer. G910 Orion Spark er intet unntak med sine spennende løsninger som virkelig får en gamer til å kose seg.

Allerede førsteinntrykket når jeg holder opp esken til tastaturer gir meg et inntrykk av at dette må være bra. Blytung eske. Når jeg åpner esken så er det litt av et tastatur som åpenbarer seg. Det er så inn granskogen forseggjort at jeg ikke kan få sagt det. I mine mange år som gamer har jeg spilt med mange forskjellige merker tastaturer, men jeg skal ærlig innrømme og si at jeg aldri har spilt med et tastatur som dette.

Logitech er kjent for ikke å spare på kruttet noe heller ikke har gjort her. Jeg leser meg igjennom manualen for å finne ut hva jeg går opp i mot og finner fort ut at dette må være det ultimate tastaturet. I alle fall så tett opp til som det går an å komme.

Designet er også helt unikt i forhold til hva jeg spilt med tidligere. Spesielt tastene er litt utenom det vanlige. Det vil si, de har en buet form alle som en og gamingtastene samt G-tastene har alle et mønster i toppen. For å si det slik, hadde jeg vært blind, ville det ikke ha vært noen problemer med å finne disse gamingtastene.

til det som virkelig får tastaturet inn i gamingsegmentet, du har en skokk med programmerbare taster. Dette er de G-tastene som sitter på venstre side og ovenfor de fire første F-tastene. På øvre venstre side sitter makrotastene som også kan programmeres. Her har du virkelig full kontroll på sysakene dine og kan legge til rette for de spill du spiller mest med tanke på oppsett av tastekombinasjoner med mer.

Multimediatastene er satt godt plantet på øverst på høyre side og lyden, ja den styres faktisk med at avlangt hjul og det funker faktisk overraskende godt. Ved siden av multimediatastene finner du en knapp for lys av og på samt en tast for av eller på Window-tast og for ikke å glemme mute-tasten.

Med en gang du plugger inn tastaturet kjenner PCen igjen det, men for at du skal få fullt utbytte anbefales det å laste ned softwaren til tastaturet eller rettere sagt Logitechs egen ?gaming Software?. Gjennom dette programmet kan du stille makro, tastekombinasjoner, farger, lys, i grunnen alt som trengs. Det beste, programmet er genialt og lar deg ha full kontroll uansett hvilket produkt du bruker, om det er tastatur, mus, ratt og pedaler, gamepad eller headset fra Logitech. Alt er sammensatt og en annen ting som definitivt er verdt og nevne, du kan faktisk sørge for at lyset skifter farger samtidig på alle dine Logitech produkter. Det er søren meg tøft det.

Lys ja, du har faktisk tilgang til over 16.8 millioner farger og disse kan du selv bestemme hvordan skal lyse opp tastaturet. Om det skal blafre som en bølge gjennom tastaturet eller om det skal lyse jevnt hele tiden eller kun deler av tastaturet og da spesielt gamingtastene. Alt dette kan du stille inn via programmet til Logitech.

I starten var det litt uvant og skrive med spesielt med tanke på den buede formen tastene har.  I starten ble det en del skrivefeil og feiltrykk, men etter hvert ble jeg vant med tastene og nå går det som en lek å skrive på G910en. En annen ting som gjør at det går fort er mekaniske bryter med RomerG-teknologien som sier at tastene reagerer 25% raskere enn uten denne teknologien. 

har jeg tatt for meg litt av designet, men det er ting jeg faktisk savner og det er USB-utganger. Det finnes ikke på tastaturet og i dag har jo de fleste gamingtastaturer det. Er snedig med det for å koble til mus og headset, men dette har altså ikke denne muligheten.

toppen midt på sitter en dokk for mobiltelefoner og om du laster ned appen Arx Control kan du faktisk koble deg opp i mot PCen og spillene du spiller. Akkurat nå har jeg koblet opp i mot Battlefield 3, Battlefield 4, CS:GO og det funker helt flawless. For en genial sak hvor telefonen faktisk står rett fremfor meg. Programmet er heller ikke krevende noe som gjør at jeg kan sitte time etter time å spille og ha full kontroll på det som skjer.

har jeg spilt med Logitech G910 Orion Spark i et par uker og jeg er i syvende himmel. For å si det slik, jeg har ennå ikke klart å finne negative ting med det. Okei da sjø, savner USB-utganger, men foruten det, så har jeg ikke en pøkk å si negativt om G910. Dette er virkelig top notch og noe av det beste jeg har spilt med i mitt lange, lange gamingliv. Logitech, dere er konger og nå vil jeg selvsagt anbefale deg dette tastaturet. PS! Prisen kan være litt avskrekkende, men tro meg, du får virkelig valuta for pengene.

wMuFiCH9yVk

#spillmagasinetreview  #logitech #logitechg910orionspark #hardware #test #anmeldelse #spillmagasinet #spmgno #spmg

Arrangerer en rekke spillevents for både små og store. I tillegg har jeg et mål om at skolene skal bli flinkere til å bruke spill i undervisningen. Det finnes mange gode og lærerike spill som ikke utnyttes godt nok i disse instansene. I 2010 ble jeg også nominert til årets ildsjel på Gullstikka samt nominert til Ung Kulturpris i Nord-Trøndelag og jeg fikk Inspirasjonsprisen fra Snåsa Kommune og Sparebank 1. Har seks herlige barn, en kjempeherlig kjæreste og som jeg spiller spill sammen med. Kvalitetstid. Hva med deg?
Posts created 3424

One thought on “Logitech G910 Orion Spark

  1. Må nesten vise dette til min samboer!
    Jeg har det problemet at pga veldig små hender sliter jeg med å finne utstyr som passer. Får nok aldri brukt slike tastatur, vil ikke rukket det meste av knastene :'(

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top