Anmeldelse: HyperX Cloud Revolver gaming headset


 

*Sponset av HyperX*

Først må jeg bare si at min erfaring med HyperX er av ypperste klasse. Jeg har gjennom flere år vært vitne til produkter som har holdt meget høy kvalitet og som har perfekt brukervennlighet.
 

Et uttrykk som jeg ofte bruker er ?hever spillopplevelsen?. Dette er et uttrykk som for meg betyr enormt mye og ikke alle produkter klarer det like godt. Er det en produktserie som hele tiden får meg til å yte maksimalt så er det nettopp HyperX og da kan du sikkert også skjønne hvorfor jeg er så glad i denne produktserien.
 

Visste du blant annet at Kingston/HyperX eier Qpad? Jepp, det er det nok ikke mange som vet, men om du gransker headsetene HyperX Cloud og Cloud II så ser du veldig til likhetstrekk til Qpad QH-85 og Qpad Qh-90. Begge disse merkene har utrolig god kvalitet og som jeg liker svært godt.

Med HyperX sitt nye gaming headset Cloud Revolver prøver produsenten å løsrive seg litt fra Qpad sitt design og kjører på noe helt nytt. For designet er helt annerledes enn Cloud-serien normalt har vært og bygger opp noe helt eget.
 

Headset for meg er en meget viktig del av gamingen. For det er på langt nær ikke alltid at jeg kan spille med full lyd fra høytalerne her jeg sitter og da må jeg ta på meg headset for å kunne spille og høre det som skjer i spillene. Av spill jeg spiller er det også viktig at headsetet gir meg helt nøyaktig lydbilde slik at jeg hører hvor evt. fienden befinner seg til enhver tid. Da må headsetet være presist.
 

 

HyperX Revolver har design som skiller seg ut med resten av deres headsetserie, men når det kommer til andre merker så er det ikke så altfor store forskjeller. Selvsagt, det er vanskelig å finne opp kruttet på nytt for hver gang og det er også unødvendig. Det som er viktig for meg er om produktet gir meg det jeg vil ha og som sørger for å heve spillopplevelsen min, da er jeg fornøyd.
 

Det første jeg merket meg da jeg åpnet esken var de meget store og myke øreklokkene. Disse passer perfekt til mine ører og fanger dem inn uten at de stikker utenom klokkene. Dette er meget behagelig og gjør at det ikke blir noe som helst press på ørene, uansett hvor lenge jeg har på headsetet.
 

Det andre jeg la merke til var bøylen og formen på den. For de andre headsetene i HyperX-serien har kun “EN” bøyle, så har Cloud Revolver “TO”. Det vil si, den ene bøylen justeres etter hodestørrelsen og den siste og ytterste aluminiumsbøylen holder det hele på plass. Jeg har selvsagt sett flere headset med to sett bøyler, men da har den ytterste bøylen vært lagd av plast. På Cloud Revolver er det aluminium og som sørger for at det blir mye mer slitesterkt enn det plastbøyler er.

 

Det tredje jeg la merke til var hvor bøyelig mikrofonen var og hvor lett jeg kunne tilpasse den inntil min munn. Stort enklere tilpasning skal man lete lenge etter.
 

over til det som virkelig teller når det kommer til gaming headset og det er lyden. For den er for meg meget viktig spesielt når jeg spiller spill som Far Cry Primal, Battlefield 4, Overwatch, Counter-Strike: Global Offensive, Homefront: The Revolution, Rise of the Tomb Raider. Dette er spill som virkelig krever at jeg er tilsted og hører det som skjer i rundt meg. I tillegg setter jo som dere alle vet lyden deg i stemning også. Jo bedre lydbilde du har på øret, jo bedre spillopplevelse blir det.
 

Hvordan skal jeg beskrive lydbildet i HyperX Cloud Revolver mon tro? Jo, innholdsrik. Det er det ordet som passer best her. For lydbildet er så inn i granhampan innholdsrikt og godt. Herlig dyp bass, perfekt diskant og en helt ypperlig mellomtone som sørger for at jeg får det beste lydbildet jeg kan tenke meg. Krystallklar lyd som presenterer spillene akkurat slik jeg vil headsetet skal gjøre. Faktisk, tro det eller ei, jeg har ikke en skjit å utsette på lydbildet. Mesterlig rett og slett.


 

over til mikrofonen som også for meg betyr en stor del som spiller en del sammen med venner og hvor vi ofte snakker i chatteprogram som TeamSpeak, Discord, Skype og Mumble. Alle de jeg har snakket med sier de hører meg kjempegodt. Minimalt med omkringstøy noe som er kjempebra. For er det noe jeg ikke liker er at de for eksempel hører PCen min surre i bakgrunnen eller når mine barn kommer og sier hei. Da vil jeg helst at mine venner ikke skal høre den slags.
 

Om jeg skal sammenligne dette headsetet og Cloud II så synes jeg dette er mye mer behagelig å ha på. Årsaken er de store klokkene i tillegg til at dette headsetet ikke på langt nær blir like klamt som det Cloud II blir spesielt på varme sommerdager (29.3 grader her på kontoret). Cloud Revolver blir slettes ikke like klamt og det er takket være konstruksjonen på bøylen i tillegg til de store klokkene.
 

Lydmessig så synes jeg den er bedre i Cloud Revolver selv om Cloud II har 7.1 surroundlyd, så synes jeg lydbildet i dette headsetet er et par hakk bedre. Mye mer balansert lyd og som er utrolig krystallklar.
 

Ledningen til headsetet er lang og hvor det i enden er to 3.5 jackplugger. På ledningen sitter også en volumkontroller og muting av mikrofonen. Med så lang ledning så må du passe på at du ikke kjører over den om du har en gamingstol med hjul.
 

Det er en ting jeg ikke skal glemme å nevne, dette headsetet kan faktisk brukes på Playstation 3, Playstation 4, Xbox 360, Xbox One, Wii U og for ikke å glemme PC.
 

 

har jeg vært så heldig å spille med HyperX Cloud Revolver en liten stund. Mange spill har fått kjørt seg. Jeg har i tillegg hørt en god del på musikk i forskjellige sjangere samt sett filmklipp. Jeg er meget godt fornøyd med HyperX Cloud Revolver og som tilfører spillingen min mye. Jeg koser meg med at jeg også kan sitte lenge, veldig lenge med headsetet uten at det føles for klamt eller stramt over hodet. Kun en ting som jeg kanskje savner, jeg er en bling bling dude og liker lys. Stilig pulserende lys på headsetet hadde ikke vært å forakte. Da ville det ha kommet frem bedre på for eksempel dataparty. Når det er skrevet, så har jeg ikke noe å trekke på headsetet. Prisen ligger fra i overkant av 1000 kroner og det kan jeg si er verdt hver eneste krone. Slitesterk bøyle, gode design og herlig lyd gjør at jeg uten å blunke kan anbefale headsetet. Jeg har fått meg en ny følgesvenn og det er HyperX Cloud Revolver.
 

Videre er jeg spent på hva gjengen i HyperX finner på i fremtiden og hvilke nye produkter de kommer med. Kanskje er det på tide å starte opp med gamingmuser og tastaturer?
 

Ønsker du mer info om HyperX Cloud Revolver så finner du det inn på deres nettside.
 

Hvilket headset bruker du når du gamer?
 

 
##spillmagasinetreview #anmeldelse #hyperxcloudrevolver #spill #gamer #gaming #game
Arrangerer en rekke spillevents for både små og store. I tillegg har jeg et mål om at skolene skal bli flinkere til å bruke spill i undervisningen. Det finnes mange gode og lærerike spill som ikke utnyttes godt nok i disse instansene. I 2010 ble jeg også nominert til årets ildsjel på Gullstikka samt nominert til Ung Kulturpris i Nord-Trøndelag og jeg fikk Inspirasjonsprisen fra Snåsa Kommune og Sparebank 1. Har seks herlige barn, en kjempeherlig kjæreste og som jeg spiller spill sammen med. Kvalitetstid. Hva med deg?
Posts created 3424

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top